jaka instalacja?

Moderator: Moderatorzy

emceha

Post autor: emceha »

Hmmm raczej będzie II gen i możliwe że z Blosem tylko musze znaleźć konkretny warsztat w okolicach Katowic żeby zamontowali tak jak trzeba ;) bo bym się k**** całkiem powiesił jak by mi jeszcze cos przy tym gazie zdupili :???:
Ostatnio zmieniony 27 lut 2008, 16:46 przez emceha, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

no, moja była zakładana rzut beretem od twojej chaty na Zagórzu :) ale nie polecam - sam widziałes tą plontaninę kabli u mnie pod maską...

Przemek, tu masz namiar na stronkę warsztatu uważanego za jeden z lepszych w twoich rejonach (wiem że do Jastrzębia kawałek :) ) http://www.eko-car.com/
i tel. 032 4719137. Właściciel to stary bywalec forum LPG ( http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=32872&c=0&f=38 ) o nicku Croma1. Zna się na rzeczy ale nie wiem jakie ma ceny - pewnie zbyt tani nie jest ale możesz sobie drynknąć i się zapytać ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Ven »

Podpinam się :cool:

Standardowe pytanie - czy to się opłaca? Od 6-ciu miesiecy jak mam auto, potwierdziło się że silnik jest w dobrym stanie, żadnych niespodzianek, osiągi i spalanie poprawne - no i przychodzi czas by sie zastanowic nad LPG.

Nie wiem czemu wszedzie gdzie wspomne o LPG, slysze : "LPG do Forda 16V? Nie, zly pomysl, bo costam z zaworami sie dzieje" Prawda to czy raczej "z dpy wziente"? Kiedys gdzies wyczytalem (na jakiej brytyjskiej stronie o silnikach forda) ze fabryczny problem zapiekajacych sie zaworow w Zetec'ach zostal poprawiony od roku 93 czy 94. Wiec moj rocznik jest ok.

W czasie 6ciu miesiecy zrobilem ok 5000km (wiem że nie wiele), wg kalkulatorów w necie,

Cena paliwa 4.45 2,20
Średnie spalanie (litry/100km) 9 11.25
Ilość mies.przejedżanych km 800 800
Wynik:
Parametr Benzyna Gaz Oszczędność
Średnie spalanie (litry/100km) 9 11.25 ----
Średnie mies. zużycie paliwa 72 90 ----
Średnie mies. zużycie paliwa 72 90 ----
Średnie koszt miesięczny 320.4 180 140,40
Średnie koszt roczny 3844.8 2160 1 684,80

Jak widać wg tych danych, rocznie mogłbym zaoszczedzic ok 1500zł. Przyjmując że instalacja do mojego esa to dzisiaj koszt ok 1400zł. Musiałbym tym autem jezdzic jeszcze min 2-3 lata by zaoszczedzić, i to jest w porzadku, nie planuje sie go pozbywac. Natomiast czy za pare miesiecy nie bede musial jezdzic dwa razy dalej i czesciej w miesiacu - tego nie wiem bo dzis jako student nie mam stałej pracy i dojezdzam to tu to tam dwa-trzy razy w tygodniu, ale koncze studia w lipcu i bede szukal normalnej pracy dlatego jest to calkiem prawdopodobne. Takze to jest wersja minimum.

Prosze o konkretne opinie, im szybciej mnie od tego pomyslu odwiedziecie tym lepiej, nie chce sobie glowy zawracac skoro nie ma to sensu ;) A jak zachecicie to i fajnie bo lubie oszczedzac [oraz "deptac" a to kosztuje] :razz:
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

ja bym ci polecil zalozenie instalki - w koncu miliony polaków nie mogą się mylić.

