Problem z podciśnieniem

Moderator: Moderatorzy

Illuminati75

Problem z podciśnieniem

Post autor: Illuminati75 »

Mam mały problem. Może nie do końca taki mały ale jest...

Otóż po podłączeniu wskaźnika/zegara od podciśnienia mam takie objawy:

- zegar wskazuje podciśnienie, zmiennie od obrotów itd., ale lekko hałasuje - spowodowane to chyba jest konstrukcją samego zegara. Dźwięk to takie szybkie "trtrtrtrtrtrtrtrtr", ale przy obrotach silnika gdy "ciągnie",
- gdy silnik jest stosunkowo zimny (powiedzmy do 50'C na zegarze) wolne obroty nie są wolnymi obrotami tylko są podniesione do około 1800 RPM,
- gdy silnik się zagrzeje, wolne obroty są za wolne (rzędu 300-500 RPM). Gdy jadę i hamuję na światłach zdarza się, że silnik gaśnie.

Czy to jest: wina zegara, długiego wężyka od podciśnienia (1,5 mb)?

Wężyk od podciśnienia jest podłączony w miejscu, gdzie szedł (był złamany) u mnie - z wtrysku do "patelni". W tym miejscu, które cidzej i WieSiu polecili mi zaślepić w Kobylej. Zaznaczam, że jak ten króciec jest zaślepiony, silnik pracuje normalnie. Czy mam go ponownie zaślepić? A jeśli tak, gdzie w takim wypadku wpiąć ten zegar, przedstawiony poniżej?
Załączniki
2010.07.25 evening hard vacuum.JPG
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

najlepiej nawiercic sie w kolektor z wkretka taka jak do sekwencji wiertło fi 5 gwintownik fi 6 jak najbliżej przepustnicy

Uriel ale jak juz zamontujesz to zobaczysz czy silnik jeszcze zipie czy juz nie wiele mu zostało
norma to 0,25 0,35 w niektórych autach 0,40
Illuminati75

Post autor: Illuminati75 »

A więc.

Poniższe zdjęcia pokazują wskazania przy danych obrotach. Przy szybkim/nagłym przegazowaniu wskazówka dobija do 0 i wraca. A co tu chodzi?
Załączniki
3000 RPM forum.JPG
2000 RPM forum.JPG
1500 RPM forum.JPG
1000 RPM forum.JPG
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

jaka jest wartosc na biegu jałowym tzn na wolnyc obrotach :?: podcisnienie powinno sie zmieniac pod wpływem obciazenia silnika,jesli wskazówka dobija pod wpływem obr. do zera to jest jakas lipa albo tak jak mówie zle sie wpiąłeś z podcisnieniem albo zegar zepsuty
Illuminati75

Post autor: Illuminati75 »

Wartość na biegu jałowym (luzie) to właśnie te odczyty na górnych (czterech) zdjęciach. Pod obciążeniem sprawdzę rano. Później po spisaniu zatrzymam się, wypier... :c: ten wężyk, zaślepię i pojadę do pracy. Bo 59 km w tym systemie nie będę jechał na pewno :evil:
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

wez jeszcze zrób tak jak ci mowilem nawierc sie bezposrdnio w kolektor i wtedy zobacz na jalowym jak masz dobry motor powinno około 0,25 0,30 jak silnik zejdzie z tzw ssania i sie podgrzeje
przy dodaniu obrotow podcisnienie powinno wzrastać

weżyk od podcisnienia powinien byc możliwie jak najkrótszy
Ostatnio zmieniony 27 lip 2010, 00:06 przez bodzio82, łącznie zmieniany 1 raz.
Illuminati75

Post autor: Illuminati75 »

No to jutro się rozejrzę za tą "wkrętką" po motoryzacyjnych... Jest szansa byś mi wstawił jakieś zdjęcie z zaznaczeniem miejsca tej specyficznej "operacji"?
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

wierc za przepustnica jesli nie bedzie gdzie wwierc sie w jeden kanał sa 4 na kazdy cylinder jak masz zdjecie kolektora to wstaw to ci powiem

jak masz wielopunktowy wtrysk to najłatwiej pobrac podcisnienie z wezyka od regulatora cisnienia paliwa wpiac sie trojnikiem tez powinno dzialać
Illuminati75

Post autor: Illuminati75 »

Monowtrysk... Ale już kumam gdzie. W razie czego później zaślepię śrubką i tyle :P
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

no to juz w wezyk sie nie wepniesz
tak wyglada wkretka o ktorej ci mówiłem
wkretka kolektora
dajesz na gwint troche silikonu i wkrecasz ona jest ze stozka to nawet sama potrafi uszczelnic
zapytaj nie w motoryzacyjnym a w hurtowni lpg
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

bodzio82 pisze:w hurtowni lpg
albo w zwyklym zakladzie montujacym lpg, tego wiecej niz hurtowni :D
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Illuminati75

Post autor: Illuminati75 »

No tak - wężyk jak najkrótszy a mój ma blisko 1,5 metra tak na oko. Ech...

Jutro to sprawdzę jak zdążę. Dziękuję za rady ;)
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

WieSiu pisze:albo w zwyklym zakladzie montujacym lpg, tego wiecej niz hurtowni
Wiesiu masz racje nie pomyślalem ja takie wkretki nieraz daje z za free ludziom :mrgreen:

[ Dodano: Wto 27 Lip, 2010 ]
wezyk powinien byc specjalny do podcisnienia silikonowy 1.5m tez przejdzie nie ma tragedii
Illuminati75

Post autor: Illuminati75 »

Ostatnie pytanie - jakiej średnicy? Bo na odcinku 1 metra ma wewnątrz 4mm a pół metra - już przy silniku - 6mm (wewnątrz) - jeden - ten dłuższy jest wciśnięty w wewnątrz tego krółszego a dalej w ten króciec.
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

kup se kawałek podcisnieniowego przewodu silikonowy ten przewod u gazownika dostaniesz fi 4 chyba nie oamietam dokladnie ale on sie rozciaga dobrze i nie musisz opasek zadnych stosowac zakladasz na wkretke i ma siedzieć ,nie wiem oco chodzi z tymi przejściami że w jednym miejscu grubszy w innym sie zweża :?: zastosuj jeden tej samej średnicy
ODPOWIEDZ