Strona 1 z 2

Zetec RDA --> RKC

: 21 lip 2010, 18:10
autor: KacpeR
Szukałem ale konkretnie o takiej przeróbce nic nie mogłem znaleźć (konkretów). Więc tak: mam RDA (105KM) i chcę wycisnąć te 115KM. Na moją logikę wystarczy przełożyć część gratów z RKC. 2 pytania:

1. Czy mam rację, że wystarczy przełożyć te graty?
2. Jakie graty trzeba zamienić żeby z RDA zrobić RKC?

: 21 lip 2010, 18:50
autor: emtees
Wystarczy przełożyć te graty. Potrzebny jest kolektor dolotowy i przepustnica. No i można od razu wrzucić przepływke od Mondka 2.0, która ma większy gardziel.

: 21 lip 2010, 20:19
autor: KacpeR
A komputer, EDIS? Te same są w RDA i RKC ?

Czy przepustnica z Foki podejdzie? Taka: http://moto.allegro.pl/item1140651592_p ... 0_16v.html

Foki chyba miały 1.8 115KM, nie? (Wiem, że to BlackTop'y, chodzi mi tylko o przepustnicę, ew. przepływomierz i kolektor)

: 21 lip 2010, 20:55
autor: emtees
Pewnie podejdzie, ale jakościowo wygląda jak kupa w porównaniu do tej aluminiowej z RKC. Przepływka chyba nie podejdzie, bo ztcp ma jakiś czujnik temperatury dodatkowo czy coś. No bynajmniej te od BlackTop'ów wydaje mi się, że nie podchodzą do SilverTop'ów. Z kolektorem nie wiem co i jak. Nie miałem takiego w ręce więc się nie wypowiem. Komputer nie ma znaczenia.

: 21 lip 2010, 21:03
autor: Yagr
a wałki nie są inne?

: 21 lip 2010, 21:08
autor: emtees
Wałki to w RQB są inne ;) RDA i RKC mają takie same.

: 21 lip 2010, 21:11
autor: Yagr
emtees pisze:RDA i RKC mają takie same.
dzięki, zawsze to kamyczek więcej do ogródka wiedzy ;)

: 21 lip 2010, 21:36
autor: KacpeR
Dzięki emtees, dobrze wiedzieć - przeróbka dużo prostrza niż RDA --> RQB i tańsza, a poza 10KM dodatkowymi to ponoć RKC i mniej pali niż RDA (wg danych fabrycznych średnio 0,5l/100km)

Dla Yagra też pomógł, bo zadał pytanie o wałki ;)

: 23 lip 2010, 17:16
autor: bobson
Kolektor plastik + przepustnica 49mm + cały dolot z przepływomierzem.

Prz okazji grzebania warto włożyć wałki z MDO 2.0 i przepustnice też z niego 55mm - powinno podejść do 130PS ;] Warto też wyciąć kata wstawić przelot, środkowy i końcowy na model z RS-a. W ten sposób odetkasz wydech i zrobisz go całego na 2cale wewnątrz... Później poprawa dolotu z CAI, przesunięcie odcinki pod 7k i lekki remap. To idzie zrobić w miarę tanio. Głębsza rzeźba pociągnie już po kieszeni ;) Mi został już tylko dolot z remapem :P Jak coś to pisz, pomogę :)

Pozdro

: 12 wrz 2010, 13:45
autor: Sjepka
Yagr pisze:
emtees pisze:RDA i RKC mają takie same.
dzięki, zawsze to kamyczek więcej do ogródka wiedzy ;)
E coś mi się nie wydaje. To RKC i RQB mają chyba takie same :???: Jest ktoś na forum kto wie jak to jest faktycznie?

: 12 wrz 2010, 15:49
autor: emtees
Sjepka, Niestety źle Ci się wydaje ;) W RKC 10 dodatkowych koni więcej w stosunku do RDA bierze się z innego kolektora oraz przepustnicy przedwszystkim ;) Wałki są te same.

: 12 wrz 2010, 23:01
autor: KuRowSKi
Ostatnio u ojca w mondeo z silnikiem 1,6 Zetec, podjąłem się przeróbki silnika, tzn regeneracja głowicy, montaż wałków z Zeteca 2,0, przepustnicy z 2,0 oraz MAF'a z 2,0
i powiem wam że różnica jest bardzo odczuwalna jeżeli chodzi o pracę i dynamikę silnika 1,6 o ile koni wzrosło tego nie wiem bo nie mam jak sprawdzić ale 90 koni to on teraz nie ma na pewno. Możliwe że jest 100

Więc, myślę że najlepiej zaopatrzyć się w wałki z silnika 2,0 i cały dolot, co będzie najlepszym i najtańszym rozwiązaniem. Ewentualnie jeszcze do tego EEC z 1,8 RQB, albo mondeo 2,0 z pierwszych lat produkcji

: 13 wrz 2010, 21:56
autor: Sjepka
Czyli tak: chcąc z RDA zrobić RKC potrzeba: (jeśli coś źle to poprawcie mnie,jeśli coś brakuje to dopiszcie)

1.Kolektor z RKC razem z przepustnicą (jak sprawa z tymi wszystkimi szpejami? typu silniczek krokowy,regulator ciśnienia paliwa,wszystkie te podciśnienia,TPS itd? Spasuje to z RDA? tzn kupując goły kolektor RKC uzbroje go gratami z RDA?)

2.Układ dolotowy z puszką filtra i przepływomierzem (elektryka przepływki jest idento?)

Rozumiem ,że EDIS i komputer zostaje z RDA? Listwa wtryskowa wraz z elektryką również może być z RDA?

Wszystko sprowadza się do tego co napisałem wyżej. Czy kupując goły kolektor z przepustnicą z RKC jestem w stanie go uzbroić gratami z RDA?

: 14 wrz 2010, 08:42
autor: emtees
Niestety, do kolektora z RKC nie pasuje krokowiec z RDA. Reszta CHYBA spasuje (nie wiem, bo jeszcze do siebie tego kolektora nie kładłem, ale przymierzałem i oglądałem zylion razy i wszystko wydaje się być ok). Może być trochę rzeźby z linką gazu jeszcze. Np. przy montażu przepustnicy z 2.0 do RKC trzeba zamienić te półksiężyce na których opiera się linka tzn. ten z przepustnicy od RKC zaadaptować do przepustnicy z 2.0 (patrz temat kolegi Bobson) :)

: 14 wrz 2010, 10:05
autor: Yagr
KuRowSKi pisze:Ostatnio u ojca w mondeo z silnikiem 1,6 Zetec, podjąłem się przeróbki silnika, tzn regeneracja głowicy, montaż wałków z Zeteca 2,0, przepustnicy z 2,0 oraz MAF'a z 2,0
i powiem wam że różnica jest bardzo odczuwalna jeżeli chodzi o pracę i dynamikę silnika 1,6 o ile koni wzrosło tego nie wiem bo nie mam jak sprawdzić ale 90 koni to on teraz nie ma na pewno. Możliwe że jest 100
KuRowSKi, a gdzie fotorelacja??? :DDD