Strona 1 z 1

Ocynkowane reperaturki i progi Escort 90-99

: 14 lis 2010, 16:21
autor: Tigerbart
Naprawa raz na długi czas KLIK

: 14 lis 2010, 22:27
autor: bodzio82
Tigerbart, a to produkowali ocynkowane cześci karoseri do escorta? :shock:

u mnie progi siedza sa do wymiany fajnie że wrzuciłes cos takiego bo w zyciu bym nie pomyślał że da rade zakupic ocynk do escorta :idea:

: 14 lis 2010, 22:44
autor: Tigerbart
Nie produkowali, w kombi nie mam ocynku, dopiero jakoś ostatnio ktoś wpadł na ten znakomity pomysł i jak będę reanimował czerwonego napewno kupię ocynk.

Generalnie jest super sprawa, bo po wymianie powino starczyc na lata.

: 14 lis 2010, 22:50
autor: bodzio82
Tigerbart pisze:Generalnie jest super sprawa, bo po wymianie powino starczyc na lata.
no napewno ocynk to ocynk rdza nie zaatakuje jesli balcharz czegos nie spier.przy wspawaniu owych progów
ciekawe ile krzycza za taką wymiane w kombi :?:

: 14 lis 2010, 23:02
autor: jakobs72
Tigerbart pisze:Naprawa raz na długi czas
Powiem tak. Nie jestem jakimś chemikiem albo kimś podobnym, ale koledzy spawacze z którymi wymieniałem podłogę i progi u mnie w escorcie mówili o jakimś zjawisku elekto-czegośtam, zachodzącym między blachą ocynkowaną a gołą. Chodzi o to że połączenie części ocynkowanych z nieocynkowanymi nie jest dobrym pomysłem. Miejsce połączenia tych dwóch blach się spinkoli bardzo szybko. Dlaczego - nie wiem. Wiem tylko tyle że podłogę wyspawałem normalną blachą, mimo że do blachy ocynkowanej miałem dostęp.

: 14 lis 2010, 23:37
autor: S3ci0r
tworzy się ogniwo chemiczne między cynkiem a żelazem w efekcie czego żelazo ulega utlenieniu. wynika to z różnicy potencjałów półogniw standardowych obu metali :P

: 14 lis 2010, 23:37
autor: WieSiu
do tego i tak nie najważniejsze są progi w escorcie i nadkola,dużo ważniejsze i trudniejsze w naprawie jest to co nie widać. Dla mnie to zbędny bajer,myślę że dużo lepsza inwestycja będzie porządny blacharz co wie jak położyć blachę i jak całość zabezpieczyć przy okazji naprawy. Ale pomysł marketingowy ktoś miał niezły :)

: 14 lis 2010, 23:38
autor: Jamszoł
Nie wiem czy teraz tez ale kiedyś najpierw miedziowano a dopiero na miedź dawali ocynk i różne tam takie inne ?

: 14 lis 2010, 23:42
autor: WieSiu
a nie lepiej by było całą budę wypiaskowac,naprawić co trzeba porządnie i dopiero wtedy gola blachę ocynkowac ? Pewnie dałoby się to zrobić,jak ktoś chce dużo kasy włożyć w auto to może warto tak zrobić pod warunkiem że to wykonalne.

: 15 lis 2010, 00:00
autor: zsmarti
tylko nie wiem czy ocynk się spawa czy zgrzewa a to następne utrudnienie :roll:

: 15 lis 2010, 00:08
autor: Jamszoł
jedno i drugie powoduje , że ocynk odpadnie w miejscu spawu - zgrzewu :(
I tu jest lipa .
Najlepiej całość po pospawaniu - zgrzewaniu zanurzyć w basenie i dać ocynk na całość - galwanicznie :mrgreen:

Tylko czy ktoś ma takie znajomości ?

: 15 lis 2010, 09:40
autor: Yagr
tu nie chodzi o znajomości a o dostęp do odpowiedniej wielkości kadzi galwanizacyjnej ;) Zakładów zajmujących się cynkowanie jest od groma ale takich, które maja odpowiedniej wielkości sprzęt żeby całe nadwozie zanurzyć w kąpieli (a tego wymaga cynkowanie galwaniczne, zanurzeniowe i proszkowe) to ze świecą szukać, chyba że przy fabrykach samochodowych. Jest jednak metoda pozwalajaca to zrobić bo nie wymagająca kąpieli - cynkowanie natryskowe. Tak sie zabezpiecz stalowe mosty i inne konstrukcje, których wykapać się raczej nie da ;) http://plasma-nowa.pl/index.php?page=metalizacja Ale o jakim byśmy cynkowaniu nie myśleli koszty będa przerażające dla całego nadwozia ;)

: 15 lis 2010, 18:47
autor: Tigerbart
A ja myśle, że sprawa jst prosta:

Jeśli blacharz jest słaby - to łącząc blachy nieocynkowane i tak spieprzy sprawe.

Jeśli blacharz jest dobry - to da sobie radę i zabezpieczy spawy tak, aby nic im się nie stało.

: 17 lis 2010, 08:34
autor: iglaxr3i
A ja znam ten temat,bede sypał auto i bede je zabespieczał przed upływem czasu ,jak bedzie nakładany ocynk lub w ewentualniej sytuacji cynk to jeszcze sie okaze .
Na razie rozstrzygam jak zrobic bude tutaj w gre wchoda kalkulacje dotyczace blacharza i prac jakie bedzie musiał wykonac - rozchodzi mi sie o zuzycie motoryczno-fizyczne całej budy .

ZINK power