Montaż AirBag do auta bez AirBag

Moderator: Moderatorzy

ppposp

Montaż AirBag do auta bez AirBag

Post autor: ppposp »

Mogę dostać kierownicę z AirBag w bardzo ładnym stanie.
Myślę że jak już wymienię kierownicę to może pora uaktywnić poduchę.

Mam też moduł, chce podłączyć bez napinaczy, moduł chce oszukać rezystorami, żeby myślał że napinacze są podłączone.

Gdzie są zlokalizowane czujniki, co jeszcze jest potrzebne do montażu.

[ Dodano: Nie 25 Lip, 2010 ]
Dodam że kierownica i inne rzeczy pochodzą z MK7, ja mam MK6.
Tigerbart

Post autor: Tigerbart »

Ja jak wyciąnąłem instlację PP to było około 100m żółtego kabla i masa wtyczek. Nie polecam zabawy z montażem czeoś takiego, chyba, że dostępny jst jakiś prawdziwy fachowiec co potrafi cośtakiego poprowadzić zgodnie ze schematami Forda.

Generalnie temat był jakoś niedawno omawiany, a jak chcesz gotowe wiązki z mk7 to daj znac bo mam je cały czas i chętnie się ich pozbędę.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

ppposp, bez napinaczy to sobie odpusc,bo Ci krzywde te poduszki w razie czego zrobia. Po to sa napinacze,zebys nie dostal poduszka w glowe.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
ppposp

Post autor: ppposp »

Do napinaczy muszą być jakoś specjalnie przygotowane fotele?
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

ppposp pisze:Do napinaczy muszą być jakoś specjalnie przygotowane fotele?
nie.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

ppposp pisze:Do napinaczy muszą być jakoś specjalnie przygotowane fotele?
zobacz foto jak to wygląda - http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=3378
zdjęcia na dole z żółtą wtyczką
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ppposp

Post autor: ppposp »

Rozeznałem się trochę w temacie i stwierdzam iż:
W MK6 nie było pirotechnicznych napinaczy - najprostszy system SRS składał się z 1 poduszki w kierownicy, taśmy, żółtego kabla łączącego ową poduszkę z sensorem i ze skrzynką bezpieczników oraz z kontrolką, sensor oraz blacha montażowa pod sensor.

Gdy były dwie poduszki z sensora szły dwa żółte kable do poduszki pasażera, reszta jest bez zmian.

Dopiero w MK7 ze sterownika było wyjście na pirotechniczne napinacze pasów.

I teraz co według mnie potrzebne do montażu:

-Kierownica z poduszką i taśmą
-Cześć kolumny kierowniczej na której trzyma się stacyjka zespolony itp bo ponoć ta co nie ma poduszki nie posiada miejsca na taśmę.
-nie jestem pewien czy obudowa kolumny jest inna ale chyba nie
-okablowanie, żółty kabel co łączy poduszkę z sensorem, ma wyjście na żarówkę i idzie do skrzynki bezpieczników, z obserwacji wynika że zasilanie bierze z tego samego złącza złącza co lampka na suficie
-skrzynka bezpieczników bo np moja nie posiada pinów na bezpiecznik z poduszki, można to ominąć bo wymagana do podłączenia jest masa, +12, i +12 po zapłonie, zabezpieczanie 3A.
-Sensor airbag i blacha montażowa, blachę można wykonać samemu jednak połączenie sensora z karoserią musi być solidne, sztywne i pewne.
-Ewentualnie druga poduszka


Jeśli gdzieś się mylę liczę na poprawę mojego błędu. Od dawna myślałem żeby zamontować kierownicę z poduszką bo jakoś bardziej przypadła mi do gustu.



U mnie w mieście na szrocie stoi MK6 z poduszką, cena za kierownicę to 20zł, a za resztę gratów drugie 20zł po za skrzynką. Problem tylko w tym że jeśli będę chciał to oryginalnie podłączyć będę musiał załatwić skrzynkę bezpieczników a ta na szrocie jest uboga.


Wszelkie porady odnośnie montażu mile widziane.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

ppposp pisze:U mnie w mieście na szrocie stoi MK6 z poduszką, cena za kierownicę to 20zł, a za resztę gratów drugie 20zł po za skrzynką.
za taka kase to bierz :) Jakos zasilanie sobie podlaczysz.

