Strona 1 z 2
swap z 1.3 monowtrysk na 1.3 gaźnikowy
: 30 paź 2010, 14:31
autor: nitro
witam mój silnik 1.3 monowtrrysk kończy się już całkowicie mam możliwość zakupu 1.3 gaźnikowego i pytanie brzmi czy jeśli wykręcę monowtrysk to gaźnikowy podejdzie mi bez problemu ? czym się różnią te dwa silniki koniami, momentem, awaryjnością?? proszę o szybką odpowiedź na ten temat.
: 30 paź 2010, 17:29
autor: Damian
nie lepiej by bylo w pakowac ppod maske cos mocniejszego

: 30 paź 2010, 17:42
autor: nitro
niestety ale nie, za dużo zabawy, a ten samochód ma być oszczędny.
: 30 paź 2010, 20:32
autor: cidzej
moze byc jeden problem - ale to podkreslam ze moze tylko byc ale nie musi - zwroc uwage czy gaznikowy ma taki sam lub czy wogole ma miejsce na czujnik polozenia walu niezbedny w przypadku wtrysku
: 31 paź 2010, 09:00
autor: nitro
a może mi ktoś powiedzieć gdzie się takowy czujnik znajduje??
: 31 paź 2010, 09:28
autor: andkar
w 1.3 na gaźniku jest czujnik położenia wałka, patrząc od przodu silnika, na dole na lewo od skrzyni biegów, zakończony 2 pinową wtyczką
: 31 paź 2010, 09:35
autor: nitro
ok dziękuje za informacje, a w 1.3 monowtrysku będzie to samo ??
ps: pytanie numer 2 - czy 1.3 gaźnik ma pompę paliwową czy działa na zasadzie diesla, że sobie sam zasysa paliwo?
: 31 paź 2010, 13:55
autor: andkar
ps: pytanie numer 2 - czy 1.3 gaźnik ma pompę paliwową czy działa na zasadzie diesla, że sobie sam zasysa paliwo?
w 1.3 na gaźniku jest mechaniczna pompka paliwa:
Mechaniczna przeponowa pompa paliwa jest napędzana od mimośrodu wału rozrządu przez popychacz i umieszczona z boku kadłuba. Ciśnienie tłoczenia: 24 do 38 kPa.
: 31 paź 2010, 19:37
autor: Tigerbart
A 1.3 pali mniej niż 1.6? Przykładowo spalanie 1.4 75KM bywa nawet wiksze niż w 1.6 90KM. Jeli jst różnica między 1.3 a 1.6 1-2 litrów to ja bym wstawiał 1.6
: 31 paź 2010, 21:23
autor: iglaxr3i
Sory ale było by najwieksza głupota jesli włozysz gaznik jesli juz zmieniasz silnik to wstaw wiekszy ale tez na mono,tak jak Bartek napisał 1,6 bedzie cacy.Mniej zachodu z przekładka bo zmieniasz tylko pojemnosc a nie układ zasilania.
: 01 lis 2010, 12:25
autor: karol MAŁY
Tak jak koledzy piszą wyżej nie baw się w coś co nie ma sensu wkładaj 1,6 i ciesz się frajdą z jazdy przy ciut!!!większym spalaniu(około 1 litra)
: 02 lis 2010, 14:35
autor: nitro
a powiedzcie mi czy komputer z monowtrysku jest taki sam jak w gaźniku, bo nie wiem czy zmiana na taki silnik niesie za mną zmianę komputera.
: 02 lis 2010, 14:56
autor: andkar
nitro pisze:a powiedzcie mi czy komputer z monowtrysku jest taki sam jak w gaźniku, bo nie wiem czy zmiana na taki silnik niesie za mną zmianę komputera.
w 1.3 na gaźniku jest tylko ESC montowany na nadkolu kierowcy, nic więcej nie ma
: 02 lis 2010, 18:53
autor: nitro
chyba zrezygnuje z zakupu silnika i przejdę do remontu mojego 1.3 monowtrysk (nie chce 1.6, 1.8, 2.0)

może ktoś mi powie objawy mam takie jak silnik się zagrzeje, to przy ruszaniu się dławi (tylko przy ruszaniu) później już jedzie jak najbardziej bardzo dobrze może ktoś wie w czym tutaj tkwi problem, a 2 problem to, że zrzera mi olej co wymieniać ile mniej wiecej może to kosztować, na co zwrócić uwagę przy remoncie robie kalkulacje co mi taniej wyjdzie do mojego wozidełka ...
: 02 lis 2010, 19:50
autor: andkar
oj dużo było pisane, ale jeśli bierze olej, to zacznij od zmierzenia kompresji i wykonania próby olejowej, pooglądania silnika z każdej strony czy nic nie cieknie, a z wymiany to pewno będą uszczelniacze zaworów (to przynajmniej jest tanie około 4zł/szt potrzebujesz ich

no i raczej pierścienie, ale tutaj to już kwestia jak wyglądają cylindry - czy nie są jajowate, inaczej poprawa ich, wymiary naprawcze itd, a to już drogo, bo nawet jak dasz nowe pierścienie a cylindry będą jajowate to o kant d... to można będzie potłuc
generalnie pytanie czy chcesz zrobić minimalny mały remoncik na jakiś czas czy droższy/niezbyt opłacalny dla tego silnika, czy szukać w dobrym stanie silnik jakiego nie chcesz
