Strona 1 z 1
Obroty
: 12 lis 2010, 14:06
autor: Mucka13
Witam. Pojawił się taki problem z eskiem.
Gdy auto jest na luzie to obroty spadają do chyba 0 ;p tzn silnik chodzi ale tak ledwo co, dodam gazu, normalnie wchodzi na obroty. tylko gdy jest na luzie to wskazówka od obrotka opiera się na poczatku skali.
Prosiłym o pomoc w zdiagnozowaniu problemu.
: 12 lis 2010, 14:41
autor: nitro
a sprawdzałeś silnik krokowy ?? bo z tego co się orientuje on odpowiada za prędkość obrotów na biegu jałowym(czego to się nazywa bieg jałowy?)
: 12 lis 2010, 14:44
autor: Damian
przeczys krokowca zrob reset kompa. Ja mialem tez taki problem i mi pomoglo. Jak ci sie przyda to gdzies byl schemat krokowca
: 12 lis 2010, 15:26
autor: Jamszoł
Zacznij od przeczyszczenia wtyczki i gniazdka przy krokowym - jak nie pomoże to rób jak pisze nitro, Damian,
Reset zostaw sobie na koniec bo do samego krokowca nie jest potrzebny
: 12 lis 2010, 16:38
autor: Mucka13
własnie grzebałem trochę, ale.... niech mi ktos powie jak odkręcic krokowy.
on jest na 3 śrubach bodajże 6 i dodatkowo na torx w srodku??
bo tam nie ma jak dojśc, trzeba wtrysk zrzucać czy jak??
po zdjeciu patelni, za wtryskiem, mniej wiecej tam gdzie strzałka, nad potencjometrem przepustnicy.??
: 12 lis 2010, 16:46
autor: Damian
Tam jest czujnik przepustnicy odkrec mocowanie i pozniej powinno pojsc bez problemu
: 12 lis 2010, 16:51
autor: Jamszoł
Mucka13 pisze:własnie grzebałem trochę,
Po linii elektrycznej grzebałeś i nic - czy nie dotykałeś się do elektryki ?
: 12 lis 2010, 18:05
autor: Mucka13
tzn próbowałem odkręcic krokowego, ale brakło mi dostępu. Z tym potencjometrem to nie wiem... już go kiedyś wykręciłem, a jak go wkręciłem to nie umiałem trafić na dobre położenie...
nie lepiej np cały wtrysk wyciągnąc??
dedukuje że z tymi 4 śrubami na górze zejdzie mi całość i bede mial lepszy dostep do krokowca ??
: 12 lis 2010, 18:10
autor: Jamszoł
Mucka13, Ja Ci podpowiadałem , żebyś się najpierw dorwał do wtyczek a nie od razu targał pół silnika
Zacznij od tego przy czym jest naj mniej roboty inwazyjnej .
Wtyczkę masz przy krokowcu - wytargaj ją - umyj w środku "kontaktem" następnie znajdź drugą wtyczkę (idź po kablu) i zrób z nią to samo.
Jak to nie pomoże to dopiero bier się za rozkręcanie.
A przy okazji jak będziesz miał w ręku "kontakt" dorwij się do każdej wtyczki , która wpadnie Ci w oko pod maską - przyda się przed zimą
: 12 lis 2010, 19:03
autor: karol MAŁY
A ja ci powiem tak podjedz to lookne co i jak

: 12 lis 2010, 19:13
autor: Jamszoł
karol MAŁY pisze:A ja ci powiem tak podjedz to lookne co i jak

I to jest dobre rozwiązanie

bo przypadkowo możesz zrobić niepotrzebnie lekki remont silnika czy głowicy jak coś pourywasz .
: 13 lis 2010, 22:04
autor: cidzej
hm. niech mnie gęś kopnie ale mućka ty masz chyba gaznik a nie wtrysk. CFi maja modul zaplonowy a nie aparat o ile to oczywiscie zdjecie twojej komory silnikowej

bo wyglada jak od mkIV
: 14 lis 2010, 10:18
autor: Mucka13
to było przykładowe zdjęcie.
Siedze w robocie a esii stoji pod domem to nie mam jak zrobić zdjęcia swojego.
Ale ten wygląda jak mój
http://img30.imageshack.us/img30/1605/img2237b.jpg
To na bank nie jest gaźnik tylko mono ;]
[ Dodano: Wto 16 Lis, 2010 ]
Sprawa się wyjaśniła. Miałem dziś trochę czasu to wziąłem się za eska na serio
Po dokładnych oględzinach krokowca okazało się że ta blaszka

( rysunek ) jest złamana i nie styka jak się trzpień silnika wysuwa. Zalutowałem ją i jest ok. Tzn po odpaleniu obroty 1000, ale zauważyłem że po rozgrzaniu silnika i włączeniu nawiewu i radia obroty spadają do 300-400.
Nie zrobiłem resetu kompa jeszcze. Jak myślicie? reset pomoże??
: 17 lis 2010, 17:15
autor: Damian
reset nic nie da masz krokowca do wymiany

: 18 lis 2010, 00:31
autor: Mucka13
To nie fajnie;/
kupiłem na szybko takiego
http://allegro.pl/silnik-krokowy-ford-e ... 13210.html
mam nadzieje że bedzie sprawny,
idzie gdzieś dostać nowego do 1.4 mk5 ?
bo na allegro widziałem głownie do 1.6 mk5 i reszta z mk7??