Montaż AirBag do auta bez AirBag
Moderator: Moderatorzy
Montaż AirBag do auta bez AirBag
Mogę dostać kierownicę z AirBag w bardzo ładnym stanie.
Myślę że jak już wymienię kierownicę to może pora uaktywnić poduchę.
Mam też moduł, chce podłączyć bez napinaczy, moduł chce oszukać rezystorami, żeby myślał że napinacze są podłączone.
Gdzie są zlokalizowane czujniki, co jeszcze jest potrzebne do montażu.
[ Dodano: Nie 25 Lip, 2010 ]
Dodam że kierownica i inne rzeczy pochodzą z MK7, ja mam MK6.
Myślę że jak już wymienię kierownicę to może pora uaktywnić poduchę.
Mam też moduł, chce podłączyć bez napinaczy, moduł chce oszukać rezystorami, żeby myślał że napinacze są podłączone.
Gdzie są zlokalizowane czujniki, co jeszcze jest potrzebne do montażu.
[ Dodano: Nie 25 Lip, 2010 ]
Dodam że kierownica i inne rzeczy pochodzą z MK7, ja mam MK6.
Ja jak wyciąnąłem instlację PP to było około 100m żółtego kabla i masa wtyczek. Nie polecam zabawy z montażem czeoś takiego, chyba, że dostępny jst jakiś prawdziwy fachowiec co potrafi cośtakiego poprowadzić zgodnie ze schematami Forda.
Generalnie temat był jakoś niedawno omawiany, a jak chcesz gotowe wiązki z mk7 to daj znac bo mam je cały czas i chętnie się ich pozbędę.
Generalnie temat był jakoś niedawno omawiany, a jak chcesz gotowe wiązki z mk7 to daj znac bo mam je cały czas i chętnie się ich pozbędę.
- WieSiu
- Posty: 23264
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
ppposp, bez napinaczy to sobie odpusc,bo Ci krzywde te poduszki w razie czego zrobia. Po to sa napinacze,zebys nie dostal poduszka w glowe.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
zobacz foto jak to wygląda - http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=3378ppposp pisze:Do napinaczy muszą być jakoś specjalnie przygotowane fotele?
zdjęcia na dole z żółtą wtyczką
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Rozeznałem się trochę w temacie i stwierdzam iż:
W MK6 nie było pirotechnicznych napinaczy - najprostszy system SRS składał się z 1 poduszki w kierownicy, taśmy, żółtego kabla łączącego ową poduszkę z sensorem i ze skrzynką bezpieczników oraz z kontrolką, sensor oraz blacha montażowa pod sensor.
Gdy były dwie poduszki z sensora szły dwa żółte kable do poduszki pasażera, reszta jest bez zmian.
Dopiero w MK7 ze sterownika było wyjście na pirotechniczne napinacze pasów.
I teraz co według mnie potrzebne do montażu:
-Kierownica z poduszką i taśmą
-Cześć kolumny kierowniczej na której trzyma się stacyjka zespolony itp bo ponoć ta co nie ma poduszki nie posiada miejsca na taśmę.
-nie jestem pewien czy obudowa kolumny jest inna ale chyba nie
-okablowanie, żółty kabel co łączy poduszkę z sensorem, ma wyjście na żarówkę i idzie do skrzynki bezpieczników, z obserwacji wynika że zasilanie bierze z tego samego złącza złącza co lampka na suficie
-skrzynka bezpieczników bo np moja nie posiada pinów na bezpiecznik z poduszki, można to ominąć bo wymagana do podłączenia jest masa, +12, i +12 po zapłonie, zabezpieczanie 3A.
-Sensor airbag i blacha montażowa, blachę można wykonać samemu jednak połączenie sensora z karoserią musi być solidne, sztywne i pewne.
-Ewentualnie druga poduszka
Jeśli gdzieś się mylę liczę na poprawę mojego błędu. Od dawna myślałem żeby zamontować kierownicę z poduszką bo jakoś bardziej przypadła mi do gustu.
U mnie w mieście na szrocie stoi MK6 z poduszką, cena za kierownicę to 20zł, a za resztę gratów drugie 20zł po za skrzynką. Problem tylko w tym że jeśli będę chciał to oryginalnie podłączyć będę musiał załatwić skrzynkę bezpieczników a ta na szrocie jest uboga.
Wszelkie porady odnośnie montażu mile widziane.
W MK6 nie było pirotechnicznych napinaczy - najprostszy system SRS składał się z 1 poduszki w kierownicy, taśmy, żółtego kabla łączącego ową poduszkę z sensorem i ze skrzynką bezpieczników oraz z kontrolką, sensor oraz blacha montażowa pod sensor.
Gdy były dwie poduszki z sensora szły dwa żółte kable do poduszki pasażera, reszta jest bez zmian.
Dopiero w MK7 ze sterownika było wyjście na pirotechniczne napinacze pasów.
I teraz co według mnie potrzebne do montażu:
-Kierownica z poduszką i taśmą
-Cześć kolumny kierowniczej na której trzyma się stacyjka zespolony itp bo ponoć ta co nie ma poduszki nie posiada miejsca na taśmę.
