jaka instalacja?
Moderator: Moderatorzy
- Yagr
- Posty: 14517
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
no, moja była zakładana rzut beretem od twojej chaty na Zagórzu ale nie polecam - sam widziałes tą plontaninę kabli u mnie pod maską...
Przemek, tu masz namiar na stronkę warsztatu uważanego za jeden z lepszych w twoich rejonach (wiem że do Jastrzębia kawałek ) http://www.eko-car.com/
i tel. 032 4719137. Właściciel to stary bywalec forum LPG ( http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=32872&c=0&f=38 ) o nicku Croma1. Zna się na rzeczy ale nie wiem jakie ma ceny - pewnie zbyt tani nie jest ale możesz sobie drynknąć i się zapytać
Przemek, tu masz namiar na stronkę warsztatu uważanego za jeden z lepszych w twoich rejonach (wiem że do Jastrzębia kawałek ) http://www.eko-car.com/
i tel. 032 4719137. Właściciel to stary bywalec forum LPG ( http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=32872&c=0&f=38 ) o nicku Croma1. Zna się na rzeczy ale nie wiem jakie ma ceny - pewnie zbyt tani nie jest ale możesz sobie drynknąć i się zapytać
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Podpinam się
Standardowe pytanie - czy to się opłaca? Od 6-ciu miesiecy jak mam auto, potwierdziło się że silnik jest w dobrym stanie, żadnych niespodzianek, osiągi i spalanie poprawne - no i przychodzi czas by sie zastanowic nad LPG.
Nie wiem czemu wszedzie gdzie wspomne o LPG, slysze : "LPG do Forda 16V? Nie, zly pomysl, bo costam z zaworami sie dzieje" Prawda to czy raczej "z dpy wziente"? Kiedys gdzies wyczytalem (na jakiej brytyjskiej stronie o silnikach forda) ze fabryczny problem zapiekajacych sie zaworow w Zetec'ach zostal poprawiony od roku 93 czy 94. Wiec moj rocznik jest ok.
W czasie 6ciu miesiecy zrobilem ok 5000km (wiem że nie wiele), wg kalkulatorów w necie,
Cena paliwa 4.45 2,20
Średnie spalanie (litry/100km) 9 11.25
Ilość mies.przejedżanych km 800 800
Wynik:
Parametr Benzyna Gaz Oszczędność
Średnie spalanie (litry/100km) 9 11.25 ----
Średnie mies. zużycie paliwa 72 90 ----
Średnie mies. zużycie paliwa 72 90 ----
Średnie koszt miesięczny 320.4 180 140,40
Średnie koszt roczny 3844.8 2160 1 684,80
Jak widać wg tych danych, rocznie mogłbym zaoszczedzic ok 1500zł. Przyjmując że instalacja do mojego esa to dzisiaj koszt ok 1400zł. Musiałbym tym autem jezdzic jeszcze min 2-3 lata by zaoszczedzić, i to jest w porzadku, nie planuje sie go pozbywac. Natomiast czy za pare miesiecy nie bede musial jezdzic dwa razy dalej i czesciej w miesiacu - tego nie wiem bo dzis jako student nie mam stałej pracy i dojezdzam to tu to tam dwa-trzy razy w tygodniu, ale koncze studia w lipcu i bede szukal normalnej pracy dlatego jest to calkiem prawdopodobne. Takze to jest wersja minimum.
Prosze o konkretne opinie, im szybciej mnie od tego pomyslu odwiedziecie tym lepiej, nie chce sobie glowy zawracac skoro nie ma to sensu A jak zachecicie to i fajnie bo lubie oszczedzac [oraz "deptac" a to kosztuje]
Standardowe pytanie - czy to się opłaca? Od 6-ciu miesiecy jak mam auto, potwierdziło się że silnik jest w dobrym stanie, żadnych niespodzianek, osiągi i spalanie poprawne - no i przychodzi czas by sie zastanowic nad LPG.
Nie wiem czemu wszedzie gdzie wspomne o LPG, slysze : "LPG do Forda 16V? Nie, zly pomysl, bo costam z zaworami sie dzieje" Prawda to czy raczej "z dpy wziente"? Kiedys gdzies wyczytalem (na jakiej brytyjskiej stronie o silnikach forda) ze fabryczny problem zapiekajacych sie zaworow w Zetec'ach zostal poprawiony od roku 93 czy 94. Wiec moj rocznik jest ok.
W czasie 6ciu miesiecy zrobilem ok 5000km (wiem że nie wiele), wg kalkulatorów w necie,
Cena paliwa 4.45 2,20
Średnie spalanie (litry/100km) 9 11.25
Ilość mies.przejedżanych km 800 800
Wynik:
Parametr Benzyna Gaz Oszczędność
Średnie spalanie (litry/100km) 9 11.25 ----
Średnie mies. zużycie paliwa 72 90 ----
Średnie mies. zużycie paliwa 72 90 ----
Średnie koszt miesięczny 320.4 180 140,40
Średnie koszt roczny 3844.8 2160 1 684,80
Jak widać wg tych danych, rocznie mogłbym zaoszczedzic ok 1500zł. Przyjmując że instalacja do mojego esa to dzisiaj koszt ok 1400zł. Musiałbym tym autem jezdzic jeszcze min 2-3 lata by zaoszczedzić, i to jest w porzadku, nie planuje sie go pozbywac. Natomiast czy za pare miesiecy nie bede musial jezdzic dwa razy dalej i czesciej w miesiacu - tego nie wiem bo dzis jako student nie mam stałej pracy i dojezdzam to tu to tam dwa-trzy razy w tygodniu, ale koncze studia w lipcu i bede szukal normalnej pracy dlatego jest to calkiem prawdopodobne. Takze to jest wersja minimum.
