Numer katalogowy paska napedu pompy i alternatora

Moderator: Moderatorzy

Grześ

Numer katalogowy paska napedu pompy i alternatora

Post autor: Grześ »

Witam. Zauważyłem, że pęka mi pasek alternatora i pompy wspomagania. Czy zna ktoś jego numer katalogowy? Model auta MK VII z silnikiem 1.4 8v 75KM, rocznik 1995.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Grześ, masz klimę, masz wspomę?

Tu >> http://fordescort.pl/forum/viewtopic.php?t=2699 masz temacik z linkami do katalogów różnych producentów. Kilka się zdewaluowało ale link do strony GATES'a jest ok. Wejdź sobie i wpisz dane twojego autka a będziesz miał numer.

A tu >> http://www.aamkatalog.ctapps.de/aam_kat ... =32&md=519# masz link do katalogu Conti z twoim autkiem. Jesli nie masz klimy a masz wspomaganie to powinien być pasek wielorowkowy 6PK1420 ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12701
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

Napiszę po raz kolejny - ja zawsze jade do sklepu motoryzacyjnego i podaje nr vin po którym szukają części. Jeżeli części są w dobrej cenie to kupuje a jeżeli wydają się drogi to spisuje dane z opakowania i szukam w innych sklepach lub internecie. Nawet kupując na allegro podaje nr vin po którym dopasowują części.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Grześ

Post autor: Grześ »

Byłem w sklepie i według katalogu do tego silnika pasują dwa: 6PK1420 i 6PK1413. Według kolesia w sklepie właściwy był ten 6PK1413. dzięki za pomoc
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Grześ, 1413 miał niby być od 1996 więc sobie to sprawdź po VINie ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Grześ

Post autor: Grześ »

No koleś sprawdzał mi to po numerze VIN. Na razie nie kupiłem, tylko założyłem stary. Pech chciał, że przebiłem oponę w drodze do sklepu, w sposób nienaprawialny. Wiec nowe opony już założone pasek w przyszłym miesiącu. Może mi powiecie, dlaczego stary pasek, ktory jest w dobrym stanie piszczy? Nowy i tak bedzie założony, ale tak z ciekawosci;p
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Grześ, może nie pasek piszczy tylko łożysko któregoś z kółek (ze wskazaniem na alternator) a jak to nie łożysko to przyjrzyj sie stanowi kółek pasowych. Wystarczy niewielka zadra, wgniecenie na kółku i bedzie pasek ćwierkał ;) Inna sprawa że piszczeć może gdy ma za duży luz.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Grześ, może nie pasek piszczy tylko łożysko
To akurat łatwo sprawdzić - już pisałem o tym kilka razy .

Nabrać w strzykawkę wode i na odpalonym silniku (gdy poszczy) wstrzyknąć trochę wody miedzy koło pasowe a pasek .
Jeśli w ułamku sekundy piszczenie ustanie - do wymiany pasek.
Jeśli piszczen9e nie ustanie - mamy do wymiany łożysko .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Grześ

Post autor: Grześ »

Robiłem to samo, tylko używałem starego płynu do wspomagania. I przestało piszczeć. Wiec to pasek na bank. A kółka są w dobrym stanie.
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12701
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

Jest jeszcze jedna sprawa z paskami! Ja kupowałem pasek w sklepie forda i wylazło im na kompie że mogą być dwa rodzaje i kupiłem ten dłuższy a przy montażu okazało się że powinien być ten krótszy więc przed montażem porównaj paski czy są takie same.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Robiłem to samo, tylko używałem starego płynu do wspomagania.
To nie jest płyn tylko olej a paski nie są odporne na olej
Tego mi się nie ucz i nie ucz innych :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Grześ

Post autor: Grześ »

pasek i tak wyrzucę, wiec nie szkoda mi go. a tylko to miałem pod ręką;p wiem, że te paski nie są odporne na olej. Hmm, a może ten pasek popękał bo ciekł wąż przy pompie. a poprzedni właściciel nic z tym nie robił.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

To też możliwe - płyn do chłodnicy jest na bazie glikolu a to też rąbie gumę od pasków klinowych
Poza tym lubi pękać wtedy gdy dostaje temperatury gdy sie ślizga
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