Kierownica trzeszczy

Moderator: Moderatorzy

damian068

Kierownica trzeszczy

Post autor: damian068 »

Witam wczoraj zauwazyłem przy wyjezdzaniu z parkingu ze jak krece kierownica to cos mi tam skrzypi trzeszczy czy opciera nie wiem jak to nazwac mam zepsuty przelacznik zespolony i tak mysle ze to od tego ale nie jestem pewny czy czasami nic innego sie nie zepsulo mial ktos juz kiedys taki przypadek ?
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12701
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

damian068 pisze:mam zepsuty przelacznik zespolony i tak mysle ze to od tego
ściągnij i posmaruj miejsca gdzie powinien być smar
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

moze tez trzeszczec o obudowe plastikowa :D
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
zsmarti
Posty: 250
Rejestracja: 01 wrz 2009, 22:25
Lokalizacja: szczecin

Post autor: zsmarti »

masz AIRBAG jak tak to zerknij na taśmę :razz: jak się kończy to może haczyć i takie odgłosy oddawać :mrgreen:
Zachodniopomorska Elita FETP
damian068

Post autor: damian068 »

czyli najlepiej zdjac kierownice i zobczyc co tam sie dzieje ?
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12701
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

masz kiere z airbagiem? to powodzenia ze ściąganiem :(
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
zsmarti
Posty: 250
Rejestracja: 01 wrz 2009, 22:25
Lokalizacja: szczecin

Post autor: zsmarti »

a czemu kupiec niema problemu :mrgreen:
Zachodniopomorska Elita FETP
damian068

Post autor: damian068 »

nie no ja bym nie sciagal tylko znajomy mechanik ;p a airbaga mam a jak to ta tasma od airbaga to co moze pierdyknac w twarz jak bede jechal czy co ??

a te smarowanie to mozna wykonac bez sciagania kierownicy ?
zsmarti
Posty: 250
Rejestracja: 01 wrz 2009, 22:25
Lokalizacja: szczecin

Post autor: zsmarti »

kolego niema z tym problemu odłączasz akumulator z tyłu masz 2 śruby odkręcasz je i masz już poduchę w ręce potem śruba od kiery ta na środku i masz kierownice na wierzchu niema z tym problemu do odkręcenia poduchy potrzebujesz klucza nasadowego 5.5 jak dobrze pomiatam a jak masz już z tartą taśmę co zazwyczaj tak jest to już nie przesmarujesz tylko nowa taśma musi być ale jak rozkręcisz będziesz widział co jest :razz:
Zachodniopomorska Elita FETP
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

A po co od razu ściągać kiere ?
zdemontuj osłone kolumny i sprawdź czy nadal trzeszczy - jeśli nie , to masz juz winowajcę :mrgreen:
Przykręcając powrotnie , lekko odciągaj w dół
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12701
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

zsmarti pisze:potrzebujesz klucza nasadowego 5.5
no właśnie, nie każdy taki posiada :) i przy ściąganiu uważaj na taśmę bo możesz się przekonać jaka jest długa :d
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
kris

Post autor: kris »

no i nie zapomnij o odpięciu aku 0,5 godz. przed demontażem :mrgreen:
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

i tak bedzie robil to mechanik,wiec po co sie tak wysilac ? :D
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
zsmarti
Posty: 250
Rejestracja: 01 wrz 2009, 22:25
Lokalizacja: szczecin

Post autor: zsmarti »

kupiec w markecie zestaw najtańszy 5 zł :mrgreen:
Zachodniopomorska Elita FETP
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

te chińskie klucze to są tak świetnie zrobione,że często 5 będzie idealnie pasować ;)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
ODPOWIEDZ