(MKVII) RS200 Nie chce odpalić

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Tak dobrze rozumiesz
Tyle , że czytnik nie jest w tym metalowym a wokół tego metalowego - to ten czarny plastik
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

zastanawiam sie (ale tylko TEORETYCZNIE) - jesli podajemy zasilanie, na wzbudzenie alternatora, i ktoras z diód w altku będzie przebita to nie pojawi się zasilanie na kablu, który ma doprowadzać zasilanie po stacyjce przez żarówke ?? idac dalej jak sie pojawi napiecie to bedzie ono na pinie 2 stacyjki i jednoczesnie czesc ukladow bedzie pod zasilaniem

zreszta to nie musi byc dioda w altku to moze byc np ta dioda co siedzi na skrzynce bezpiecznikow.

zastanawiam sie po prostu czy to napiecie na stacyjce w pozycji 2 to sie nie pojawia bo wraca z urzadzenia, ktore normalnie nie przewodzi w kierunku zaporowym prądu. narazie przychodzi mi tylko wlasnie alternator lub ta dioda na skrzynce do glowy.
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

ja to bym pierwsze co zrobil jelsi auto nie zapala to wypial kostke z modulu wzial kontrolke posadzil bym goscia zeby przekrecal kluczykiem w stacyjce i patrzył czy idzie zasilanie na kostke jesli nie bedzie to wiadomo ze albo jakis bezpiecznik pier. albo coś odcieło alarm ,imo.itp.

nastepnie jesli nie bedzie zasilania postapił bym tak jak wyżej napisałem i sprawdzil czy chociaz kontrolki sie zapala na desce i sprobował odpalic dziada :razz:
Awatar użytkownika
majbiker
Posty: 518
Rejestracja: 16 maja 2005, 21:36
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: majbiker »

Jamszoł pisze:Tak dobrze rozumiesz
Tyle , że czytnik nie jest w tym metalowym a wokół tego metalowego - to ten czarny plastik
Obrazek

Czyli czytnik imo jest pod 1-nką tam gdzie wkłagamy kluczyk , czy 2-ką gdzie są przylutowane kable ??
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Ani tu ani tu :razz:
Czytnik jest od prawej strony kiery
To to czarne obok stacyjki i wokół niej przykręcone na jedną śrubę - widać gdzie sięgam wkrętakiem
Załączniki
DSC00009.JPG
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
majbiker
Posty: 518
Rejestracja: 16 maja 2005, 21:36
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: majbiker »

Jamszoł pisze: Czytnik jest od prawej strony kiery
Oki , doszukałem się ze na 100% ess ma imo w kompie .
I po aukcjach to też widać
http://allegro.pl/escort-komputer-immob ... 59018.html
http://allegro.pl/escort-mk7-97-1-8td-e ... 43707.html

Że też niema nic do RS-a
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

majbiker, chyba u Ciebie nie ma imobilajzera :mrgreen:
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Już nie mieszajcie mu w głowie :mrgreen:
Niech sprawdzi najpierw jedno a potem następne
Do stacyjki dochodzi kabelek z napięciem 12 v na stałem zapodaj z tego kabla napięcie - tam gdzie Ci się pojawiało po wsadzeniu bezpiecznika - oczywiście bezpiecznik wstawiony tam gdzie powinien być .
Powinny zapalić się kontrolki - jeśli się zapala to możesz na krótko próbować odpalić rozrusznikiem .
Jeśli stacyjka była winna (kostka stacyjki0 to wóz zagada .
Oczywiście - najpierw naładuj do oporu aku - bo zbyt małe napięcie powoduje głupienie aku i przekłamywanie czujników
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

także podałes moj sposob na odpalenie tyle ze od drugiej strony :mrgreen:

jesli cos odcielo to kontrolki sie nie zapala po zapodaniu pradu,na fotce która zapodal majbiker, sa dwa przewody gruby czerwony i cienki czerwony z czarnym paskiem, zapewne jesli sie je zmostkuje rozrusznik powinien ruszyć ,ja bym jednak podal prad bezposrednio na cewke :razz:

ot tyle z mojej strony
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12701
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

Na sam początek to wywalił bym akumulator który masz i wstawił jakiś sprawny a to dlatego że odpalanie na kable to nie to samo co bezpośrednio z akumulatora.
Wiem bo miałem tak kiedyś w mk4 że szukałem po instalacji braku napięcia a auto odpalałem na kable od kolegi, założyłem akumulator do auta i było "prawie bez problemów" ale więcej prądu miałem na instalacji.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
majbiker
Posty: 518
Rejestracja: 16 maja 2005, 21:36
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: majbiker »

Wszelakie opcje z mostkowaniem stacyjki spełzły na niczym , auto milczy ,
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

akumulator naładowany ?? masy posprawdzane ?? dolozona masa na silnik ?? odlacz kabel sterujacy ze stacyjki do alternatora (tylko go zaizoluj !!) i sprobuj zakrecić (jak mnie pamiec nie myli to sygnal idzie na wejscie D+)

gaszenie lampeczek pedalem hamulca może świadczyc o tym, że gdzieś zasilanie lub masa "wisi w powietrzu" ... czyli przerwe na kablu/brak styku lub braku zapory ze strony diody i przewodzenie w kierunku zaporowym
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
majbiker
Posty: 518
Rejestracja: 16 maja 2005, 21:36
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: majbiker »

Auto przez elektryka naprawione . Co było za bardzo nie dopytywałem . Stacyjka powoli do wymiany , naprawiał rozrusznik , grzebał w kablach . Sama naprawa nie za droga , ale z lawetą wyszło dość drogo .
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

majbiker pisze: Stacyjka powoli do wymiany
Wkład czy kostka ?
Jak wkład to daj do reanimacji dobremu klucznikowi - tak jak ja to zrobiłem i opisałem - fotorelacja w naprawach
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
majbiker
Posty: 518
Rejestracja: 16 maja 2005, 21:36
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: majbiker »

Jamszoł pisze: Wkład czy kostka ?
Który element to nie wiem , znam tylko objawy . Nie za każdym razem stacyjka ,, łapie ,, i nieraz trzeba przekręcić parę razy kluczykiem aby odpalić .
ODPOWIEDZ