Strona 1 z 1
"pływające" obroty
: 07 wrz 2010, 02:31
autor: Patrick
Wiitam od pewnego czasu w moim essim szaleją obroty np jadąc na 3 biegu 30 km/h obroty są rzędu 3-4 tyś. a wskazówka od obrotomierza zmienia ustawienie w czasie jazdyi obroty wachają się podchodzą czasami nawet do 4,5 tyś przy czym nie słychać zmiany pracy silniuka jak to jest przy zepsutym silniczku krokowym. Co to może być?? gaźnik czy coś innego?? świece kable??( były kupowane nowe jakieś 5 tyś km temu, amoże filtr powietrza albo kabel od silnika do masy. Pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedź

: 07 wrz 2010, 08:12
autor: WieSiu
Patrick pisze:przy czym nie słychać zmiany pracy silniuka jak to jest przy zepsutym silniczku krokowym
a jak chcesz to usluszec ? jak krokowy ma problem (czyli w Twoim przypadku ma brudne styki),to w czasie jazdy po zrzuceniu na luz obroty ida same do gory i czesto opadaja dopiero jak sie zatrzymasz
: 07 wrz 2010, 12:55
autor: Patrick
WieSiu pisze:Patrick pisze:przy czym nie słychać zmiany pracy silniuka jak to jest przy zepsutym silniczku krokowym
a jak chcesz to usluszec ? jak krokowy ma problem (czyli w Twoim przypadku ma brudne styki),to w czasie jazdy po zrzuceniu na luz obroty ida same do gory i czesto opadaja dopiero jak sie zatrzymasz
takmasz racje tylko w moim wypadku obroty zmieniaja się podczas spokojnej jazdy powiedzmy stała jazda 70 km/h bez zmiany biegu obroty wzrastają i maleja więc to nie jest wina silniczka krokowego.
: 07 wrz 2010, 13:32
autor: WieSiu
ja czegoś nie rozumiem, tylko obrotomierz zmiania wskazania,czy silnik rzeczywiście jadąc na biegu wchodzi ma wyższe obroty ?
: 07 wrz 2010, 14:20
autor: Illuminati75
Czyli ja rozumiem to tak, że obrotek dostaje świra. Miałem to chwilę u siebie. Wyjęcie wtyczki z zegara i ponowne włożenie rozwiązało temat. A objawy były takie, że skakał do 6k lub na zero, mimo, że silnik płynnie pracował i trzymał obroty. Po przeczytaniu powyższych postów skłaniam się że tak jest...
: 07 wrz 2010, 14:30
autor: Patrick
dokłądnie tak jak mówi
Illuminati75, za chwile idę wyjąć wtyczkę i później napisze czy pomogło pozdro

: 07 wrz 2010, 14:42
autor: WieSiu
a jak nie pomoże to jest szansa że z samym obrotomierzem coś jest nie tak (czasem może się zdarzyć,w końcu trochę lat ma). Jak nie obrotomierz to może filtr obrotomierza,bo chyba w tym roczniku jeszcze występował (jest w komorze silnika po lewej stronie przy górnym rancie błotnika -2 pionowa kostka z kablem chyba czarno zielonym)
: 11 wrz 2010, 13:32
autor: Patrick
nie pomogło

: 11 wrz 2010, 15:44
autor: leszek
http://fordescort.pl/forum/viewtopic.ph ... brotomierz
http://fordescort.pl/forum/viewtopic.ph ... brotomierz
Poczytaj tu. Może faktyczie coś szwankuje Ci skrzynka bezpiecznikowa.......Jakieś zimne luty czy coś. W większości przypadków awarii elektryki w essie tam leży przyczyna.