Silniki RQB w Mk6 a w Mk7
: 06 sty 2011, 22:51
Zamierzam wstawić do swojego czerwonego essa (1.8 115ps) wałki od 130ps, większy kolektor ssący i przepustnicę (2.0 zetec), a także zainstalować komputer od 130.
Komputer od Mk6 ma wbudowany edis, a w kompie Mk7 go nie ma. Czy muszę przerabiać wiązkę aby to zadziałało?
Na czym ma polegać modyfikacja jeśli tak?
[ Dodano: Czw 06 Sty, 2011 ]
Na FEFK kolega sympatyczny MAG napisał:
...Masz orginalnie kolektor aluminiowy czy plastik? Jesli plastik, to sprawa się komplikuje, bo wtedy zmieniła się instalka i EDIS powedrował do sterownika, a szansa na znalezienie kompa do wersji 130KM w budzie Mk7 jest praktycznie zerowa Pozostaje przełożyć całą instalkę od silnika RQB, albo (co wydaje się w tym przypadku lepszym rozwiązaniem) odłączyć "prosiaka" i wysterować silnik od nowa...
..miało być podłączyć "prosiaka"
czyli jakiegoś piggyback'a aby ustawić nowe mapy wtrysku mogące wykorzystać potencjał nowych gratów, bo sama autoadaptacja sterownika nie ma szansy na tak duże zmiany jakie są tutaj niezbędne...
Czy ktoś może mi to jakoś obrazowo przetłumaczyć z tym edisem?
Komputer od Mk6 ma wbudowany edis, a w kompie Mk7 go nie ma. Czy muszę przerabiać wiązkę aby to zadziałało?
Na czym ma polegać modyfikacja jeśli tak?
[ Dodano: Czw 06 Sty, 2011 ]
Na FEFK kolega sympatyczny MAG napisał:
...Masz orginalnie kolektor aluminiowy czy plastik? Jesli plastik, to sprawa się komplikuje, bo wtedy zmieniła się instalka i EDIS powedrował do sterownika, a szansa na znalezienie kompa do wersji 130KM w budzie Mk7 jest praktycznie zerowa Pozostaje przełożyć całą instalkę od silnika RQB, albo (co wydaje się w tym przypadku lepszym rozwiązaniem) odłączyć "prosiaka" i wysterować silnik od nowa...
..miało być podłączyć "prosiaka"
czyli jakiegoś piggyback'a aby ustawić nowe mapy wtrysku mogące wykorzystać potencjał nowych gratów, bo sama autoadaptacja sterownika nie ma szansy na tak duże zmiany jakie są tutaj niezbędne...
Czy ktoś może mi to jakoś obrazowo przetłumaczyć z tym edisem?