Zetec RDA --> RKC
Moderator: Moderatorzy
Zetec RDA --> RKC
Szukałem ale konkretnie o takiej przeróbce nic nie mogłem znaleźć (konkretów). Więc tak: mam RDA (105KM) i chcę wycisnąć te 115KM. Na moją logikę wystarczy przełożyć część gratów z RKC. 2 pytania:
1. Czy mam rację, że wystarczy przełożyć te graty?
2. Jakie graty trzeba zamienić żeby z RDA zrobić RKC?
1. Czy mam rację, że wystarczy przełożyć te graty?
2. Jakie graty trzeba zamienić żeby z RDA zrobić RKC?
A komputer, EDIS? Te same są w RDA i RKC ?
Czy przepustnica z Foki podejdzie? Taka: http://moto.allegro.pl/item1140651592_p ... 0_16v.html
Foki chyba miały 1.8 115KM, nie? (Wiem, że to BlackTop'y, chodzi mi tylko o przepustnicę, ew. przepływomierz i kolektor)
Czy przepustnica z Foki podejdzie? Taka: http://moto.allegro.pl/item1140651592_p ... 0_16v.html
Foki chyba miały 1.8 115KM, nie? (Wiem, że to BlackTop'y, chodzi mi tylko o przepustnicę, ew. przepływomierz i kolektor)
Pewnie podejdzie, ale jakościowo wygląda jak kupa w porównaniu do tej aluminiowej z RKC. Przepływka chyba nie podejdzie, bo ztcp ma jakiś czujnik temperatury dodatkowo czy coś. No bynajmniej te od BlackTop'ów wydaje mi się, że nie podchodzą do SilverTop'ów. Z kolektorem nie wiem co i jak. Nie miałem takiego w ręce więc się nie wypowiem. Komputer nie ma znaczenia.
Kolektor plastik + przepustnica 49mm + cały dolot z przepływomierzem.
Prz okazji grzebania warto włożyć wałki z MDO 2.0 i przepustnice też z niego 55mm - powinno podejść do 130PS ;] Warto też wyciąć kata wstawić przelot, środkowy i końcowy na model z RS-a. W ten sposób odetkasz wydech i zrobisz go całego na 2cale wewnątrz... Później poprawa dolotu z CAI, przesunięcie odcinki pod 7k i lekki remap. To idzie zrobić w miarę tanio. Głębsza rzeźba pociągnie już po kieszeni Mi został już tylko dolot z remapem Jak coś to pisz, pomogę
Pozdro
Prz okazji grzebania warto włożyć wałki z MDO 2.0 i przepustnice też z niego 55mm - powinno podejść do 130PS ;] Warto też wyciąć kata wstawić przelot, środkowy i końcowy na model z RS-a. W ten sposób odetkasz wydech i zrobisz go całego na 2cale wewnątrz... Później poprawa dolotu z CAI, przesunięcie odcinki pod 7k i lekki remap. To idzie zrobić w miarę tanio. Głębsza rzeźba pociągnie już po kieszeni Mi został już tylko dolot z remapem Jak coś to pisz, pomogę
Pozdro
Mondeo MK3 2.2 TDCI
Focus C-Max 2.0 TDCI
Fiesta MK3 XR2i ITB
Focus C-Max 2.0 TDCI
Fiesta MK3 XR2i ITB
Ostatnio u ojca w mondeo z silnikiem 1,6 Zetec, podjąłem się przeróbki silnika, tzn regeneracja głowicy, montaż wałków z Zeteca 2,0, przepustnicy z 2,0 oraz MAF'a z 2,0
i powiem wam że różnica jest bardzo odczuwalna jeżeli chodzi o pracę i dynamikę silnika 1,6 o ile koni wzrosło tego nie wiem bo nie mam jak sprawdzić ale 90 koni to on teraz nie ma na pewno. Możliwe że jest 100
