Strona 1 z 2
Problem z wydechem
: 13 lip 2010, 20:42
autor: Illuminati75
Jak niektórzy wiedzą, w piątek zahaczyłem przy cofaniu o wystający krawężnik i lekko spieprzyłem wydech. Przed chwilą byłem przy samochodzie i zwróciłem uwagę, że niezbyt naturalnie wygląda wydech zaraz przy silniku. Czy tak to powinno wyglądać czy powinien bardziej dolegać do silnika od dołu? Nie mam pod ręką żarnego Esa żeby porównać

: 13 lip 2010, 21:05
autor: Yagr
TO nie powinno tak wyglądać! Ta rura co idzie od kolektora powinna być zdecydowanie wyżej! Zerknij czy przy kolektorze nie masz jakichś nieprawidłowości... chociaż w twoim silniku to nie zdziwiłbym się gdybyś tam turbo znalazł

: 13 lip 2010, 21:10
autor: Jamszoł
Rura do kolektora jest przykręcona "pływająco" - nie jest na stałe - musiałeś dogiąć nieźle
Na łączeniu masz śruby ze sprężynami i to te sprężyny dociskaja rure do kolektora - oczywiście jest tam jeszcze uszczelka - taka siatkowa
: 13 lip 2010, 21:26
autor: Yagr
Jamszoł. w tym silniku te "pływające śruby są dopiero przed katalizatorem. Nie wiem co tam jest nie tak ale ta rura, którą widać na zdjęciach powinna iść zdecydowanie bliżej miski olejowej.
: 13 lip 2010, 21:30
autor: Illuminati75
Jutro atakuję na noc pracę to z samego rana zajrzę co jest (w tej chwili już ciemno a nie będę robił cyrków i fotografował z fleszem).
Jamszoł, było szybkie odpalenie, szybki wsteczny i pier.... łem tak, że rzuciło mną w kabinie. Auto rozpędzone na 1,5 metra stanęło dęba. Jutro rozbiorę tam wszystko i się okaże. Na szczęście wziąłem z pracy skrzynkę z narzędziami (przecinaki, młotki i inne narzędzia dentystyczne).
Zanim tam zajrzę - auto chodzi normalnie tylko trochę głośniej, ale ciszej niż na filmie. Czy... mogłem coś wyrwać? Kolektor z głowicy albo coś? Aż się boję maskę otworzyć

: 13 lip 2010, 21:36
autor: Yagr
jak cofałeś to mogło wytarabanić śruby kolektora albo dalej... mocowania któregoś tłumika... ale jak na foty patrzę to tylko te od kolektorami na myśl przychodzą... albo te przy mocowaniu kolektora z dwururką..
: 13 lip 2010, 21:42
autor: Jamszoł
Yagr pisze:te przy mocowaniu kolektora z dwururką..
Mnie to na myśl przyszło a tył wisi na gumach , więc się przesunął
: 13 lip 2010, 21:50
autor: Illuminati75
Dziękuję za wskazówki - jutro będzie wiadomo.
W każdym bądź razie to co jeszcze zauważyłem:
- rura ze znaku drogowego (zamiennik katalizatora) jest niżej od pierwotnego stanu o około 8 cm
- patrząc w środku długości samochodu (mniej więcej) od strony kierowcy jest zagięta w kształt podobny do lekko wyprostowanego "Z" - rura prowadząca do tłumika końcowego. Od strony progu jest opuszczona w dół - w miejscu "L" o kilka centymetrów. Tył wygląda normalnie.
Zajrzę rano pod maskę, ewentualnie wjadę na kanał. Tak nie mogę jeździć, choć przyznaję, ciekawie brzmi teraz odgłos pracy

Żadna końcówka wydechu nie robi takich efektów

: 13 lip 2010, 21:52
autor: WieSiu
Uriel75, jak Ci sie spodoba,to dostaniesz ode mnie tlumik taki ze po miesiacu jazdy bedziesz mial dosc

: 13 lip 2010, 21:56
autor: Illuminati75
WieSiu pisze:Uriel75, jak Ci sie spodoba,to dostaniesz ode mnie tlumik taki ze po miesiacu jazdy bedziesz mial dosc

A co to jest? Pusta puszka na przelot tylko?

: 13 lip 2010, 22:16
autor: Jamszoł
Mati kiedyś takiego sportowca miał i go ściągał
Na trasie nie szło wyrobić
Uriel - rób wydech bo się zatrujesz spalinami .
: 13 lip 2010, 22:59
autor: WieSiu
bardzo wrednie buczacy tlumik

: 14 lip 2010, 10:11
autor: Illuminati75
Usterka znaleziona.
Okazało się, że zgiąłem dwururkę. Kolektora z głowicy nie wyrwało, wszystko jest OK. Tylko teraz mam dylemat:
- kupić cały ten element i samemu wymienić,
- jechać do zaprzyjaźnionego spawacza/ślusarza.
Tak to mniej więcej wygląda. Słońce za ostro daje po obiektywie ale trochę widać co i jak.
: 14 lip 2010, 10:25
autor: Jamszoł
Lepiej jedź na wymianę do znajomego spawacza
Bo jeśli nie będzie można odkręcić zapieczonych nakrętek , to pod domem możesz je pourywać a znajomy spawacz weźmie palnik i je podgrzeje
Wejdź też pod wóz i sprawdź w jakim masz stanie gumy przy róże wydechowej - czy którać nie pękła jak to wszystko poszło w przód i w dół
: 14 lip 2010, 10:41
autor: Illuminati75
Gumy są w porządku - to już sprawdziłem. Za kilkanaście minut jadę po Kasię do dentysty i wpadnę na szrot.
Pytanie: Czy w razie czego ta dwururka podejdzie z 1,3 lub z Zetec'a? CVH (mojego) na szrocie nie ma żadnego.