Strona 1 z 1
Elektryka (wycieraczki, spryskiwacz, dmuchawa) i chlodzenie
: 30 sie 2010, 19:47
autor: Paulo21
Witam. Mam problem a mianowicie jak w skrzynce bezpiecznikow zalozone sa wszystkie bezpieczniki lacznie z tym od dmuchawy i spryskiwacza, to jak dmuchawa jest wlaczona i wlacze spryskiwacz to dmuchawa sie wylacza i spryskiwacz nie dziala i pali bezpiecznik a jak nie ma bezpiecznika od dmuchawy to dziala zarowno dmuchawa jak i spryskiwacz. Skrzynka bezpiecznikow byla wymieniana i lutowana na linii bezpiecznika ale nic to nie dalo i juz nie mam pomyslu. Druga sprawa to wycieraczki. Nie dziala tryb najszybszy czyli ten 2x do gory. Jak wycieraczki odchyle od szyby to widac jak pomalu sie ruszaja a na innych trybach wszystko jest dobrze a zespolony rowniez byl wymieniany ale na poprzednim dzialo sie to samo. Trzecia sprawa a mianowicie temperatura silnika. Dzis, u mnie jest 14st a ja po ok 10-13km spokojnej jazdy mam wskazowke od temperatury pod czerwonym polem i dzieje sie tak od wymiany plynu w chlodnicy a nie chce mi sie wierzyc ze plyn chlodniczy jest z jakiejs kiepskiej partii. Watpie tez zeby wskaznik przeklamywal bo raz ze leci bardzo cieple powietrze z dmuchawy a dwa to czuc na zewnatrz ze silnik jest b.goracy. Bardzo prosze o pomoc bo jest to dosyc niebezpieczne zarowno zwarcie, jak i przegrzewanie silnika. Pozdrawiam!
: 30 sie 2010, 20:00
autor: Jamszoł
Paulo21 pisze:Skrzynka bezpiecznikow byla wymieniana i lutowana na linii bezpiecznika
Albo jest wymieniona skrzynka na inną , albo ktoś le polutował i robi się zwarcie.
Paulo21 pisze:Dzis, u mnie jest 14st a ja po ok 10-13km spokojnej jazdy mam wskazowke od temperatury pod czerwonym polem i dzieje sie tak od wymiany plynu w chlodnicy
Podczas wymiany płynu zasyfił się termostat - albo go zdemontuj i reanimuj - albo co polecam - kup i wstaw nowy.
Jak sprawdzić czy to termostat - a no poszukaj sobie
Co do wycieraczek - na razie nic sensownego mi nie przyszło do głowy
A tak w ogóle - to Twój pierwszy post na tym forum - wypadało by się chociaż przywitać
: 30 sie 2010, 20:11
autor: Paulo21
Racja moj blad

