Strona 1 z 3
Poprawa parametrów silnika.
: 08 paź 2010, 00:41
autor: Bazyss
Witam.
Mam do was takie pytanie. Czy silniczek 1,6 16v jest podatny na jakieś modyfikacje typu przepustnica od 2,0 czy to coś zmieni czy filtr powietrza KN? czy może jakieś inne modyfikacje są wam znane??
pozdrawiam.
: 08 paź 2010, 01:45
autor: BogdanROX
Z tego co się orientuję to można zapodać wałki, przepustnicę, przepływomierz z Zeteca 2.0
Nie mam pewności czy jeszcze kompa można było przełożyć do tego zestawu. Jeśli chodzi o filtr powietrza K&N to masz na myśli wkładkę czy stożek dedykowany ?
: 08 paź 2010, 10:22
autor: Bazyss
raczej wkładkę. no chyba że stożek dedykowany coś poprawi

co do przepustnicy to spoko

a co przepływomierz jest inny? że też go można zmienić??
: 08 paź 2010, 10:52
autor: watchu
Z tego co ja się orientuję taniej łatwiej szybciej będzie włożyć nowy blok 1.8 lub 2.0.
: 08 paź 2010, 13:53
autor: BogdanROX
Stożek w Escorcie przenosi ci maksymalny moment obrotowy w trochę wyższą partię obrotów ale to nie znaczy, że ci go podniesie jak niektórzy uważają. Poza tym troszkę dźwięk masz fajniejszy. Zdania są podzielone co do montażu stożka.
: 08 paź 2010, 14:06
autor: KacpeR
i odrobinę obniży trwałość silnika (nie jakoś strasznie) - coś za coś...
: 08 paź 2010, 14:17
autor: watchu
Niezrobiony profesjonalnie z wyliczeniem objętości orurowania nie tylko nie pomoże ale i zaszkodzi. To nie jest element tuningu mechanicznego a raczej optycznego zwłaszcza jeśli mowa o 1.6. Z tego silnika bez rozwiercania nic nie wyciągniesz. A za wydane na to pieniądze kupisz 2.0 16v
: 08 paź 2010, 21:47
autor: Tigerbart
Czytałem dużo na ten temat.
Po zmianie przepływki, przepustnicy i wałków oraz komputera problem jest z niskimi obrotami. Silnik wkręca się na obroty lepiej po przekroczeniu 2500-3000 obr.
Generalnie końcowe wnioski są takie:
jeśli masz plastikowy kolektor ssący - wkładasz od RKC, RQB
jeśli masz metalowy kolektor ssący - wkładasz z 2.0 Zeteca z Mondeo przed 97r.
Wałki od Blacktopa nie pasują.
: 08 paź 2010, 22:32
autor: KuRowSKi
Ja wykonałem u mojego ojca w mondeo 1,6 modyfikację.
Zmieniłem wałki na wersje z 2.0 oczywiście wymiana zaworów na nowe i szlif głowicy
Wymieniona przepustnica z 2.0
I przepływomierz na nowy z 2.0
I efekt końcowy jest bardzo dobry na hamowni nie byłem, ale 100koni ma na pewno lub trochę więcej.
Na obroty wkręca się rewelacyjnie. Bardzo dobrze się rozpędza i jest to odczuwalne.
Spalanie spadło o 1l jest 9l/100km
Komputera nie zmieniałem bo jest EECV i problem jest wtedy z immo.
Wystarczyła samoadaptacja.
NIC więcej się z tego nie wyciśnie. Modyfikacja wyszła nie całe 1000zł
Plan jest jeszcze tylko wymienić kolektor wydechowy który ma lepszy przepływ bo ten co jest to jak się na niego patrzy musi strasznie hamować spaliny. Jest taki jakiś dziwny i mały
: 09 paź 2010, 16:57
autor: iglaxr3i
watchu pisze:Z tego co ja się orientuję taniej łatwiej szybciej będzie włożyć nowy blok 1.8 lub 2.0.
Takiej bzdury to jeszcze nie czytałem ,czyli ze przełozenie klocków od rkc lub rqb jest dłuzsze i ciezsze niz wstawienie bloku z 1,8 do 1,6
ej no wes konkurs na Stend UP jest w telewizji nie tu.
Wracajac do temetu to Krzys (Kurowski) napisał co i jak wszak ze nie jest konieczne planowanie i wymiana zaworów,a głowice w 1,6 i 1,8 sa praktycznie te same.
: 11 paź 2010, 20:13
autor: Tigerbart
No można jeszcze wstawić soft turbo, Zetec spokojnie wytrzyma 0,5 bar na seryjnych gratach.
Ciekawe czy można zapodać turbinke z Essa 1.8 TD lub TDi

: 14 paź 2010, 22:07
autor: Bazyss
Tigerbart pisze:Czytałem dużo na ten temat.
Po zmianie przepływki, przepustnicy i wałków oraz komputera problem jest z niskimi obrotami. Silnik wkręca się na obroty lepiej po przekroczeniu 2500-3000 obr.
Generalnie końcowe wnioski są takie:
jeśli masz plastikowy kolektor ssący - wkładasz od RKC, RQB
jeśli masz metalowy kolektor ssący - wkładasz z 2.0 Zeteca z Mondeo przed 97r.
Wałki od Blacktopa nie pasują.
Jeżeli modyfikacje które opisujesz maja negatywny wpływ na prace silnika w dolnych partiach obrotowych to nie ma sęsu się w to bawić ;/ Zostawie go taki jaki jest czyli seria. Trudno 90Km musi wystarczyć
No może tylko wkładkę KN można załozyc
Pozdrawiam.
[ Dodano: Czw 14 Paź, 2010 ]
a czy sama wymiana przepustnicy z 2.0 coś da??
: 16 paź 2010, 17:22
autor: iglaxr3i
To tylko półsrodek niestety,zrób przekładke od rqb lub rkc i bedziesz zadowolony
: 17 paź 2010, 10:24
autor: bobson
RKC ma takie same wałki jak RDA...
Ja mam plastikowy kolektor dolotowy i wałki z MDO po 97 roku jak dobrze pamiętam, problemów nie ma żadnych z wolnymi. Dopiero po włożeniu przepustnicy wolne są ciutke bardziej nerwowe, ale to ie ma żadnego wpływu na jazdę.
: 17 paź 2010, 12:32
autor: zbysio007
do tego jeszcze skoro kolega ma 1.6 to moze sobie powiekszyc wydech na 55mm, czy tam zamiast kata wpakowac jeszcze tlumik przelotowy