Ale co do MK6, to jakos nie wydaje mi sie,ze we wszystkich nie bylo napinaczy. Koncowka produkcji gdzie dorzucali gratis dwie poduszki miala napinacze (ale nie dam sobie reki za to obciac,bo moge sie mylic,ale mala szansa ze sie myle). Co ciekawe ja w swoim MK7 majac jedna poduszke mam 2 napinacze :) dziwne,ale ciekawe.

Raczej o niczym w swoim opisie nie zapomniales i raczej jest poprawnie,tylko mam watpliwosc jesli chodzi o te napinacze.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
ppposp

Post autor: ppposp »

Rozbierałem GHIA z 94r i właśnie tam nie było napinaczy pirotechnicznych, miała 2 poduszki. Nawet wtyczki nie ma w instalacji na nie.

Jeszcze mam jedną wątpliwość:
Jak montować to za razem obie poduszki. Z tego co się dowiedziałem to jednej śrubki nie da się odkręcić bo trzeba zdjąć deskę. Czy można z tej śruby wyrwać delikatnie poduszkę pasażera, czy będzie to widać po montażu? Wydaję mi się że nie bo jest dość głęboko schowana.

Najprawdopodobniej jutro pojadę kupić wszystkie graty, jeśli mi się uda skompletować cały zestaw to wstawię fotki z montażu.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

ppposp, Jak wyślesz posta to go jeszcze sprawdź :razz:
Dałeś dwa identyczne

Co do poduszek w MK6 - ppposp, widocznie rozbebeszaleś jakieś ubogie wersje
Już MK4 były z wieloma poduszkami i napinaczami :razz: :mrgreen:
Załączniki
MK4poduchy.JPG
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Nawet 1,4 miał :mrgreen: :mrgreen:

Może to nie są pirotechniczne ale jakieś tam są - mechaniczne , to wiadomo - pasy bezwładnościowe (chyba) a elektroniczne ? to nie wiem :sad:

Z rysunku wynika , że trzeba szukać nie pod siedzeniem w na dole w słupku
Załączniki
MK4.JPG
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

ppposp pisze:Z tego co się dowiedziałem to jednej śrubki nie da się odkręcić bo trzeba zdjąć deskę.
trzeba zdjac deske,ale jak ma byc to bezpieczne to zrob to. Sciaganie deski nie jest trudne wbrew pozorom. A musisz 2 poduszki zalozyc,bo bedzie blad.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
andkar
Posty: 720
Rejestracja: 10 kwie 2010, 14:00
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: andkar »

hmm a ja się zastanawiam nad celowością takiego montażu, szczególnie na częściach z mk5/6, z tego co pamiętam to ford zaleca wymianę poduszek po bodajże 10 czy 15 latach, bo starsze mogą nie odpalić :( Mi też chodzi po głowie doposażenie oriona w jaśki ale tylko i wyłącznie jeśli zmienię dechę na mk7 i włożę jaśki z końca produkcji, inaczej może poprawiłbym sobie tylko wygląd auta i swoje samopoczucie w razie W, bo bezpieczeństwa już raczej chyba nie :(
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

http://www.youtube.com/watch?v=LWi3F6G1Txs moze jednak warto zalozyc :D MK5 jest niestety raczej slaby w zderzeniach,zwlaszcza bocznych,bo nie ma wzmocnien w drzwiach

http://www.youtube.com/watch?v=TITkBzitwjA z poduszkami wyglada lepiej
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
andkar
Posty: 720
Rejestracja: 10 kwie 2010, 14:00
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: andkar »

WieSiu pisze:http://www.youtube.com/watch?v=LWi3F6G1Txs moze jednak warto zalozyc :D MK5 jest niestety raczej slaby w zderzeniach,zwlaszcza bocznych,bo nie ma wzmocnien w drzwiach

http://www.youtube.com/watch?v=TITkBzitwjA z poduszkami wyglada lepiej
jasne, że warto tylko sprawne i działające, a do prawie 20 letnich ja osobiście nie miałbym zaufania, a kurde nie da się sprawdzić działania nie wybuchając poduszki, a ceny w aso, no cóż :shock:
ODPOWIEDZ