Szyberdach - koncepcja napędu.
Moderator: Moderatorzy
Szyberdach - koncepcja napędu.
Rozebrałem dzisiaj siłownik od reflektora. I wpadłem na pomysł, żeby wykorzystać silnik i przekładnię ślimakową do napędzania szyberdachu. Jak myślicie - może to zdać egzamin? Tak to wygląda w środku:
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Pomijając już sam fakt , że silnik od szybra jest prawie tak silny jak od tylnej wycieraczki , to jest jeszcze jedna sprawa .
Gdy załączysz silnik na otwarcie dachu i on go otworzy.
I teraz - przyciskasz włącznik i trzymasz - silnik zamyka dach aż do calkowitego uszczelnienia i się wyłącza - mimo , że Ty trzymasz nadal przycisk włączony - dalek puszczasz i przyciskasz ponownie - silnik uchyla dach
Do tyłu jest tak samo - przyciskasz na uchylnym - silnik zamyka dach aż do uszczelnienia - (czyli jeden specyficzny moment położenia szyber dachu) - i sam się wyłącza puszczenie włącznika i przyciśnięcie go ponownie w dół powoduje przesuw do tyłu -
Nie dasz rady zwykłym silniczkiem - nie dość , że słabiutkim , to jeszcze za każdym razem celować w punkt w którym szyber będzie zamknięty.
Orginalny ma 3 punkty w których sam się wyłącza .
Chyba trochę zamieszałem
Gdy załączysz silnik na otwarcie dachu i on go otworzy.
I teraz - przyciskasz włącznik i trzymasz - silnik zamyka dach aż do calkowitego uszczelnienia i się wyłącza - mimo , że Ty trzymasz nadal przycisk włączony - dalek puszczasz i przyciskasz ponownie - silnik uchyla dach
Do tyłu jest tak samo - przyciskasz na uchylnym - silnik zamyka dach aż do uszczelnienia - (czyli jeden specyficzny moment położenia szyber dachu) - i sam się wyłącza puszczenie włącznika i przyciśnięcie go ponownie w dół powoduje przesuw do tyłu -
Nie dasz rady zwykłym silniczkiem - nie dość , że słabiutkim , to jeszcze za każdym razem celować w punkt w którym szyber będzie zamknięty.
Orginalny ma 3 punkty w których sam się wyłącza .
Chyba trochę zamieszałem
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- WieSiu
- Posty: 23281
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
silnik szyberdachu jest taki silny że potrafi zniszczyć te plastikowe przekładnie bo takie są właśnie w jego obudowie. To też może znacząc że siły potrzebne na ruszanie szybą dachowa są duże.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982