Co da się wycisnąć z silnika 1.4
Moderator: Moderatorzy
Co da się wycisnąć z silnika 1.4
Mam możliwość dostania kompletnego silnika 1.4 8v 75 KM, w dobrym stanie. Identyczny jaki mam w Escorcie. No i narodził się pomysł, żeby trochę ten silnik przerobić i wstawić do mojego.
Teraz mam pytanie czy to ma sens. Ile bym wycisnął przez rozwiercanie kanałów dolotowych i wydechowych, szlifowanie dolotu. Rozwiercanie i odchudzanie przepustnicy, stożek itp. Czy opłaca się?
Teraz mam pytanie czy to ma sens. Ile bym wycisnął przez rozwiercanie kanałów dolotowych i wydechowych, szlifowanie dolotu. Rozwiercanie i odchudzanie przepustnicy, stożek itp. Czy opłaca się?
- Yagr
- Posty: 14517
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
No Grześ chce chyba robić to właśnie w tej kolejności ale nie tylko wymieniać na nowe ale uzyskać coś więcej Tyle że najprostszą formą tuningu escortowego CVH 1,4 jest... wymiana na escortowy cvh 1,6Jamszoł pisze:Moim zdaniem nie za dużo da sie zrobić .
Lepiej ten nowy silnik rozebrać - wymienić co się da na nowe - nawet włączając w to panewki i pierścienie na tłokach .
I dopiero wtedy przełożyć silnik .
Z takiego manewru będziesz bardziej zadowolony .
Grześ, jeśli jednak zależy ci tylko na modzeniu tego 1,4 to zawsze możesz zrobić to co Chojnacki nazywa wersją GT >>> http://www.chojnacki.tuning.pl/wersjagt.html
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Myślałem, żeby zrobić:
Rozwiercanie i polerowanie kolektora dolotu powietrza.
Porting głowicy.
Szlif tłoków, nowe pierścienie.
Szlif cylindrów.
Nowe panewki.
Wiem, że na samym portingu głowicy
http://www.garbiarnia.com/index.php?opt ... &Itemid=47
można dużo uzyskać.
Osprzęt silnika jest w budzie wiec nie wiem czy mi się opłaca zakładać 1.6
Docelowo chciałbym uzyskać z tego silnika 90KM[75 nominalne i 15 na samej modyfikacji głowicy].
Fakt, że nie zrobię tego od razu, ale powoli jak fundusze pozwolą.
Rozwiercanie i polerowanie kolektora dolotu powietrza.
Porting głowicy.
Szlif tłoków, nowe pierścienie.
Szlif cylindrów.
Nowe panewki.
Wiem, że na samym portingu głowicy
http://www.garbiarnia.com/index.php?opt ... &Itemid=47
można dużo uzyskać.
Osprzęt silnika jest w budzie wiec nie wiem czy mi się opłaca zakładać 1.6
Docelowo chciałbym uzyskać z tego silnika 90KM[75 nominalne i 15 na samej modyfikacji głowicy].
Fakt, że nie zrobię tego od razu, ale powoli jak fundusze pozwolą.
- WieSiu
- Posty: 23264
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
a po co to robić,skoro dużo taniej wyjdzie włożyć 1.6 wraz z elektronika (alternator,pompa wspomagania i skrzynia została te same co masz) i cieszyć się 105KM,zamiast marnych 90. I będziesz miał to za kwotę 300-600zl i do tego małym nakładem pracy. A jak będziesz chciał sobie robić przeróbki to już lepiej w 1.6.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
A po to, że wszystkie te rzeczy potrafię zrobić sam, tylko trzeba kasę na rzeczy niezbędne do tych czynności.
Mam całkiem niezły warsztat w garażu, do tego kanał + szyna z wyciągarką pod sufitem.
Wiec to będzie koszt nowych pierścieni, panewek, szczotek do polerowania, kilku skrzynek piwa i mam zajęcie na zimowe wieczory
Powiem Ci, że zadowoliło by mnie to 90 koni, zwłaszcza, ze jeżdżę tylko po mieście i krótkie trasy.
Mam całkiem niezły warsztat w garażu, do tego kanał + szyna z wyciągarką pod sufitem.
Wiec to będzie koszt nowych pierścieni, panewek, szczotek do polerowania, kilku skrzynek piwa i mam zajęcie na zimowe wieczory
Powiem Ci, że zadowoliło by mnie to 90 koni, zwłaszcza, ze jeżdżę tylko po mieście i krótkie trasy.
- Yagr
- Posty: 14517
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=7587Grześ pisze:Rozwiercanie i polerowanie kolektora dolotu powietrza.
Porting głowicy.
Nowe pierścienie rozumiem ale jak chcesz robić szlif cylindrów bez zmiany tłoków na któryś wymiar naprawczy? No, chyba że chcesz je tulejować pod wymiar posiadanych tłokówGrześ pisze:Szlif tłoków, nowe pierścienie.
Szlif cylindrów.
Tu mam taki link http://www.gregorius.pl/
http://allegro.pl/item1155249622_piersc ... _4_8v.htmlGrześ pisze:nowe pierścienie.
http://allegro.pl/item1148996080_panewk ... 4_1_6.htmlGrześ pisze:Nowe panewki.
śruby głowicy http://allegro.pl/item1157619339_sruby_ ... ansit.html
ceny z allergio więc nie zagłębiałem się w producenta ani jakość... masz już 140zł do tego dochodzi koszt samej głowicy, którą chcesz kupić a to tylko główne części, wyjdzie ci w praniu ze trzeba kupić komplet uszczelek (ok. 150zł za komplet do silnika), jakieś końcówki do dremela, papiery ścierne, rozpuszczaniki do starych uszczelek, trzeba zrobic planing głowicy, sprawdzić szczelność/dotrzć zawory i kupa innych bambetli. Ogólnie jak najbardziej polecam modzenie we własnym zakresie ale jeśli wszystko ładnie sobie skalkulujesz to naprawdę wyjdzie ci że w robotę włożysz kupę potu i kasy a efekt wczle nie musi być 90KM.... jak najbardziej popieram WieSia - 1,6 CVH na EFI pozwala na dużo więcej satysfakcji. Ale twoja wola i z chęcią będę ci kibicował w tych modach oraz oczekiwał na końcowy wynik na hamowni
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"