1.3 obrotomierz co i jak?

Moderator: Moderatorzy

nitro

Post autor: nitro »

nie wiem czy jutro znajdę czas ale na następny tydzień wyciągnę swoje zegary zjadę na szrot zapytam się czy mają (z pewnością tak) i na szrocie na szybkości podłaczę zegar i sprawdzę, a jutro jeszcze luknę czy mam na pewno pin 10 ;]

dziękuje wszytkim za odpowiedź.

ps: czym się różni clx od cl ? i skorzystam jeszcze z tego wątku i zapytam się moja wskazówka od licznika strasznie się "chwieje" czyli nie pokazuje mi cały czas dokładnej prędkości tylko 30-40-30-40 i tak wkółko dopiero powyżej 80km/h ustabilizuje się i idzie tak jak powinno być czego to może być wina ??
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

nitro pisze:moja wskazówka od licznika strasznie się "chwieje" czyli nie pokazuje mi cały czas dokładnej prędkości tylko 30-40-30-40 i tak wkółko dopiero powyżej 80km/h ustabilizuje się i idzie tak jak powinno być czego to może być wina ??
najprawdopodobniej masz nie do końca zamontowaną linkę prędkościomierza. Jest wsunieta w gniazdo zegarów ale nie do samego końca a może nawet zatrzaski jeszcze nie zaskoczyły.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

nitro pisze:nie pokazuje mi cały czas dokładnej prędkości tylko 30-40-30-40 i tak wkółko dopiero powyżej 80km/h ustabilizuje się
lub tez masz zuzyta juz linke predkosciomierza. Dla testu mozesz pancerz linki wstrzyknac troszke oleju, jak sie poprawi,to linka do wymiany.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
nitro

Post autor: nitro »

ufff sprawdziłem dzisiaj z tym zielonym kablem pin 10 i jest :), a co do prędkościomierza to fiuuu fiuuu dalej nic to samo olej wszczyknięty to samo, linkę wyciągnełem to samo. A mam pytanie czy jeśli jakimś cudem ten licznik jest od diesla to może być taki problem, że to będzie skakało?
nitro

Post autor: nitro »

czyli pewnie mam linkę padniętą ...
grzesiek

Post autor: grzesiek »

witam mam pytanie jaka cyfra powinna byc umieszczona pod obrotomierzem (1 2E 4E) w silniku 1.3 na gazniku obecnie nie mam obrotomierza i jestem na etapie wymiany a nie chce kupic zlych zegarow pozdrawiam
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

grzesiek, chyba 1, na pewno potrzebujesz wersji bez E. Ja kiedys probowalem do takiego jak Ty masz wlozyc obrotomierz,to niestety przy wolnych obrotach bardzo nierowna chodzila wskazowka :( pewnie jakiegos filtra brakowalo
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

u mnie, wprawdzie w 1.4, tez dokladalem obrotek i tez wskazowka na wolnych obrotach drgała (pomimo iż silnik pracował równo) - ale u mnie na pewno nie bylo tego kondesatora przeciwzakłuceniowego montowanego na cewce zaplonowej (takie male pudeleczko z wtyczka na dwa piny). moze to tego wina byla ? nigdy nie staralem sie tego jednak ustalic, bo mi to nei przeszkadzalo
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
grzesiek

Post autor: grzesiek »

zrobilem dzis filtr wedlug schematu na tym poscie i podlaczylem zegary znajomego licznik z silnika 1.6 (2E) i niestety ale wskazowka nawet nie drgnela u niego chodzi normalnie mam nadzieje ze jak zaloze z ( 1 ) to bedzie wskazywac prawidlowo jezeli mialby ktos takie na zbyciu to prosze o informacje
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

a masz sygnal z EDISa ? chyba z pina numer 10 czy jakos tak - powinien byc opis gdzies na forum
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
grzesiek

Post autor: grzesiek »

edisa w gazniku nie ma jest modul zaplonowy esc tak pociagnelem cala nowa wiazke do zegarow oczywiscie zalozylem tez diody i zero efektu mam nadzieje ze po podlaczeniu odpowiednich zegarow wszystko zacznie dzialac
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

zawsze mozna kombinowac z sygnalem z alternatora (wyjscie W jak dobrze pamietam - tak jak w dieslach)
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

grzesiek, cidzej ma racje ze mozesz nie miec podpietego obrotomierza pod ESC. W 1.3 na gazniku tez sie spotkalem z tym ze trzeba sie wpiac w zielono/czerwony kabelek (mam nadzieje,ze sie nie myle,ale chodzi o tej jeden z ostatnich w kostce).
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
grzesiek

Post autor: grzesiek »

zgadza sie zielony kabelek byl w kostce na pinie 10 ale nie byl nigdzie podlaczony dlatego poprowadzilem nowe kable z esc do zegarow zsumowalem przez diody i zero efektu obrotek nawet nie drgnal dzis jade po zegary z (1) i zobaczymy czy to cos da
Awatar użytkownika
andkar
Posty: 720
Rejestracja: 10 kwie 2010, 14:00
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: andkar »

hmm z tego co pamiętam to nie tylko 2 diody były potrzebne ale również kondensator i opornik, (podpinało się tym dodatkowe +12V) jak podłączałem na samych diodach nie było efektu, a jak brałem tylko z jednego kabla to pokazywało połowę obrotów
ODPOWIEDZ