a co do zeteca na gazie - kurna, jakby ford go do gazu nie przewidzial to by go zrobil tak zeby palil 8L/100km korków jak hondy :P a skoro pali 10L/100km (i wiecej) benzyny to naturalny wniosek, ze do gazu jest wrecz stworzony :D no i setki tysiecy polskich milosnikow forda nie moga sie mylic :P

co do gadania czy auto sie nadaje czy nie to wiesz, takie z palca wyssane :P jak dobry warsztat to i do maserati (nie wiem jak to sie pisze) v12 dobrze gaz założy, a jak dupowaty to instalke w Lanosie spierd...li (a przeciez 90% lanosow jezdzi na gaz wiec chyba do jasnej ciasnej kazdy warsztat powinien umiec do niego poprawnie zalozyc instalke, ale tak wcale nei jest - mowie na podstawie doswiadczen z moim firmowym lanosem - nikt nim nie chce jezdzic odkad ma gaz - tylko parska, prycha i ciagle hgasnie :P )
Ostatnio zmieniony 27 lut 2008, 15:36 przez cidzej, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
leszek
Posty: 2567
Rejestracja: 26 paź 2004, 16:35
Lokalizacja: warszawa
Pojemność: 1500
Rocznik: 2018
Generacja: MK1
Nadwozie: Inne

Post autor: leszek »

Mam taki silnik jak ty. jeżdzę na gazie cztery lata. zero problemow :) (pomijająć pompkę paliwa :D ).
Śmiało zakładaj gaz. :)
Podczas, gdy obrabiasz mi tyłek nie zapomnij mnie w niego pocałować :-)
simo
Posty: 1054
Rejestracja: 21 mar 2005, 15:44
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: simo »

leszek a ty nie masz silnika jak ja miałem z plastikowym kolektorem, zmiana w 1996
a kolega nepewno ma z metalowym kolektorem
jest Ford Focus `12 1.6 TDCI
jest Mitsubishi Colt 05 1,3
był Nissan Primera `05 2.0
był Fiat Stilo `03 JTD
był Nissan Primera `01 TD
był Escort`97 1.6 16V + LPG III
Awatar użytkownika
leszek
Posty: 2567
Rejestracja: 26 paź 2004, 16:35
Lokalizacja: warszawa
Pojemność: 1500
Rocznik: 2018
Generacja: MK1
Nadwozie: Inne

Post autor: leszek »

simo pisze:leszek a ty nie masz silnika jak ja miałem z plastikowym kolektorem, zmiana w 1996 a kolega nepewno ma z metalowym kolektorem
To jeszcze lepiej :) nic nie pęknie jak by "strzelił"
Podczas, gdy obrabiasz mi tyłek nie zapomnij mnie w niego pocałować :-)
simo
Posty: 1054
Rejestracja: 21 mar 2005, 15:44
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: simo »

prawda
jest Ford Focus `12 1.6 TDCI
jest Mitsubishi Colt 05 1,3
był Nissan Primera `05 2.0
był Fiat Stilo `03 JTD
był Nissan Primera `01 TD
był Escort`97 1.6 16V + LPG III
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Ven, do tego silnika kolega skomi wrzucił blosa, więc tak też można ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Ven »

Leszek - wow, dobrze wiedzieć że to możliwe :) możesz napisać jaką dokładnie instalacje masz zamontowaną?

Yagr : Hmm no właśnie, czytałem o BLOSie troche, generalnie wszyscy którzy to założyli twierdzą że warto i to działa. Ze względu na fakt iż często wyprzedzam i jazda na 3cim biegu z 4-5k/obr nie jest mi obca, BLOSby mi sie przydał bo nie zniósłbym braku "ciągu" powyżej 3tyś/obr ;)

Czy gazownik który będzie mi ewentualnie zakładał instalke, założy BLOSa jak mu przyniosę i da gwarancje na taką instalacje?


Czyli co - powiadacie - nie zastanawiać się - tylko zakładać? :cool:

Te wszystkie problemy o których piszą tu koledzy w dziale LPG zauważyłem dotyczą głównie instalacji na silnikach 1.3 /1.4 gaznikowych. A te w 16v są jako tako proste to rozwiązania i dotyczą regulacji czy wymiany elementów eksploatacyjnych. Mam racje?

