Strona 1 z 2

Pali ale bardzo nie rowno

: 30 cze 2010, 16:28
autor: Bazyss
Witam.
Mam taki oto problem. Escort po odpaleniu na zimnym silniku ma problemy jakby nie palil na jeden cylinder... paracuje bardzo nierowno obroty faluja miedzy bardzo niskimi a jakimis w okolicach 1500/2000 jak doda mu sie gazu to obroty zatrzymuja sie na 1500/2000 poczym schodza do bardzo niskich i rzuca silnikiem. Jak autko rozgrzane paracuje jakby rowniej ale tez nie jest to tak jak byc powinno slychac ze kuleje.
Wykrecilem wczoraj wszystkie swiece zeby sprawdzic moze na ktorejs nie dopala ale swiece idealnie przepalone zero jakis niedopałków.

Nie wiem gdzie szukac ;/ moze to przewody zapłonowe moze wtryski ktorys przypchany? pomozcie bo brakuje mi koncepcji jak to rozwiazac.

pozdrawiam

: 01 lip 2010, 10:59
autor: WieSiu
na gazie pewnie ok ?

: 01 lip 2010, 12:02
autor: Bazyss
masz racje jak go przelacze na gaz pracuje roniej tylko ze ma wieksze obrociki tak kolo 1500 obr.

tylko ze gaz do przejrzenia bo przy jezdzie strzela ;/ a poprzedni wlasciciel nie pojechal tego zrobic, dlatego smiagalem narazie na bezynie do czasu przegladu gazu a tu taki problem ;/

: 01 lip 2010, 12:17
autor: cidzej
gaz strzelal tez nie bez powodu !!! jak nie wiesz co i jak to zacznij od podstaw - swiece i przewody do wymiany, filtry paliwa, powietrza, gazu do wymiany, sprawdzenie czy uklad podcisnieniowy zamkniety (nie ssie lewego powietrza co sie objawia m.in. syczeniem w poblizu kolektora dolotowego) a potem jak bedzie zle to mozna szukac dalej. bez zrobienia powyzszego minimum nie ma nawet nad czym sie zastanawiac, bo to moze byc wszystko

: 05 lip 2010, 15:25
autor: Bazyss
czesci zamuwione przyjada to wymienimy i zobaczymy co bedzie... oby pomoglo i chodzil równiutko :)

o efektach poinformuje na pewno

[ Dodano: Pon 05 Lip, 2010 ]
Gratki przyszly :)
Wymienilem Świece i przewody odpalilem a autko zaczelo normalnie pracowac :D ma troszke nie równe obrociki tak jakby mial z 850 i troszke nim buja jak wejdzie czasami na 900 jest idealnie. Ale jescze do wymiany filtr paliwa to moze sie u spokoi...

Nagazie ma dziwne obroty ;/ na wolnych jakies 1500-1800 dziwne ale bedzie regulacja to powinno sie unormowac.


Dziekuje za podpowiedz co wymienic bo mieliscie racje :)

poinformuje jak sie zachowuje po wizycie na regulacji.

p.s
zastanawia mnie jeszcze to czy teraz po wymianie swiec i przewodów bedzie puszczal baki na gazie....??

: 05 lip 2010, 15:27
autor: Yagr
Bazyss pisze: zastanawia mnie jeszcze to czy teraz po wymianie swiec i przewodów bedzie puszczal baki na gazie....??
nie powinien.

: 05 lip 2010, 16:26
autor: Bazyss
mam taka nadzieje ze nie bedzie :) ale poczekamy do przegladu gazu niech sprawdzi co i jak z nim sie dzieje ze ma takie obrotki.

: 05 lip 2010, 16:30
autor: Yagr
Bazyss pisze:co i jak z nim sie dzieje ze ma takie obrotki.
za bogata mieszanka na obrotach jałowych.

: 05 lip 2010, 16:55
autor: Bazyss
czyli ze zbyt bogata mieszanka moze puszczac baki czy sie myle?

: 05 lip 2010, 17:11
autor: Yagr
Bazyss pisze:zbyt bogata mieszanka moze puszczac baki czy sie myle?
w połączeniu z niestrawnym układem zapłonowym (świece, kable) bo żeby od samej bogatej mieszanki nie było zapłonu (strzały to albo w wydech, czyli zapłon niespalonego paliwa wpadającego do rozgrzanych tłumików albo strzały w dolot przy zbyt ubogiej mieszance co skutkuje zwiększoną temperaturą spalania i mieszanka zapala się bez udziału iskry zanim zawory dolotowe się zamkną) to by musiało naprawdę mocno gazem dawać ;)
Ale temat w dziale "benzyna" to teorii o lpg nie ma co rozpisywać, jak poszukasz to sobie znajdziesz. Teraz to jedź na regulację i przy okazji wymień sobie przed regulacja filtr gazu.

: 05 lip 2010, 19:40
autor: Bazyss
korcilo korcilo i poszedlem sprawdzic jak sie zachowuje. Zrobilem 4km i zadnego baka :D ale na kontrole i tak pojedzie zeby bylo pewnie na 100%

: 05 lip 2010, 20:38
autor: Jamszoł
Bazyss pisze:Zrobilem 4km i zadnego baka
Poczytaj no tu - http://forum.vectra-unlimited.pl/showthread.php?t=56793
szczególnie zwróć uwagę co piszą o kablach WN i świecach

: 05 lip 2010, 20:44
autor: Illuminati75
Świetny materiał, warto by było go skopiować i zrobić taki poradnik u Nas.

: 05 lip 2010, 20:54
autor: Jamszoł
Uriel75 napisał/a:
warto by było go skopiować i zrobić taki poradnik u Nas.

musiał byś się skontaktować z autorem - jak wyrazi zgodę , to można wtedy kopiować .
Ja gdzieś tu linka do tego tematu wstawiałem



Zrobiłem inaczej - każdy sobie to powinien znaleźć :mrgreen:
http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.p ... 299#137299

: 29 wrz 2010, 13:10
autor: Bazyss
Po dość długich przebojach z Escortem wszystko gra i buczy jak trzeba.

Pojechałem na wizytę do znajomego Gaziarza w celu sprawdzenia co tam w kompie namieszane co z parownikiem. Hmmm.... majstrował, kręcił i stwierdził że powinno być lepiej.
Na moje nieszczęście wcale lepiej nie było. Escort dalej puszczał bąki przy odpalaniu, dostawał nierównych obrotów i czasami nie miał ochoty jechać po wciśnięciu pedału gazu.

Zapadła decyzja wizyty w NAGAZ (Stefanowski)
Wizyta umówiona pojechałem i wyjechałem zadowolony :) Czas realizacji około godziny może max 1,5g.
Co się okazało:
1- komp poustawiany w cały świat
2- parownik porozkręcany w cały świat
Pan poustawiał to wszystko jak być powinno ale nadal nie chciał chodzić jak powinien.
Wyszło szydło z worka po wywaleniu Krokowca i wstawieniu śruby do regulacji. Autko zaraz zaczęło się inaczej zachowywać. Niestety po próbach reanimacji Krokowca nic mu to nie dało i zawitał nowy :) do tego nowy filtr Gazu testy uliczne z kompem na pokładzie i doktorem zakończone sukcesem. Autko śmiga tak jak powinno. Co do spalania jeszcze nie wiem jak teraz się kształtuje. po wizycie na stacji będę informował.

Wniosek wyciągnołem jeden i będę się go trzymał. Zero wizyt u psełdo Gaziarzy. Kończy się to niczym po takiej wizycie. Wole zapłacić większe pieniądze ale mieć autko ustawione idealnie.