Strona 1 z 2

swap z 1.3 monowtrysk na 1.3 gaźnikowy

: 30 paź 2010, 14:31
autor: nitro
witam mój silnik 1.3 monowtrrysk kończy się już całkowicie mam możliwość zakupu 1.3 gaźnikowego i pytanie brzmi czy jeśli wykręcę monowtrysk to gaźnikowy podejdzie mi bez problemu ? czym się różnią te dwa silniki koniami, momentem, awaryjnością?? proszę o szybką odpowiedź na ten temat.

: 30 paź 2010, 17:29
autor: Damian
nie lepiej by bylo w pakowac ppod maske cos mocniejszego ;)

: 30 paź 2010, 17:42
autor: nitro
niestety ale nie, za dużo zabawy, a ten samochód ma być oszczędny.

: 30 paź 2010, 20:32
autor: cidzej
moze byc jeden problem - ale to podkreslam ze moze tylko byc ale nie musi - zwroc uwage czy gaznikowy ma taki sam lub czy wogole ma miejsce na czujnik polozenia walu niezbedny w przypadku wtrysku

: 31 paź 2010, 09:00
autor: nitro
a może mi ktoś powiedzieć gdzie się takowy czujnik znajduje??

: 31 paź 2010, 09:28
autor: andkar
w 1.3 na gaźniku jest czujnik położenia wałka, patrząc od przodu silnika, na dole na lewo od skrzyni biegów, zakończony 2 pinową wtyczką

: 31 paź 2010, 09:35
autor: nitro
ok dziękuje za informacje, a w 1.3 monowtrysku będzie to samo ??

ps: pytanie numer 2 - czy 1.3 gaźnik ma pompę paliwową czy działa na zasadzie diesla, że sobie sam zasysa paliwo?

: 31 paź 2010, 13:55
autor: andkar
ps: pytanie numer 2 - czy 1.3 gaźnik ma pompę paliwową czy działa na zasadzie diesla, że sobie sam zasysa paliwo?
w 1.3 na gaźniku jest mechaniczna pompka paliwa:
Mechaniczna przeponowa pompa paliwa jest napędzana od mimośrodu wału rozrządu przez popychacz i umieszczona z boku kadłuba. Ciśnienie tłoczenia: 24 do 38 kPa.

: 31 paź 2010, 19:37
autor: Tigerbart
A 1.3 pali mniej niż 1.6? Przykładowo spalanie 1.4 75KM bywa nawet wiksze niż w 1.6 90KM. Jeli jst różnica między 1.3 a 1.6 1-2 litrów to ja bym wstawiał 1.6

: 31 paź 2010, 21:23
autor: iglaxr3i
Sory ale było by najwieksza głupota jesli włozysz gaznik jesli juz zmieniasz silnik to wstaw wiekszy ale tez na mono,tak jak Bartek napisał 1,6 bedzie cacy.Mniej zachodu z przekładka bo zmieniasz tylko pojemnosc a nie układ zasilania.

: 01 lis 2010, 12:25
autor: karol MAŁY
Tak jak koledzy piszą wyżej nie baw się w coś co nie ma sensu wkładaj 1,6 i ciesz się frajdą z jazdy przy ciut!!!większym spalaniu(około 1 litra)

: 02 lis 2010, 14:35
autor: nitro
a powiedzcie mi czy komputer z monowtrysku jest taki sam jak w gaźniku, bo nie wiem czy zmiana na taki silnik niesie za mną zmianę komputera.

: 02 lis 2010, 14:56
autor: andkar
nitro pisze:a powiedzcie mi czy komputer z monowtrysku jest taki sam jak w gaźniku, bo nie wiem czy zmiana na taki silnik niesie za mną zmianę komputera.
w 1.3 na gaźniku jest tylko ESC montowany na nadkolu kierowcy, nic więcej nie ma

: 02 lis 2010, 18:53
autor: nitro
chyba zrezygnuje z zakupu silnika i przejdę do remontu mojego 1.3 monowtrysk (nie chce 1.6, 1.8, 2.0) :) może ktoś mi powie objawy mam takie jak silnik się zagrzeje, to przy ruszaniu się dławi (tylko przy ruszaniu) później już jedzie jak najbardziej bardzo dobrze może ktoś wie w czym tutaj tkwi problem, a 2 problem to, że zrzera mi olej co wymieniać ile mniej wiecej może to kosztować, na co zwrócić uwagę przy remoncie robie kalkulacje co mi taniej wyjdzie do mojego wozidełka ...

: 02 lis 2010, 19:50
autor: andkar
oj dużo było pisane, ale jeśli bierze olej, to zacznij od zmierzenia kompresji i wykonania próby olejowej, pooglądania silnika z każdej strony czy nic nie cieknie, a z wymiany to pewno będą uszczelniacze zaworów (to przynajmniej jest tanie około 4zł/szt potrzebujesz ich 8) no i raczej pierścienie, ale tutaj to już kwestia jak wyglądają cylindry - czy nie są jajowate, inaczej poprawa ich, wymiary naprawcze itd, a to już drogo, bo nawet jak dasz nowe pierścienie a cylindry będą jajowate to o kant d... to można będzie potłuc
generalnie pytanie czy chcesz zrobić minimalny mały remoncik na jakiś czas czy droższy/niezbyt opłacalny dla tego silnika, czy szukać w dobrym stanie silnik jakiego nie chcesz :/