-nie jestem pewien czy obudowa kolumny jest inna ale chyba nie
-okablowanie, żółty kabel co łączy poduszkę z sensorem, ma wyjście na żarówkę i idzie do skrzynki bezpieczników, z obserwacji wynika że zasilanie bierze z tego samego złącza złącza co lampka na suficie
-skrzynka bezpieczników bo np moja nie posiada pinów na bezpiecznik z poduszki, można to ominąć bo wymagana do podłączenia jest masa, +12, i +12 po zapłonie, zabezpieczanie 3A.
-Sensor airbag i blacha montażowa, blachę można wykonać samemu jednak połączenie sensora z karoserią musi być solidne, sztywne i pewne.
-Ewentualnie druga poduszka
Jeśli gdzieś się mylę liczę na poprawę mojego błędu. Od dawna myślałem żeby zamontować kierownicę z poduszką bo jakoś bardziej przypadła mi do gustu.
U mnie w mieście na szrocie stoi MK6 z poduszką, cena za kierownicę to 20zł, a za resztę gratów drugie 20zł po za skrzynką. Problem tylko w tym że jeśli będę chciał to oryginalnie podłączyć będę musiał załatwić skrzynkę bezpieczników a ta na szrocie jest uboga.
Wszelkie porady odnośnie montażu mile widziane.
- WieSiu
- Posty: 23264
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
za taka kase to bierz Jakos zasilanie sobie podlaczysz.ppposp pisze:U mnie w mieście na szrocie stoi MK6 z poduszką, cena za kierownicę to 20zł, a za resztę gratów drugie 20zł po za skrzynką.
Ale co do MK6, to jakos nie wydaje mi sie,ze we wszystkich nie bylo napinaczy. Koncowka produkcji gdzie dorzucali gratis dwie poduszki miala napinacze (ale nie dam sobie reki za to obciac,bo moge sie mylic,ale mala szansa ze sie myle). Co ciekawe ja w swoim MK7 majac jedna poduszke mam 2 napinacze dziwne,ale ciekawe.
Raczej o niczym w swoim opisie nie zapomniales i raczej jest poprawnie,tylko mam watpliwosc jesli chodzi o te napinacze.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Rozbierałem GHIA z 94r i właśnie tam nie było napinaczy pirotechnicznych, miała 2 poduszki. Nawet wtyczki nie ma w instalacji na nie.
Jeszcze mam jedną wątpliwość:
Jak montować to za razem obie poduszki. Z tego co się dowiedziałem to jednej śrubki nie da się odkręcić bo trzeba zdjąć deskę. Czy można z tej śruby wyrwać delikatnie poduszkę pasażera, czy będzie to widać po montażu? Wydaję mi się że nie bo jest dość głęboko schowana.
Najprawdopodobniej jutro pojadę kupić wszystkie graty, jeśli mi się uda skompletować cały zestaw to wstawię fotki z montażu.
Jeszcze mam jedną wątpliwość:
Jak montować to za razem obie poduszki. Z tego co się dowiedziałem to jednej śrubki nie da się odkręcić bo trzeba zdjąć deskę. Czy można z tej śruby wyrwać delikatnie poduszkę pasażera, czy będzie to widać po montażu? Wydaję mi się że nie bo jest dość głęboko schowana.
Najprawdopodobniej jutro pojadę kupić wszystkie graty, jeśli mi się uda skompletować cały zestaw to wstawię fotki z montażu.
- WieSiu
- Posty: 23264
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
trzeba zdjac deske,ale jak ma byc to bezpieczne to zrob to. Sciaganie deski nie jest trudne wbrew pozorom. A musisz 2 poduszki zalozyc,bo bedzie blad.ppposp pisze:Z tego co się dowiedziałem to jednej śrubki nie da się odkręcić bo trzeba zdjąć deskę.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
hmm a ja się zastanawiam nad celowością takiego montażu, szczególnie na częściach z mk5/6, z tego co pamiętam to ford zaleca wymianę poduszek po bodajże 10 czy 15 latach, bo starsze mogą nie odpalić Mi też chodzi po głowie doposażenie oriona w jaśki ale tylko i wyłącznie jeśli zmienię dechę na mk7 i włożę jaśki z końca produkcji, inaczej może poprawiłbym sobie tylko wygląd auta i swoje samopoczucie w razie W, bo bezpieczeństwa już raczej chyba nie
- WieSiu
- Posty: 23264
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
http://www.youtube.com/watch?v=LWi3F6G1Txs moze jednak warto zalozyc MK5 jest niestety raczej slaby w zderzeniach,zwlaszcza bocznych,bo nie ma wzmocnien w drzwiach
http://www.youtube.com/watch?v=TITkBzitwjA z poduszkami wyglada lepiej
http://www.youtube.com/watch?v=TITkBzitwjA z poduszkami wyglada lepiej
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
jasne, że warto tylko sprawne i działające, a do prawie 20 letnich ja osobiście nie miałbym zaufania, a kurde nie da się sprawdzić działania nie wybuchając poduszki, a ceny w aso, no cóżWieSiu pisze:http://www.youtube.com/watch?v=LWi3F6G1Txs moze jednak warto zalozyc MK5 jest niestety raczej slaby w zderzeniach,zwlaszcza bocznych,bo nie ma wzmocnien w drzwiach
http://www.youtube.com/watch?v=TITkBzitwjA z poduszkami wyglada lepiej