Wysoka temperatura płynu chłodniczego

Moderator: Moderatorzy

benek2400

Wysoka temperatura płynu chłodniczego

Post autor: benek2400 »

Witam koledzy jestem na forum nowym użytkownikiem więc proszę o wyrozumiałość. Przed napisaniem tego posta szukałem podobnych tematów za pomocą wyszukiwarki ale żaden ze znalezionych mi nie pomógł. Problem w tym że w niedziele przy odpaleniu samochodu wskazówka temperatury powoli zaczeła się piąć do góry aż przekroczyła skalę,najpierw pomyślałem o termostacie ale rura za nim była zimna a po nagrzaniu silnika termostat puśćił i się nagrzała jednak dla pewności wyciągnołem i przebiłem termostat bo potrzebowałem auta na rano a wolałem nie ryzykować.Rano mimo że był mróz wskazówka zachowała się tak samo więc pomyślałem że to czujnik ale przed zakupem wolałem się upewnić pisząc ten post.Mam jeszcze takie spostrzeżenie ze po jeździe jak wysiadam z auta to jak łapię za drzwi kopie mnie prąd,może jest brak masy na silniku i to wplywa na czujnik.Dodam że po odpięciu wtyczki od czujnika wskazówka opada do zera czyli przypuszczam że zwarć na kablu nie ma.Z góry dziękuje za pomoc.
Awatar użytkownika
DaVe
Posty: 210
Rejestracja: 15 mar 2008, 14:16
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Kontakt:

Post autor: DaVe »

dorob sobie dodatkowa mase: aku - silnik i zobacz co sie bedzie dziac.

pozatym popraw styki. to podstawa.
potem bedziemy myslec.
bo mozliwe, ze uszkodzony czujnik. pozatym uzupelnij dane w profilu :)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

gdyby nie było masy do silnika - będzie źle odpalał , rozrusznik będzie słabo kręcił .

benek2400, napisz no jak jest z tym co opisałem ?
Czy włącza Ci się wentylator chłodnicy ?
Czy grzeje nagrzewnica ?
Ile masz płynu w układzie ?

a tak poza tym to luknij na ten temat - http://fordescort.pl/forum/viewtopic.php?t=593
Od niego powinieneś zacząć :!: :razz:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
benek2400

Post autor: benek2400 »

No więc gdy odpalam to kręci tak jak dawniej czyli trochę musi pokręcić zanim zapali ale autko ma już swoje lata:)wentylator się nie włącza ale sprawdzałem go na krótko i działał ale jego załącza chyba ten drugi czujnik który zakładam że działa.Nagrzewnica przed przebiciem termostatu grzała teraz jak jest otwarty duży obieg to ciężko dogrzać płyn i nie mam ciepłego nawiewu.Może znacie jakiś sposób żeby sprawdzić czujnik od temperatury?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

benek2400 pisze:wentylator się nie włącza ale sprawdzałem go na krótko i działał ale jego załącza chyba ten drugi czujnik który zakładam że działa.
O to właśnie mi chodziło chciałem potwierdzić lub wykluczyć wysoką temperaturę w silniku .
Bierzesz miernik , przełączasz na pomiar rezystancji , odpinasz od czujnika kabelek / kabelki , odpalasz silni , podłączasz się z miernikiem i patrzysz .

Czujnik temperatury chłodziwa to termistor. Niska temperatura powoduje duży opór, podczas gdy wysoka temperatura powoduje mały opór. Zespół sterowania wyznacza temperaturę kontrolując napięcie na czujniku.

SPECYFIKACJA
napięcie zasilania: 5V
opór: 35 000 - 40 000 omów / 20 °C
opór: 1 900 - 2 500 omów / 100 °C

Po mojemu czujnik masz walnięty a silnik się wcale nie grzeje
AAA masz do wymiany termostat , bo go sam załatwiłeś - zimą bez sprawnego sobie nie pojeździsz
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
benek2400

Post autor: benek2400 »

Dzięki za szybkie odpowiedzi,czyli szykują się wydatki:(a tak z ciekawości jest jakaś polecana firma produkująca termostaty?i zna może ktoś koszty zakupu takiego czujnika?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Koszty ? termostat w granicach 40 zl , czujnik koło 20 zl .
Polecane marki ? chmmmm a zadzwoń no sobie do ASO Forda i się spytaj - będziesz miał punkt odniesienia
A może się okazać , że tam wcale nie jest tak drogo
Poza tym odszukaj temat " LINKI " tam są sklepy z częściami do Esów .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
benek2400

Post autor: benek2400 »

Dzięki,jak w piątek zmienię czujnik to dam znać czy pomogło :smile:

Mam jeszcze pytanko ,szukałem w sklepach internetowych tego czujnika i tam jest podział zależnie od kolorów jak sprawdzić jaki ja mam kolor?Słyszałem że kolor czujnika jest zależny od liczników czy to prawda?

[ Dodano: Pon 22 Lis, 2010 ]
Jednak ta naprawa trochę przeciągnęła się w czasie :-| ale mimo to wymiana czujnika nie pomogła.Na początku zakupiłem czujnik na szrocie ale po wkręceniu tak jak poprzednio wskazówka powoli powędrowała za skalę ale jak by tego było mało przy wykręcaniu czujnik mi się ukręcił i większość została powiedzmy w tej "obudowie termostatu".Więc oddałem tą część do zakładu na przegwintowanie.Pomyślałem że to znowu walnięty czujnik i kupiłem nowy i tak jak zwykle wskazówka powoli poza skale.Dałem sobie z tym spokój ale odpisuje żebym nie wyszedł na "jednopostowca" Dziękuje wszystkim którzy starali się pomóc
ODPOWIEDZ