Szyberdach - koncepcja napędu.

Moderator: Moderatorzy

Illuminati75

Szyberdach - koncepcja napędu.

Post autor: Illuminati75 »

Rozebrałem dzisiaj siłownik od reflektora. I wpadłem na pomysł, żeby wykorzystać silnik i przekładnię ślimakową do napędzania szyberdachu. Jak myślicie - może to zdać egzamin? Tak to wygląda w środku:
Załączniki
regulator wysokości świateł 2.JPG
regulator wysokości świateł 1.JPG
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14522
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

obawiam się że to za delikatne ustrojstwo jak do szyberdachu... porównaj sobie z tym Obrazek z tematu o wyglądzie czujników jamszoła...
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Illuminati75

Post autor: Illuminati75 »

Taaaa... Wiem, tylko kombinuję jak to zrobić by te 100 PLN zostało mi w kieszeni. Może to być za słabe, ale mam przekładnie tego typu (większa zębatka i ślimak) ze starszego typu magnetowidów. Dodatkowym atutem jest to, że u mnie szyber chodzi w sumie dość lekko.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Pomijając już sam fakt , że silnik od szybra jest prawie tak silny jak od tylnej wycieraczki , to jest jeszcze jedna sprawa .
Gdy załączysz silnik na otwarcie dachu i on go otworzy.
I teraz - przyciskasz włącznik i trzymasz - silnik zamyka dach aż do calkowitego uszczelnienia i się wyłącza - mimo , że Ty trzymasz nadal przycisk włączony - dalek puszczasz i przyciskasz ponownie - silnik uchyla dach
Do tyłu jest tak samo - przyciskasz na uchylnym - silnik zamyka dach aż do uszczelnienia - (czyli jeden specyficzny moment położenia szyber dachu) - i sam się wyłącza puszczenie włącznika i przyciśnięcie go ponownie w dół powoduje przesuw do tyłu -
Nie dasz rady zwykłym silniczkiem - nie dość , że słabiutkim , to jeszcze za każdym razem celować w punkt w którym szyber będzie zamknięty.
Orginalny ma 3 punkty w których sam się wyłącza .

Chyba trochę zamieszałem :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Illuminati75

Post autor: Illuminati75 »

Nie, nie zamieszałeś. Tego nie wziąłem pod uwagę. I tak myślę, że budowa tego ustrojstwa i montaż krańcówek (switche) byłby chyba jednak za skomplikowany i żadna tu oszczędność. Ale muszę pomyśleć jeszcze nad tym, dzięki za naprowadzenie na to, o tym nie myślałem...
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23281
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

silnik szyberdachu jest taki silny że potrafi zniszczyć te plastikowe przekładnie bo takie są właśnie w jego obudowie. To też może znacząc że siły potrzebne na ruszanie szybą dachowa są duże.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
ODPOWIEDZ