Zawieszenie z przodu i stuki na dziurach

Moderator: Moderatorzy

Mariusz

Zawieszenie z przodu i stuki na dziurach

Post autor: Mariusz »

witam,
bylem ostatnio na wiosennym przegladzie w ASO, wrescie wiem co mi stuka na dziurach ;D oto co mi wykryli na przegladzie
*łącznik stablizatora prawy
*czujnik ciśnienia oleju
*tuleja stabilizatora
*uszczelka pokrywy zaworowej
*kontrolka cisnienia oleju przepalona

i teraz pytanka:
*lacznik stab. wymieniac tylko 1 czy lepiej obie strony?? i jaki ew zakladac te po 30 zl czy lepiej dolozyc i kupic orginalne, widzialem na allegro po 50 http://www.allegro.pl/show_item.php?item=48082287
a i czy wymienia odrazu cay komplet stabilizatora tzn guma itp
*kontrolka oleju na desce, jakie zaroweczki tam ida i czy duzo roboty zeby wymienic,
*czy jak kontrolka oleju jest walnieta to mozna na oko stwierdzic ze czujnik jest uszkodzony?? (na oko bo przeglad odbywa sie na zasadzie ogledzin, bez jakiegokolwiek podlaczania urzadzen zew)
*uszczelka pokrywy zaworowej- poci sie juz olej chcialbym wymienic, czy ciezko to sie robi?? bo uszczelka to ponoc koszt 10 zl a denerwuje mnie jak silniczek mokry

Bardzo prosze o pomoc co do trudnosci wykonania tych czynnosci, co do zawieszenia slyszalem ze lepiej wymieniac odrazu obie strony i oczywiscie na zbieznosc pozniej, to chyba jednak zlece mechanikowi, ale kontrolke i uszczelke pod glowice chcialbym sam czy sa jakies trudnosci z tym??

przepraszam za dlugosc opisu ale chcialem wszystko dokladnie napisac
Muminek

Post autor: Muminek »

Witam :)

JA u siebie wymienilem łączniki odrazu po obu stronach :) Nie byl to wielki koszt a po co potem czas marnowac na kolejną wymiane.

Co do czujnika to nie mam pojecia :P

Tuleja stabilizatora ? Moze tuleja wachacza ?

Cos napisalem :) Mechanikiem nie jestem :P Za błędy przepraszam hihi :)
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3474
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

1. Wymiemiać obydwie strony
2. Do kontrolki czujnika oleju(na desce) są te większe całoszklane - nie pamiętam ile volt
3. No właśnie a skąd wiedzieli że czujnik jest walnięty jak kontrolka nie świeci?
4. Uszczelkę pokrywy zaworów wymienisz śmiało sam tylko pamiętaj o dokręcaniu śrób "na krzyż"
Maniurka78

Post autor: Maniurka78 »

Mariusz wszystko co opisujesz jest proste w wymianie. Bez problemu sobie sam to możesz wymienić ,a jak nie chcesz sam sie z tym bawic to podjedź do mnie to wymienimy.
Co do łączników stabilizatora to kup od mondeo. Są takie same ale wytrzymalsze i najlepiej dwa naraz. Co do żaróweczki od kontrolki to jest jedna z tych co to nie kupisz w każdym sklepie tylko w ASo i kosztuje 7zł (masakra no nie?? :mrgreen: ). Co do tulei stabilizatora to pewnie chodiło im o ,potocznie mówiąc, sailentbloki. Dokładnie to co wymieniał Robercik.Nochyba że się rypłeś i chodzi o tuleję wahacza, tojuż inna sprawa. Z tym to juz musiałbyć do mechaniora podjechac. Wrazie pytanpisz do mnie na gg, to sobie poradzimy :wink: :mrgreen:
Awatar użytkownika
robertford
Posty: 1894
Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: robertford »

Jeżeli stabilizatora to tylko gumy tak jak Maniuś napisał wyżej i wymieniaj oba na raz nigdy pojedynczo oraz pamiętaj to co Ci wcześniej mówiłem, że te gumy są dwuch rodzai. Są zwykłe i są wykładane od wewnątrz otworu na stanilizator taką matą jakby siatką zbrojoną to lepiej kup te z siatką koszt około 7 złotych za sztukę. Ja w zeszłym roku kupiłem te pierwsze i sam widziałeś ile najeździłem tak że w tym roku musiałem już je wymieniać. Łączniki stabilizatora dwa na raz i tak jak Maniurka od mondeo. A ciekawi mnie skąd wiedziałeś że kontrolka ciśnienia oleju jest przepalona - jakim cudem świeciła?
:) ( Ford Escort 1.3i CLX - 1996 ) :)
kolorek morski perełka