Prosze o konkretne opinie, im szybciej mnie od tego pomyslu odwiedziecie tym lepiej, nie chce sobie glowy zawracac skoro nie ma to sensu A jak zachecicie to i fajnie bo lubie oszczedzac [oraz "deptac" a to kosztuje]
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
- cidzej
- Posty: 11734
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
ja bym ci polecil zalozenie instalki - w koncu miliony polaków nie mogą się mylić.
a co do zeteca na gazie - kurna, jakby ford go do gazu nie przewidzial to by go zrobil tak zeby palil 8L/100km korków jak hondy a skoro pali 10L/100km (i wiecej) benzyny to naturalny wniosek, ze do gazu jest wrecz stworzony no i setki tysiecy polskich milosnikow forda nie moga sie mylic
co do gadania czy auto sie nadaje czy nie to wiesz, takie z palca wyssane jak dobry warsztat to i do maserati (nie wiem jak to sie pisze) v12 dobrze gaz założy, a jak dupowaty to instalke w Lanosie spierd...li (a przeciez 90% lanosow jezdzi na gaz wiec chyba do jasnej ciasnej kazdy warsztat powinien umiec do niego poprawnie zalozyc instalke, ale tak wcale nei jest - mowie na podstawie doswiadczen z moim firmowym lanosem - nikt nim nie chce jezdzic odkad ma gaz - tylko parska, prycha i ciagle hgasnie )
a co do zeteca na gazie - kurna, jakby ford go do gazu nie przewidzial to by go zrobil tak zeby palil 8L/100km korków jak hondy a skoro pali 10L/100km (i wiecej) benzyny to naturalny wniosek, ze do gazu jest wrecz stworzony no i setki tysiecy polskich milosnikow forda nie moga sie mylic
co do gadania czy auto sie nadaje czy nie to wiesz, takie z palca wyssane jak dobry warsztat to i do maserati (nie wiem jak to sie pisze) v12 dobrze gaz założy, a jak dupowaty to instalke w Lanosie spierd...li (a przeciez 90% lanosow jezdzi na gaz wiec chyba do jasnej ciasnej kazdy warsztat powinien umiec do niego poprawnie zalozyc instalke, ale tak wcale nei jest - mowie na podstawie doswiadczen z moim firmowym lanosem - nikt nim nie chce jezdzic odkad ma gaz - tylko parska, prycha i ciagle hgasnie )
Ostatnio zmieniony 27 lut 2008, 15:36 przez cidzej, łącznie zmieniany 1 raz.
Leszek - wow, dobrze wiedzieć że to możliwe możesz napisać jaką dokładnie instalacje masz zamontowaną?
Yagr : Hmm no właśnie, czytałem o BLOSie troche, generalnie wszyscy którzy to założyli twierdzą że warto i to działa. Ze względu na fakt iż często wyprzedzam i jazda na 3cim biegu z 4-5k/obr nie jest mi obca, BLOSby mi sie przydał bo nie zniósłbym braku "ciągu" powyżej 3tyś/obr
Czy gazownik który będzie mi ewentualnie zakładał instalke, założy BLOSa jak mu przyniosę i da gwarancje na taką instalacje?
Czyli co - powiadacie - nie zastanawiać się - tylko zakładać?
Te wszystkie problemy o których piszą tu koledzy w dziale LPG zauważyłem dotyczą głównie instalacji na silnikach 1.3 /1.4 gaznikowych. A te w 16v są jako tako proste to rozwiązania i dotyczą regulacji czy wymiany elementów eksploatacyjnych. Mam racje?
Czy możecie z ręką na sercu i dając słowo Es maniaka powiedzieć że gaz nie zmęczy silnika 2x szybciej?
Chociaż podejżewam że nie zrobie tym autem nawet 80kkm (teraz ma 127k) to wciąż się martwie że gaz uruchomi proces padania tego nie młodego przecież silnika
Yagr : Hmm no właśnie, czytałem o BLOSie troche, generalnie wszyscy którzy to założyli twierdzą że warto i to działa. Ze względu na fakt iż często wyprzedzam i jazda na 3cim biegu z 4-5k/obr nie jest mi obca, BLOSby mi sie przydał bo nie zniósłbym braku "ciągu" powyżej 3tyś/obr
Czy gazownik który będzie mi ewentualnie zakładał instalke, założy BLOSa jak mu przyniosę i da gwarancje na taką instalacje?
