dokładnie o to chodziemtees pisze:w zakrętach każde auto ma to do siebie, że kielichy amortyzatorów zmieniają swoje położenie względem siebie
Rozpórka - pytanie
Moderator: Moderatorzy
- Yagr
- Posty: 14521
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
-
- Posty: 3397
- Rejestracja: 23 sie 2009, 10:31
- Lokalizacja: Głowno
Jamszoł, mów co chcesz ale jeździłem- co prawdą astrą a nie esem- i czuć róznicę pomiędzy Z a bez rozpórki
Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie
I tu się mylisz Mamy cały czas na myśli oczywiście odległość między śrubami, między prawym, a lewym kielichem, a nie odległość między śrubami w jednym z tych kielichówJamszoł pisze:emtees, żebyś wlazł w zakręt 90 % z prędkością 100 km/h odległość między śrubami nie zmieni się - jest taka sama a rozpórka jest przykręcona do tych śrub
Więc co ma niby usztywnić ?
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
nie widzę tego - nie wiem jak może się przestawić coś co jest bryłą samochodu i na sztywno jest przyspawane do reszty karoserii błotnik z jednej , przedni pas z przodu - z tyłu podłoga próg pas podszybia itd .
Te wymiary się zmieniają tylko podczas dzwona lub jak wóz nie ma już podłużnic , progów i poprzeczek między podłużnicami a progami
Góra Mc Pearsona się tylko zmienia
Te wymiary się zmieniają tylko podczas dzwona lub jak wóz nie ma już podłużnic , progów i poprzeczek między podłużnicami a progami
Góra Mc Pearsona się tylko zmienia
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Auto nie jest zbudowane z betonu, żeby nadwozie nie pracowało Gdyby było tak jak Ty twierdzisz, że wszystko jest super sztywne to producenci rozpórek dawno by poszli z torbami Swego czasu nawet jakiś producent (nie pamiętam czy to audi czy volvo czy jeszcze kto inny, ale wydaje mi się, że któryś z w/w) chwalił się odpornością karoserii swojego auta na siły skręcające nadwozie. To było coś w stylu, że jak podniesie się auto w jednym rogu to karoseria skręca się tylko o ileśtam mm.
Wiadomo, że w przypadku kielichów różnica będzie mała, ale znaczącą dla geometrii karoserii i całego zawieszenia Dlatego rozpórki warto montować. Zresztą o czym my dyskutujemy... Ford, jakby nie trzeba było to by do cabsów rozpórek nie wstawiał i tyle w temacie.
Wiadomo, że w przypadku kielichów różnica będzie mała, ale znaczącą dla geometrii karoserii i całego zawieszenia Dlatego rozpórki warto montować. Zresztą o czym my dyskutujemy... Ford, jakby nie trzeba było to by do cabsów rozpórek nie wstawiał i tyle w temacie.
Jamszoł niestety nie masz racji.
Całość wyjaśnił Emtees, dodam tylko, że w Charadzie GTti z racji wagi poniżej 800Kg i 1litrowym silniku turbo (101KM) seryjnie były montowane aż 2 rozpórki - górna i dolna.
Ja u siebie również będę montował taki diwajs. Poprawia to wyraźnie prowadzenie.
Całość wyjaśnił Emtees, dodam tylko, że w Charadzie GTti z racji wagi poniżej 800Kg i 1litrowym silniku turbo (101KM) seryjnie były montowane aż 2 rozpórki - górna i dolna.
Ja u siebie również będę montował taki diwajs. Poprawia to wyraźnie prowadzenie.
Mondeo MK3 2.2 TDCI
Focus C-Max 2.0 TDCI
Fiesta MK3 XR2i ITB
Focus C-Max 2.0 TDCI
Fiesta MK3 XR2i ITB
- Yagr
- Posty: 14521
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Jamszoł, tu masz takie proste animacje jak pracuja różne rozpórki: http://www.rpmotorsport.pl/forum/viewto ... rozp%F3rka
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
-
- Posty: 3397
- Rejestracja: 23 sie 2009, 10:31
- Lokalizacja: Głowno
możesz pokazać jak to wygląda? bo z ciekawości szukałem już kiedyś do esa i nie znalazłemArcadio pisze: NIedługo kupuję przednią dolną.
amatorJamszoł pisze:Rozpórek oczywiście montować nie będę
Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
TAK - normalny kierowcajarekezg pisze:amator
Wyczynowo nie jeżdżę .
Gdyby w normalnie używanych samochodach były potrzebne - to by były fabrycznie montowane
Rozpórki z tego co się zdążyłem doczytac na necie i przy Waszej pomocy - potrzebne sa tym co jeżdżą ekstremalnie - całej reszcie jest to niepotrzebne .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]