Witam wszystkich na forum ktore przegladam juz od dluzszego czasu i mysle ze zostane na nim na dluzej bo uzytkownikiem escorta jestem od dluzszego czasu i nie zapowiada sie na zmiane
A co do skrzynki, to byla rozbierana i lutowana ale miernik pokazuje ze wszystko jest w porzadku a sama skrzynke podmienilem bo myslalem ze w innym miejscu na niej sie cos porobilo.
: 30 sie 2010, 20:30
autor: Jamszoł
Paulo21 pisze:jak dmuchawa jest wlaczona i wlacze spryskiwacz to dmuchawa sie wylacza i spryskiwacz nie dziala i pali bezpiecznik a jak nie ma bezpiecznika od dmuchawy to dziala zarowno dmuchawa jak i spryskiwacz.
Coś tu masz namieszane ?
Paulo21 pisze:jak nie ma bezpiecznika od dmuchawy to dziala zarowno dmuchawa jak i spryskiwacz.
Albo po drodze ze skrzynki do przełącznika pod sterem i włącznika dmuchawy masz zwarcie na kabelkach .
To może być też przyczyna wolnego działania wycieraczek
: 30 sie 2010, 20:43
autor: WieSiu
Paulo21, a jaka masz pewnosc ze nikt nie namieszal w kabelkach jak ze skrzynka bylo cos nie tak ?
3 bieg dmuchawy to chyba moze byc tylko wina przelacznika lub kabli od niego,no chyba ze 3 bieg dziala na osobnym bezpieczniku (nie mam teraz jak sprawdzic,wiec tylko probuje cos wymyslic).
: 30 sie 2010, 21:11
autor: Paulo21
Opisze to moze dokladniej.
Bezpiecznik 13 - spryskiwacz
Bezpiecznik 14 - dmuchawa
Obydwa bezpieczniki zalozone / dmuchawa wlaczona (nie ma znaczenia na ktorym biegu, na kazdym przygasa) / wciskam spryskiwacz = dmuchawa gasnie i spryskiwacz psika i topi bezpiecznik 14
Zalozony bezpiecznik 13 / dmuchawa wlaczona (a nie powinna bo nie ma od niej bezpiecznika w tym momencie) / wciskam spryskiwacz = dmuchawa gasnie spryskiwacz psika i bezpiecznika nie topi
Bez bezpiecznikow = nic nie dziala
Tak to wyglada. Wszystko dzialalo prawidlowo do maja. Wtedy jechalem z podpieta nawigacja do zapalniczki (zbieg okolicznosci czy przyczyna?) i padly wycieraczki i dmuchawa, spryskiwacz rowniez. Potem wymienilem jakis bezpiecznik i wycieraczki zaczely dzialac ale reszta jest jak jest.
: 31 sie 2010, 08:16
autor: cidzej
zacznij od zrobienia porzadku ze sktrzynka bezpiecznikow, potem dopiero mozna szukac dalej
: 31 sie 2010, 11:13
autor: WieSiu
a skoro twierdzisz że skrzynka jest ok,to obejrzyk dokładnie wszystkie kable od problematycznych urządzeń,czy ktoś rzeźby nie zrobił... Co niestety jest często praktykowane,bo tak jest łatwiej,a potem auto sprzedać i zapomnieć

: 02 wrz 2010, 18:56
autor: Paulo21
Palenie bezpiecznika od dmuchawy jest juz wyeliminowane tak jak i grzanie silnika (wymieniony termostat) - dzieki za rade. Zostal spryskiwacz i te wycieraczki na najszybszym trybie. Spryskiwacz juz nie dziala wogole i pompki nie slychac ale wiem ze jest ona sprawna na 1000%. Na obydwu skrzynkach jest to samo wiec skrzynka odpada. Co do tych wycieraczek to nie mam pojecia, ale to wyglada tak jakby te wycieraczki pobieraly za duzo pradu i nie dzialaly bo spryskiwacz z wycieraczkami jest na jednym bezpieczniku i sam spryskiwacz sie jakos polaczyl z tymi wycieraczkami i nie dziala. Czy wie ktos jakie jest najbardziej prawdopodobne miejsce ze mogloby byc zwarcie? I czy ktos ma jakis dobry schemat instalacji?
: 02 wrz 2010, 21:34
autor: Jamszoł
Mogło Ci się połączyć w samej manetce od zespolonego.
: 02 wrz 2010, 22:09
autor: Paulo21
Jutro ja w takim razie podmienie, zobacze i dam znac co i jak, bo mam akurat drugi zespolony bo tez wymienialem bo mi sie dlugie wlaczaly. Jedyne co, jak wyjme ten bezpiecznik od tego spryskiwacza i wycieraczek (13) i wlacze wycieraczki to rusza sie jakies 3cm (a nie powinny bo przeciez nie ma bezpiecznika) i zaczyna byc slychac pompke od spryskiwacza (tez nie powinno).
[ Dodano: Pon 06 Wrz, 2010 ]
Przepraszam ze tak post pod postem ale wszystkie problemy zostaly rozwiazane i byc moze przyda sie to innym osobom z podobnymi problemami. Przyczyna niedzialajacego spryskiwacza byly niestykajace dobrze piny w kostkach do przelacznika zespolonego. Po wyjeciu bezpiecznika od spryskiwacza nie dziala to co ma nie dzialac

Czyli podsumowujac: silnik przestal grzac sie po wymianie termostatu, kable od dmuchawy zwieraly w okolicach przycisku od swiatla przeciwmgielnego tylnego a spryskiwacz nie dzialal przez niestykajace dobrze piny w kostkach do przelacznika zespolonego

Do tego najszybszy tryb wycieraczek dziala, wystarczylo przeczyscic mechanizmy od wycieraczek

Dziekuje za pomoc i pozdrawiam