Czyli co - powiadacie - nie zastanawiać się - tylko zakładać?
Te wszystkie problemy o których piszą tu koledzy w dziale LPG zauważyłem dotyczą głównie instalacji na silnikach 1.3 /1.4 gaznikowych. A te w 16v są jako tako proste to rozwiązania i dotyczą regulacji czy wymiany elementów eksploatacyjnych. Mam racje?
Czy możecie z ręką na sercu i dając słowo Es maniaka powiedzieć że gaz nie zmęczy silnika 2x szybciej?
Chociaż podejżewam że nie zrobie tym autem nawet 80kkm (teraz ma 127k) to wciąż się martwie że gaz uruchomi proces padania tego nie młodego przecież silnika
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
- cidzej
- Posty: 11734
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
Ven, kolego, te wszystkie mity o LPG to bzdura i moge ci to zagwarantować ! biorą się one tylko i wyłącznie z partactwa niektorych mechaników i monterów instalacji gazowych. nie ma na to wplywu ani typ silnika ani jego przebieg. jezeli tylko znajdziesz dobry zaklad montujacy gaz to powinienes byc zadowolony. wiem, co mowie, bo stary opelkiem zrobil 500 tys km, z czego 400km na gazie, teraz juz zrobil 120tys km primerą 2.0 16V DOHC (ze zwykła instalacją II generacji, zakładaną przy przebiegu 170tys km) i nie ma najmniejszych problemów do tego stopnia ma porzadnie zalozona instalke, ze jak byl na przegladzie to kolesie ze stajci diagnostycznej brali od niego namiary na instalatora, bo powiedzieli, ze to jest rzadkosc spotkac tak zalozona instalacje w samochodzie, zeby wszystkie kable byly elegancko w peszlach, ładnie poprowadzone a silniczek chodzil rowno na gazie jak i na benie i to w japoncu, w ktorym nei kazdy warsztat potrafi nawet IV generacje dobrze założyć i zestroić a to jest zwykła II generacja
pamietaj, z kazdym dniem zastanawiania sie opoznia ci sie zwrot instalacji wiec nie bój żaby tylko montuj powodzenia
ja tez planuje założyć gazownie (w tym warsztacie co ojciec) pod koniec marca do swojej renówki z przebiegiem 287tys km
pamietaj, z kazdym dniem zastanawiania sie opoznia ci sie zwrot instalacji wiec nie bój żaby tylko montuj powodzenia
ja tez planuje założyć gazownie (w tym warsztacie co ojciec) pod koniec marca do swojej renówki z przebiegiem 287tys km
- Yagr
- Posty: 14517
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
z tym jest ciężko bo mało który gazol w ogóle wie co to blos - zagadasz o blosie a tu WIELKIE OCZY Ale są wyjątki. Czakram się tym kiedyś bawił. Jakieś rozwiązanie to zwykła II generacja a potem samodzielna wymiana miksera na blosa.Ven pisze:Czy gazownik który będzie mi ewentualnie zakładał instalke, założy BLOSa jak mu przyniosę i da gwarancje na taką instalacje?
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- cidzej
- Posty: 11734
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
Łukasz ale tam siedzi II gen a nie żadna sekwencja a co do warsztatu to
GAZ - Autopol ul. Działkowa 23 0-22 868-40-54
licze na to, ze przez 2 lata jakie minely od montazu gazu w nissanie, nie pouciekali im fachowcy do irlandii i jeszcze ktos mi porzadnie zalozy gazownie do Renatki
ps. gaz w RS ?? no cos ty !!!!!! hehe
GAZ - Autopol ul. Działkowa 23 0-22 868-40-54
licze na to, ze przez 2 lata jakie minely od montazu gazu w nissanie, nie pouciekali im fachowcy do irlandii i jeszcze ktos mi porzadnie zalozy gazownie do Renatki
ps. gaz w RS ?? no cos ty !!!!!! hehe
Cidzej - przebiegi kosmiczne podajesz - już nie mam watpliwosci - jak tylko sie uzbiera kapusty to rozbijam przyslowiową Świnie i jazda .
Koniecznie podaj namiary na ten zakład!
Ojciec w Seacie toledo 1.6 [mono] 93r zakladal gazownie w zakladzie w Warce, ktos mu polecil, i bylo tanio i dobrze zrobione. Zadowolony jest takze bede sie dowiadywal u nich tez.
Dziwne ze gazownicy nie kapują co to BLOS, przecie to jest na rynku od paru już lat.
Troche lipa, placic za mikser, potem go wyciagac i placic za blosa nie?
No ale jak trzeba to trzeba
Koniecznie podaj namiary na ten zakład!
Ojciec w Seacie toledo 1.6 [mono] 93r zakladal gazownie w zakladzie w Warce, ktos mu polecil, i bylo tanio i dobrze zrobione. Zadowolony jest takze bede sie dowiadywal u nich tez.
Dziwne ze gazownicy nie kapują co to BLOS, przecie to jest na rynku od paru już lat.
Troche lipa, placic za mikser, potem go wyciagac i placic za blosa nie?
No ale jak trzeba to trzeba
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic