Swap z 1.6 na 2.0 16v

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11735
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

z tego co mi sie udalo ustalic to jedno ib5 nierowne drugiemu i podobnie z mtx. stwierdzenie, ze mtx ma krótsze przelozenia jest bez sensu bo to nie typ skrzyni to determinuje tylko konretnie jakie przelozenie jest zastosowane w posiadanym egzemplarzu
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14521
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Dokładnie - zgadzam się z cidzejem, przeykład najprostrzy z mozliwych: skrzynka BC-05 była i w 1,8 105KM i w dieslu bez turbiny a nie znaczy to wcale że są identyczne ;) Oznacza to tylko że są w takiej samej obudowie ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12704
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

cidzej pisze:ib5 nierowne drugiemu i podobnie z mtx
Yagr pisze:skrzynka BC-05 była i w 1,8 105KM i w dieslu bez turbiny a nie znaczy to wcale że są identyczne
fakt, MTX w moim dieslu nie jest taki jak w RS, pytałem gościa od skrzyń i powiedział że to nie te same skrzynie :) można je założyć ale to nie to samo ;)
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Tigerbart

Post autor: Tigerbart »

dlatego zakładają dieselowskie MTXy do wyścigów na 1/4 mili ;)
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23275
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Tigerbart pisze:dlatego zakładają dieselowskie MTXy do wyścigów na 1/4 mili ;)
przeciez skrzynia z TD ma dluzsze przelozenia !!! ??? Nizsze obroty silnika,wiekszy moment obrotowy i dluzsze przelozenia. RS ma najkrotsza skrzynie z Escortowych MTXow
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Tigerbart

Post autor: Tigerbart »

Wiesiu to nie jest mój wymysł, może dla momentu je wkładają
Mateo
Posty: 31
Rejestracja: 28 lis 2010, 16:25
Lokalizacja: Nowe Skalmierzyce

Post autor: Mateo »

Witam, odgrzebię trochę kotleta. Nie znalazłem nic co mogło by mi pomóc na forum więc podpinam się pod temat.
A mianowicie sprawa ma się tak, że posiadam MK7 1.4 CVH no i po przemyśleniach doszedłem do wniosku, iż wybór padnie na 2.0 z MDO. Tylko nie mam zielonego pojęcia co muszę wymienić przy swapie, gdyż nie widziałem aby ktoś swapował CVH na 2.0Zetec. Prosił bym osoby które mają pojęcie w temacie opisały mi co muszę wymienić (raczej wszystko), co muszę kupić od Mondeo, a co od np. Essa 1.8. Pytam, iż nie chciał bym aby w trakcie prac wyszły jakiś kwiatki typu: tego nie ma , to nie pasuje.
Za wszystkie odpowiedzi serdeczne dzięki. Gdybym czegoś nie rozumiał będę pytał na bieżąco.
Pozdrawiam Mateusz. :mrgreen:
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14521
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Mateo, tigerbart wkładał do swojego 2.0 z mondka to do niego uderzaj.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Mateo
Posty: 31
Rejestracja: 28 lis 2010, 16:25
Lokalizacja: Nowe Skalmierzyce

Post autor: Mateo »

Zrobię jak karzesz :mrgreen:
Tigerbart

Post autor: Tigerbart »

Tyle, że ja wrzuciłem BlackTopa, a kolega chce silvera.
KULEK
Posty: 455
Rejestracja: 04 paź 2010, 22:05
Lokalizacja: Jarocin PRL FESTIWAL

Post autor: KULEK »

Trochę odświeżę temat.

Konkretnie chodzi mi o komputer od silnika 2.0 z mondeo.
Jak wiadomo są komputery z immo i bez .

Czy ktoś mógłby napisać jakie ma oznaczenia komp z immo i bez immo ??

I czy jest różnica z jakiego rocznika jest komputer znaczy się czy z mk1 czy mk2 mondeo??
Tigerbart

Post autor: Tigerbart »

w 97r była zmiana na blacktop wiec musi byc przed tym "wydarzeniem". Pierwsze 2 lata produkcji MkII tez mialy silvery.

Immo można zdjąć.
srvrserver

Post autor: srvrserver »

kompy bez immo sa tylko trzy i maja oznaczenia:

DEEP
93BB12A650EF
DESK
93BB12A650ED
DEWY
93BB12A650EE

gdybys potrzebowal to mam takiego kompa oraz walki z mondeo 2.0
KULEK
Posty: 455
Rejestracja: 04 paź 2010, 22:05
Lokalizacja: Jarocin PRL FESTIWAL

Post autor: KULEK »

Ze względu na to że zdecydowałem się na swap 2.0 mam jeszcze pytanie odnośnie
kolektora ssącego wraz z przepustnicą od mondeo.
Czy będzie jakaś różnica czy zostawić kolektor z mojego 1.6 :) i tylko dać przepustnice od mondeo??
srvrserver

Post autor: srvrserver »

na kolektorze od mondeo jest nabite 1.8/2.0 wiec podejrzewam ze to nie to samo co 1.6
ODPOWIEDZ