Strona 1 z 1
Cięzko odpala zimny
: 10 lis 2010, 09:34
autor: Robson
Witam! Od samego początku zastanawia mnie dlaczego trzeba długo kręcić rozrusznikiem żeby odpalić silnik.... czy te silniki na jednopunkcie tak mają? Aku w bdb stanie , rozrusznik kręci lekko bez oporów...
Siadam rano i odpalam: kręci rozrusznik z klikanaście obrotów wałem i załapuje. DZiwne jest że jak odpala mzimny na dwa razy to dużo krócej muszę kręcić żeby zapalił, czyli zakręcę ze dwa oborty rozrusznikiem, stop, i znów zakręcę i w tym momencie odpala od draśnięcia dosłownie. Czemu tak szię dzieje?? a na ciepłym lub nawet jak zapali zimny i zgaszę i znów odpał to zapali od draśnięcia... o co chodzi?
: 10 lis 2010, 09:41
autor: WieSiu
Robson, w scorpio ktore mam bylo dokladnie tak samo z winy uszkodzonego oringu na regulatorze paliwa, nie byl szczelny i gdy auto dluzej postalo to chyba lekko zapowietrzal sie uklad i potem nie chcial odpalic, wystarczylo zrobic tak jak Ty, czyli na 2 razy i za 2 razem zawsze od strzala odpalał. Powiedz jak odpala na LPG, teoretycznie powinien lepiej odpalic
: 10 lis 2010, 11:18
autor: Robson
no właśnie na lpg tak samo cięzko... ale tu nie ma tej reguły na dwa razy. Jedynie w przypadku lekkiego zagrzania silnika odpala na lpg od strzała.
: 10 lis 2010, 11:49
autor: WieSiu
Robson, bo takie instalacje gazowe nie podają gazu przed przekręceniem rozrusznika przez co łatwo nie jest odpalić zimny silnik,musiałbys na chwilę przed odpaleniem silnika dać z akumulatora + na elektrozawór gazu i puścić trochę gazu do silnika i pewnie odpali od razu. Przyda się do tego 2 osoba.sprawdź sobie tak,jak zadziała to szukaj przyczyny w układzie paliwowym. Możesz też przekręcić kilka razy kluczyk w pozycję zasłon by pompą podpompowala trochę benzyny i dopiero próbować odpalić.
: 10 lis 2010, 13:23
autor: Robson
oki pogrzebię trochę
: 10 lis 2010, 14:56
autor: Jamszoł
Można zastosować przycisk start taki jak jest w instalacjach LPG przy wózkach widłowych.
Z racji tego , że wózki mają tylko LPG - nie można zagrzać silnika na benie i przejść na LPG
Przekręca się stacyjkę na 2 i przyciska przycisk na 2-3 s i uruchamia silnik.
Przycisk ten jest montowany fabrycznie do uruchamiana silnika w ciągnikach URSUS.
Wciskasz - załączasz ; puszczasz - rozłączasz
http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/im ... ie-c-330m/ po prawej stronie od kluczyka
: 10 lis 2010, 15:53
autor: cidzej
jak jest problem z odpaleniem zimnego silnika to pora sprawdzic cisnienie paliwa podawanego z pompy i po regulatorze. prawdopodobnie jest ono za niskie. powody:
1. zapchany filtr paliwa
2. zdychająca pompa
3. regulator paliwa (zawiera w swojej budowie membrane gumowa a wiadomo jak wiek i kontakt z paliwem wplywa na elementy gumowe)
w moim esie tez byl taki problem, po ustawieniu wlasciwego cisnienia problem ustapil.
inna sprawa, ze warto przemierzyc czujniki temperatury, bo moze one podaja [mówiąc kolokwialnie] sygnał o wyższej temperaturze otoczenia niz w rzeczywistości
: 21 lis 2010, 16:18
autor: Robson
to już wiem że po nocce znika ciśnienie paliwa w układzie i pewnie dlatego ciężko zapala. będę musiał zajrzeć do tego regulatora.
: 21 lis 2010, 17:10
autor: WieSiu
Robson, albo oringi puszczają albo w samym regulatorze membrana.
: 22 lis 2010, 08:40
autor: Robson
na razie to wyjąłem tylko wtryskiwacz w celach oględzin i okazuje się że ten filterek na nim jest z jednej strony zgniecony... przez to tak myślę może oring krzywo dolegać i minimalnie tamtędy paliwo ocieka do kolektora...
[ Dodano: Sro 24 Lis, 2010 ]
można gdzieśdostać sam ten filterek na tym wtryskiwaczu