szpilki do felg aluminiowych
Moderator: Moderatorzy
szpilki do felg aluminiowych
jakie sa dlugosci szpilek orginalnych w escorcie `97 bo jak zakladam alusy to mi w nakretkach do alusow brakuje z 1 cm , czy mozna je dotoczyc??
jest Ford Focus `12 1.6 TDCI
jest Mitsubishi Colt 05 1,3
był Nissan Primera `05 2.0
był Fiat Stilo `03 JTD
był Nissan Primera `01 TD
był Escort`97 1.6 16V + LPG III
jest Mitsubishi Colt 05 1,3
był Nissan Primera `05 2.0
był Fiat Stilo `03 JTD
był Nissan Primera `01 TD
był Escort`97 1.6 16V + LPG III
- robertford
- Posty: 1894
- Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
tak sa dluzsze o jakies 1 cm od orginalow, bylem w kumpli co robia opony i powiedzieli mi ze jak ma wkrecone ponad polowe gwintu na nakretce to jest wszystko ok
jest Ford Focus `12 1.6 TDCI
jest Mitsubishi Colt 05 1,3
był Nissan Primera `05 2.0
był Fiat Stilo `03 JTD
był Nissan Primera `01 TD
był Escort`97 1.6 16V + LPG III
jest Mitsubishi Colt 05 1,3
był Nissan Primera `05 2.0
był Fiat Stilo `03 JTD
był Nissan Primera `01 TD
był Escort`97 1.6 16V + LPG III
mam pytanie: wymieniałem opony i podczas odkręcania koła zerwał się gwint na śrubie (szpilce), pytałem mechanika o wymianę śruby i powiedział mi że trzeba rozbierać całą piastę i że można uszkodzić czujnik ABS-u. Ile jest w tym prawdy a ile niewiedzy mechanika (chyba że próbuje mnie naciągnąć)? Czy mogę sam jakoś ją wymienić? Chodzi o śrubę na kole przednim prawym (jak będzie proste to wymienię na wszytskich kołach na dłuższe z myślą o alusach).
A gdzie szpilka poszła z przodu czy z tyłu? Jeśli na szpilce w ogóle nie ma gwintu, to trzeba się do niej w wiercić zrobić "lewy" gwint i może uda się wykręcić. Na samochodzie jest to ciężko zrobić, dlatego pewnie mechanik chce wyciągnąć wszystko z auta. Z drugiej strony jak jest partacz, to może uszkodzić czujnik ABS i od razu Cię informuje, żeby nie było.phyzy pisze:mam pytanie: wymieniałem opony i podczas odkręcania koła zerwał się gwint na śrubie (szpilce), pytałem mechanika o wymianę śruby i powiedział mi że trzeba rozbierać całą piastę i że można uszkodzić czujnik ABS-u. Ile jest w tym prawdy a ile niewiedzy mechanika (chyba że próbuje mnie naciągnąć)? Czy mogę sam jakoś ją wymienić? Chodzi o śrubę na kole przednim prawym (jak będzie proste to wymienię na wszytskich kołach na dłuższe z myślą o alusach).
- WieSiu
- Posty: 23275
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
oryginalne szpilki pasuja do alusow, jak jest w wymiana,to nie wiem,wiem za to ze mialem kiedys z tylu wynieniana szpilke i trzeba bylo caly beben zdjac.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Żeby szpilkę wykręcić, trzeba skręcić mocno dwie nakrętki na niej i potem już tylko ją odkręcasz. Później "rozkręcasz" nakrętki za pomocą imadełka i klucza i znowu skręcasz, wykręcasz, rozkręcasz... itd. .WieSiu pisze:oryginalne szpilki pasuja do alusow, jak jest w wymiana,to nie wiem,wiem za to ze mialem kiedys z tylu wynieniana szpilke i trzeba bylo caly beben zdjac.
- Yagr
- Posty: 14521
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
jak na niej skręcić dwie nakrętki skoro nie ma gwintu? Do walki z takimi przypadkami służą wykrętaki o czym Darek juz poinformowałdeathrider_85 pisze:Żeby szpilkę wykręcić, trzeba skręcić mocno dwie nakrętki na niej i potem już tylko ją odkręcasz. Później "rozkręcasz" nakrętki za pomocą imadełka i klucza i znowu skręcasz, wykręcasz, rozkręcasz... itd. .
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Wiem! Ja tylko na Wiesia komentarz odpowiedziałem, a kawałek wyżej napisałem w jaki sposób ja wykręcałem uszkodzoną śrubę.Yagr pisze:jak na niej skręcić dwie nakrętki skoro nie ma gwintu? Do walki z takimi przypadkami służą wykrętaki o czym Darek juz poinformowałdeathrider_85 pisze:Żeby szpilkę wykręcić, trzeba skręcić mocno dwie nakrętki na niej i potem już tylko ją odkręcasz. Później "rozkręcasz" nakrętki za pomocą imadełka i klucza i znowu skręcasz, wykręcasz, rozkręcasz... itd. .