Czy możecie z ręką na sercu i dając słowo Es maniaka powiedzieć że gaz nie zmęczy silnika 2x szybciej?

Chociaż podejżewam że nie zrobie tym autem nawet 80kkm (teraz ma 127k) to wciąż się martwie że gaz uruchomi proces padania tego nie młodego przecież silnika :roll:
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

Ven, kolego, te wszystkie mity o LPG to bzdura i moge ci to zagwarantować ! biorą się one tylko i wyłącznie z partactwa niektorych mechaników i monterów instalacji gazowych. nie ma na to wplywu ani typ silnika ani jego przebieg. jezeli tylko znajdziesz dobry zaklad montujacy gaz to powinienes byc zadowolony. wiem, co mowie, bo stary opelkiem zrobil 500 tys km, z czego 400km na gazie, teraz juz zrobil 120tys km primerą 2.0 16V DOHC (ze zwykła instalacją II generacji, zakładaną przy przebiegu 170tys km) i nie ma najmniejszych problemów :) do tego stopnia ma porzadnie zalozona instalke, ze jak byl na przegladzie to kolesie ze stajci diagnostycznej brali od niego namiary na instalatora, bo powiedzieli, ze to jest rzadkosc spotkac tak zalozona instalacje w samochodzie, zeby wszystkie kable byly elegancko w peszlach, ładnie poprowadzone a silniczek chodzil rowno na gazie jak i na benie i to w japoncu, w ktorym nei kazdy warsztat potrafi nawet IV generacje dobrze założyć i zestroić a to jest zwykła II generacja :)


pamietaj, z kazdym dniem zastanawiania sie opoznia ci sie zwrot instalacji wiec nie bój żaby tylko montuj :P powodzenia :D

ja tez planuje założyć gazownie (w tym warsztacie co ojciec) pod koniec marca do swojej renówki z przebiegiem 287tys km :)
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Ven pisze:Czy gazownik który będzie mi ewentualnie zakładał instalke, założy BLOSa jak mu przyniosę i da gwarancje na taką instalacje?
z tym jest ciężko bo mało który gazol w ogóle wie co to blos - zagadasz o blosie a tu WIELKIE OCZY :) Ale są wyjątki. Czakram się tym kiedyś bawił. Jakieś rozwiązanie to zwykła II generacja a potem samodzielna wymiana miksera na blosa.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

Łukasz daj foty komory silnika z nyssy i daj namiar na ten warsztat bo ja też za jakiś miesiąc dwa będę sekwencję do rs zakładał
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

Łukasz ale tam siedzi II gen a nie żadna sekwencja :P a co do warsztatu to

GAZ - Autopol ul. Działkowa 23 0-22 868-40-54

licze na to, ze przez 2 lata jakie minely od montazu gazu w nissanie, nie pouciekali im fachowcy do irlandii i jeszcze ktos mi porzadnie zalozy gazownie do Renatki :D

ps. gaz w RS ?? no cos ty !!!!!! hehe :P
Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Ven »

Cidzej - przebiegi kosmiczne podajesz - już nie mam watpliwosci - jak tylko sie uzbiera kapusty to rozbijam przyslowiową Świnie i jazda :grin: .
Koniecznie podaj namiary na ten zakład!

Ojciec w Seacie toledo 1.6 [mono] 93r zakladal gazownie w zakladzie w Warce, ktos mu polecil, i bylo tanio i dobrze zrobione. Zadowolony jest takze bede sie dowiadywal u nich tez.

Dziwne ze gazownicy nie kapują co to BLOS, przecie to jest na rynku od paru już lat. :???:
Troche lipa, placic za mikser, potem go wyciagac i placic za blosa nie?
No ale jak trzeba to trzeba :smile:
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
ODPOWIEDZ