Strona 1 z 3

Problem z podciśnieniem

: 26 lip 2010, 16:16
autor: Illuminati75
Mam mały problem. Może nie do końca taki mały ale jest...

Otóż po podłączeniu wskaźnika/zegara od podciśnienia mam takie objawy:

- zegar wskazuje podciśnienie, zmiennie od obrotów itd., ale lekko hałasuje - spowodowane to chyba jest konstrukcją samego zegara. Dźwięk to takie szybkie "trtrtrtrtrtrtrtrtr", ale przy obrotach silnika gdy "ciągnie",
- gdy silnik jest stosunkowo zimny (powiedzmy do 50'C na zegarze) wolne obroty nie są wolnymi obrotami tylko są podniesione do około 1800 RPM,
- gdy silnik się zagrzeje, wolne obroty są za wolne (rzędu 300-500 RPM). Gdy jadę i hamuję na światłach zdarza się, że silnik gaśnie.

Czy to jest: wina zegara, długiego wężyka od podciśnienia (1,5 mb)?

Wężyk od podciśnienia jest podłączony w miejscu, gdzie szedł (był złamany) u mnie - z wtrysku do "patelni". W tym miejscu, które cidzej i WieSiu polecili mi zaślepić w Kobylej. Zaznaczam, że jak ten króciec jest zaślepiony, silnik pracuje normalnie. Czy mam go ponownie zaślepić? A jeśli tak, gdzie w takim wypadku wpiąć ten zegar, przedstawiony poniżej?

: 26 lip 2010, 17:41
autor: bodzio82
najlepiej nawiercic sie w kolektor z wkretka taka jak do sekwencji wiertło fi 5 gwintownik fi 6 jak najbliżej przepustnicy

Uriel ale jak juz zamontujesz to zobaczysz czy silnik jeszcze zipie czy juz nie wiele mu zostało
norma to 0,25 0,35 w niektórych autach 0,40

: 26 lip 2010, 18:05
autor: Illuminati75
A więc.

Poniższe zdjęcia pokazują wskazania przy danych obrotach. Przy szybkim/nagłym przegazowaniu wskazówka dobija do 0 i wraca. A co tu chodzi?

: 26 lip 2010, 23:50
autor: bodzio82
jaka jest wartosc na biegu jałowym tzn na wolnyc obrotach :?: podcisnienie powinno sie zmieniac pod wpływem obciazenia silnika,jesli wskazówka dobija pod wpływem obr. do zera to jest jakas lipa albo tak jak mówie zle sie wpiąłeś z podcisnieniem albo zegar zepsuty

: 26 lip 2010, 23:53
autor: Illuminati75
Wartość na biegu jałowym (luzie) to właśnie te odczyty na górnych (czterech) zdjęciach. Pod obciążeniem sprawdzę rano. Później po spisaniu zatrzymam się, wypier... :c: ten wężyk, zaślepię i pojadę do pracy. Bo 59 km w tym systemie nie będę jechał na pewno :evil:

: 27 lip 2010, 00:03
autor: bodzio82
wez jeszcze zrób tak jak ci mowilem nawierc sie bezposrdnio w kolektor i wtedy zobacz na jalowym jak masz dobry motor powinno około 0,25 0,30 jak silnik zejdzie z tzw ssania i sie podgrzeje
przy dodaniu obrotow podcisnienie powinno wzrastać

weżyk od podcisnienia powinien byc możliwie jak najkrótszy

: 27 lip 2010, 00:05
autor: Illuminati75
No to jutro się rozejrzę za tą "wkrętką" po motoryzacyjnych... Jest szansa byś mi wstawił jakieś zdjęcie z zaznaczeniem miejsca tej specyficznej "operacji"?

: 27 lip 2010, 00:08
autor: bodzio82
wierc za przepustnica jesli nie bedzie gdzie wwierc sie w jeden kanał sa 4 na kazdy cylinder jak masz zdjecie kolektora to wstaw to ci powiem

jak masz wielopunktowy wtrysk to najłatwiej pobrac podcisnienie z wezyka od regulatora cisnienia paliwa wpiac sie trojnikiem tez powinno dzialać

: 27 lip 2010, 00:13
autor: Illuminati75
Monowtrysk... Ale już kumam gdzie. W razie czego później zaślepię śrubką i tyle :P

: 27 lip 2010, 00:18
autor: bodzio82
no to juz w wezyk sie nie wepniesz
tak wyglada wkretka o ktorej ci mówiłem
wkretka kolektora
dajesz na gwint troche silikonu i wkrecasz ona jest ze stozka to nawet sama potrafi uszczelnic
zapytaj nie w motoryzacyjnym a w hurtowni lpg

: 27 lip 2010, 00:20
autor: WieSiu
bodzio82 pisze:w hurtowni lpg
albo w zwyklym zakladzie montujacym lpg, tego wiecej niz hurtowni :D

: 27 lip 2010, 00:21
autor: Illuminati75
No tak - wężyk jak najkrótszy a mój ma blisko 1,5 metra tak na oko. Ech...

Jutro to sprawdzę jak zdążę. Dziękuję za rady ;)

: 27 lip 2010, 00:23
autor: bodzio82
WieSiu pisze:albo w zwyklym zakladzie montujacym lpg, tego wiecej niz hurtowni
Wiesiu masz racje nie pomyślalem ja takie wkretki nieraz daje z za free ludziom :mrgreen:

[ Dodano: Wto 27 Lip, 2010 ]
wezyk powinien byc specjalny do podcisnienia silikonowy 1.5m tez przejdzie nie ma tragedii

: 27 lip 2010, 00:33
autor: Illuminati75
Ostatnie pytanie - jakiej średnicy? Bo na odcinku 1 metra ma wewnątrz 4mm a pół metra - już przy silniku - 6mm (wewnątrz) - jeden - ten dłuższy jest wciśnięty w wewnątrz tego krółszego a dalej w ten króciec.

: 27 lip 2010, 00:39
autor: bodzio82
kup se kawałek podcisnieniowego przewodu silikonowy ten przewod u gazownika dostaniesz fi 4 chyba nie oamietam dokladnie ale on sie rozciaga dobrze i nie musisz opasek zadnych stosowac zakladasz na wkretke i ma siedzieć ,nie wiem oco chodzi z tymi przejściami że w jednym miejscu grubszy w innym sie zweża :?: zastosuj jeden tej samej średnicy