Strona 1 z 1

Brak maksymalnych obrotów silnika

: 15 lip 2010, 20:46
autor: Marek007
Witam ,posiadam forda escorta ,silnik 1600 zetek,z automatyczną skrzynią biegów CTX,w której wysiadła przekladnia główna,wymienilem na skrzynie biegów ręczną,ale maksymalne obroty silnika na luzie nie przekraczaja 4000obr ,chociaż ten silnik powinien przekraczac5500obr,jak to skorygować

: 15 lip 2010, 21:20
autor: Jamszoł
Nie znam się na automacie - ale na pewno jest jakaś elektronika , która śledziła prędkość obrotową silnika , po to , żeby dać impuls do zmiany biegów (zapewne drugi impuls pochodził po odczycie prędkości jazdy .
a więc trzeba by było wyłączyć tą elektronikę bo ona nie pozwala na rozbieganie się silnika do wyższych obrotów .
Marek007 pisze:ten silnik powinien przekraczac5500obr,
No tak i to grubo - odcięcie zapłonu masz przy ok 6800 obrotów

: 15 lip 2010, 23:14
autor: Byras
Jamszoł pisze:ale na pewno jest jakaś elektronika , która śledziła prędkość obrotową silnika , po to , żeby dać impuls do zmiany biegów (zapewne drugi impuls pochodził po odczycie prędkości jazdy .
Przy 4k obrotów auto na CTX cały czas przyspiesza i nie zmienia biegu - to bezstopniowy automat.


Wedle tego tematu są różne komputery przy CTX oraz manualu. Prawdopodobnie musisz jeszcze zmienić takowy komputer ;)

: 17 lip 2010, 09:32
autor: WieSiu
tez mi sie tak wydaje, ze zmiana komputera sterujacego na taki jak w manualu rozwiaze klopot, pod warunkiem,ze zlacza komputerow sa takie same. Tylko uwazaj na immobilizer,bo jesli masz go wbudowanego w komputer to musisz poszukac kompa ktory tez tak ma i do tego musisz wziasc kluczyki od tego auta (najwazniejszy czerwony,to sobie swoje zaprogramujesz)

: 17 lip 2010, 10:29
autor: Yagr
Z tego co kojażę to w essach Mk7 z CTXem były EEC-V...

: 17 lip 2010, 11:04
autor: WieSiu
Yagr pisze:Z tego co kojażę to w essach Mk7 z CTXem były EEC-V...
to nie zmienia faktu ze sa wersje z wbudowanym IMMO i posadzonym na zewnatrz komputera (ten na zewnatrz jest lepszy,bo zmieniasz kompa,a kluczyki pozostaja takie same)

: 17 lip 2010, 11:55
autor: Yagr
A to nie jest tak e eec5 ma wbudowany IMMO a EEC4 tylko wspolpracuje z zewnetrznym modulem? Pewny nie jestem dlatego sie pytam...

: 29 lip 2010, 00:33
autor: radekbox
wsadzic musisz kompa z manuala
wymieniales zamach, a czujnik walu?