Więc, myślę że najlepiej zaopatrzyć się w wałki z silnika 2,0 i cały dolot, co będzie najlepszym i najtańszym rozwiązaniem. Ewentualnie jeszcze do tego EEC z 1,8 RQB, albo mondeo 2,0 z pierwszych lat produkcji
i powiem wam że różnica jest bardzo odczuwalna jeżeli chodzi o pracę i dynamikę silnika 1,6 o ile koni wzrosło tego nie wiem bo nie mam jak sprawdzić ale 90 koni to on teraz nie ma na pewno. Możliwe że jest 100
Więc, myślę że najlepiej zaopatrzyć się w wałki z silnika 2,0 i cały dolot, co będzie najlepszym i najtańszym rozwiązaniem. Ewentualnie jeszcze do tego EEC z 1,8 RQB, albo mondeo 2,0 z pierwszych lat produkcji
www.VolvoTech.pl ---Elektromechanik---
Czyli tak: chcąc z RDA zrobić RKC potrzeba: (jeśli coś źle to poprawcie mnie,jeśli coś brakuje to dopiszcie)
1.Kolektor z RKC razem z przepustnicą (jak sprawa z tymi wszystkimi szpejami? typu silniczek krokowy,regulator ciśnienia paliwa,wszystkie te podciśnienia,TPS itd? Spasuje to z RDA? tzn kupując goły kolektor RKC uzbroje go gratami z RDA?)
2.Układ dolotowy z puszką filtra i przepływomierzem (elektryka przepływki jest idento?)
Rozumiem ,że EDIS i komputer zostaje z RDA? Listwa wtryskowa wraz z elektryką również może być z RDA?
Wszystko sprowadza się do tego co napisałem wyżej. Czy kupując goły kolektor z przepustnicą z RKC jestem w stanie go uzbroić gratami z RDA?
1.Kolektor z RKC razem z przepustnicą (jak sprawa z tymi wszystkimi szpejami? typu silniczek krokowy,regulator ciśnienia paliwa,wszystkie te podciśnienia,TPS itd? Spasuje to z RDA? tzn kupując goły kolektor RKC uzbroje go gratami z RDA?)
2.Układ dolotowy z puszką filtra i przepływomierzem (elektryka przepływki jest idento?)
Rozumiem ,że EDIS i komputer zostaje z RDA? Listwa wtryskowa wraz z elektryką również może być z RDA?
Wszystko sprowadza się do tego co napisałem wyżej. Czy kupując goły kolektor z przepustnicą z RKC jestem w stanie go uzbroić gratami z RDA?
Podobno czerwone są szybsze...
Golf?! Was ist das?!
Golf?! Was ist das?!
Niestety, do kolektora z RKC nie pasuje krokowiec z RDA. Reszta CHYBA spasuje (nie wiem, bo jeszcze do siebie tego kolektora nie kładłem, ale przymierzałem i oglądałem zylion razy i wszystko wydaje się być ok). Może być trochę rzeźby z linką gazu jeszcze. Np. przy montażu przepustnicy z 2.0 do RKC trzeba zamienić te półksiężyce na których opiera się linka tzn. ten z przepustnicy od RKC zaadaptować do przepustnicy z 2.0 (patrz temat kolegi Bobson)
- Yagr
- Posty: 14518
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
KuRowSKi, a gdzie fotorelacja???KuRowSKi pisze:Ostatnio u ojca w mondeo z silnikiem 1,6 Zetec, podjąłem się przeróbki silnika, tzn regeneracja głowicy, montaż wałków z Zeteca 2,0, przepustnicy z 2,0 oraz MAF'a z 2,0
i powiem wam że różnica jest bardzo odczuwalna jeżeli chodzi o pracę i dynamikę silnika 1,6 o ile koni wzrosło tego nie wiem bo nie mam jak sprawdzić ale 90 koni to on teraz nie ma na pewno. Możliwe że jest 100
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"