------------------------------------------
Jest FORD FOCUS 1.6 - 2002 - LIFT
Mariusz

Post autor: Mariusz »

Panowie puki co WIELKIE DZIEKI za wszelkie uwagi,
co do wymiany to chyba jednak podjade do maniurki, jeszcze tylko w poniedzialek pojezdze po Szczecinie porozgladam sie po sklepach i wycenie to wszystko

co to tulej to napisali mi tuleje stabilizatora

jeszcze raz wielkie dzieki

[ Dodano: Nie 24 Kwi, 2005 ]
co sadzicie o tych stabilizatorach?? beda dobre??

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=48082287
kermit

Post autor: kermit »

mariusz ja ostatnio kupiłem identyczne co do wytrzymałości niewiem bo narazie zrobiłem na nich 300km a cena dobra ja dałem 60 zł za sztukę w krakowie. :?
tomi

Post autor: tomi »

Ja kupiłem takie http://www.allegro.pl/show_item.php?item=49118340
Są dwa razy tańsze, a co do jakości to się dopiero okaże. Na razie się nie wybiły.
Jeśli chodzi o czujnik ciśnienia oleju to można to sprawdzić na oko. W moim silniku czujnik jest częściowo plastykowy. Przez ten plastyk zaczyna lecieć olej i wtedy należy go wymienić.
Mariusz

Post autor: Mariusz »

dzieki kermit, to prawda 300 km to troszke malo zeby cokolwiek powiedzic o wytrzymalosci, powiem szczerze ze korca mnie tez te od tomiego praktycznie polowa ceny jakby nie patrzec, z tym ze jak mam sie za 2 czy 3 miesiace znowu meczyc z wymiana to chyba jednak doloze i kupic te lepsze
Maniurka78

Post autor: Maniurka78 »

Ten który przesadnie oszczędza, to potem tylko dokłada.
tomi

Post autor: tomi »

Maniurka, prawdą jest, że tania rzecz nie może być dobra. Jednak moim zdaniem czy założysz łączniki za 25 zł czy z 50 to na naszych drogach tak samo szybko się wybiją.
Awatar użytkownika
robertford
Posty: 1894
Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: robertford »

Tomi pisze:Maniurka, prawdą jest, że tania rzecz nie może być dobra. Jednak moim zdaniem czy założysz łączniki za 25 zł czy z 50 to na naszych drogach tak samo szybko się wybiją.
Potwierdzam. Ja w swoim zmieniałem już kilkakrotnie łączniki i nie jest egułą to, że drogie to bardziej wytrzymalsze. Przeważnie co roku mniej więcej o tej samej porze przychodzi mi wymianiać. A kupowałem już różne i te droższe i te tańsze. I z tego co się jeszcze dowiedziałem to najlepsze są orginalne od Focusa, ale można je tylko praktycznie dostać w serwisach i to za dość duże pieniądze. Kiedyś miałem możliwość w sklepie kupić za 100 złotych sztuka i od tamtej pory już nigdy ich nie widziałem.
:) ( Ford Escort 1.3i CLX - 1996 ) :)
kolorek morski perełka

------------------------------------------
Jest FORD FOCUS 1.6 - 2002 - LIFT
tomi

Post autor: tomi »

Dzięki za poparcie :wink:
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23275
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

jak to milo nie miec stabilizatorow ;) choc raz sie ciesze hehe

A co do wymiany kontrolki,to jest to proste, w sumie bedziesz musial 6 srobek odkrecic, jedyny problem to zdjecie linki predkosciomierza, ale warto zajrzec do ksiazki i tam jest pokazane gdzie nacisnac aby ja zdjac (tylko reka miedzy zegary a deske musi sie zmiescic hehe). Sam zarowke kupisz w ASO jak Maniurka powiedzial za 7zl.ale pomoc mozna kupic w sklepie elektronicznym zaroweczke,ale 14V (12V szybko sie przepali) i wlozyc w oprawke po starej zarowce, koszt bedzie wtedy 1zl :)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Maniurka78

Post autor: Maniurka78 »

Niestety rafał to nie taka prosta sprawa tak sobie wymienić samą żarówkę bo te orginałki Forda są lutowane i to w kulawy sposób. Bawiłem się dwa razy w wyjęcie jej i dałem se spokój. wolałem kupic nową.
ODPOWIEDZ