Progi - jakie kupić i uwagi przy montażu
Moderator: Moderatorzy
- S3ci0r
- Posty: 4782
- Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
- Lokalizacja: Łódź
- Pojemność: 1988
- Rocznik: 1997
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Hatchback
Progi - jakie kupić i uwagi przy montażu
Witam,
mam do roboty progi z powodu rudej i dziury przez nią zrobionej. Myślę że najlepszym rozwiązaniem będzie wymiana całych progów na nowe w związku z czym mam problem bo nie wiem jakie kupić.
1. Czy wszystkie progi do mojego rocznika (97) niezależnie od budy będą pasować, czy profil będzie taki sam?
2. Kupić progi z czarnej blachy czy ocynkowane?
3. Czy przy demontowaniu starych progów trzeba też zdejmować błotniki (czy progi są czymś przymocowane pod tym małym kawałkiem błotnika co jest na wysokości progu)?
4. Czy trzeba zdejmować drzwi?
5. Czy przy zdejmowaniu starych progów wystarczy tylko rozwiercić zgrzewy czy trzeba coś jeszcze zrobić?
6. Przy montażu nowych będzie trzeba coś więcej jeszcze demontować oprócz wiązek idących przy krawędziach i innych znajdujących się tam plastików?
7. Czy nowe progi są całą długością bocznej karoserii czy tylko ich częścią, jeśli częścią to gdzie się one kończą? (proszę o zaznaczenie na zdjęciu ich końca)
Tak wyglądają obecne progi (lewa strona, prawa jest w dobrym stanie ale jak już coś robić to z jednej i z drugiej żeby był spokój):
mam do roboty progi z powodu rudej i dziury przez nią zrobionej. Myślę że najlepszym rozwiązaniem będzie wymiana całych progów na nowe w związku z czym mam problem bo nie wiem jakie kupić.
1. Czy wszystkie progi do mojego rocznika (97) niezależnie od budy będą pasować, czy profil będzie taki sam?
2. Kupić progi z czarnej blachy czy ocynkowane?
3. Czy przy demontowaniu starych progów trzeba też zdejmować błotniki (czy progi są czymś przymocowane pod tym małym kawałkiem błotnika co jest na wysokości progu)?
4. Czy trzeba zdejmować drzwi?
5. Czy przy zdejmowaniu starych progów wystarczy tylko rozwiercić zgrzewy czy trzeba coś jeszcze zrobić?
6. Przy montażu nowych będzie trzeba coś więcej jeszcze demontować oprócz wiązek idących przy krawędziach i innych znajdujących się tam plastików?
7. Czy nowe progi są całą długością bocznej karoserii czy tylko ich częścią, jeśli częścią to gdzie się one kończą? (proszę o zaznaczenie na zdjęciu ich końca)
Tak wyglądają obecne progi (lewa strona, prawa jest w dobrym stanie ale jak już coś robić to z jednej i z drugiej żeby był spokój):
Ze względu na fakt, że masz podłogę do zrobienia wymontowałbym wnetrze do gołej blachy. Drzwi zdjąć, poza progami kupić przednie błotniki.
Sprawa jst następująca:
Jeśli dobry blacharz - kupiłbym ocynkowane do 3D
Jeśli średni - kupiłbym nieocynkowane 3D
Błotniki są mocowane od spodu na 2 śruby do progów. Jesli masz zżarte progi to na bank maż zgnite te mocowania. Nie ma to jak orygialne błotniki (spawy na górze, spasowanie) więc kupując zamienniki nie wstawiaj ich całych tylko niech ci blacharz poniżej zewnętrznej listwy pod kierunkiem utnie oryginalny zgnity element i dospawa z zamiennika.
Jeszcze jedno, poza śrubkami we wnętrzu są też zaczepy/zatrzaski - nie połam rwąc elementy plastikowe a śrubki od razu w woreczki i opis od czego były i tak z każdym elementem. Ja tak nie zrobiłem i gdy składałem z kumplem wnetrze miliśmy worek śrub który trzeba było 2 dni sortować.
Sprawa jst następująca:
Jeśli dobry blacharz - kupiłbym ocynkowane do 3D
Jeśli średni - kupiłbym nieocynkowane 3D
Błotniki są mocowane od spodu na 2 śruby do progów. Jesli masz zżarte progi to na bank maż zgnite te mocowania. Nie ma to jak orygialne błotniki (spawy na górze, spasowanie) więc kupując zamienniki nie wstawiaj ich całych tylko niech ci blacharz poniżej zewnętrznej listwy pod kierunkiem utnie oryginalny zgnity element i dospawa z zamiennika.
Jeszcze jedno, poza śrubkami we wnętrzu są też zaczepy/zatrzaski - nie połam rwąc elementy plastikowe a śrubki od razu w woreczki i opis od czego były i tak z każdym elementem. Ja tak nie zrobiłem i gdy składałem z kumplem wnetrze miliśmy worek śrub który trzeba było 2 dni sortować.
Re: Progi - jakie kupić i uwagi przy montażu
1. Kupuj do 3D, inne są dłuższe,
2. Ocynku nie kupuj bo się nie opłaca, był nawet gdzieś temat o reperaturkach nadkoli ocynkowanych,
3. Błotnika nie trzeba demontować , można go sobie odchylić delikatnie,
4. Drzwi to jak najbardziej do zdjęcia, będzie wygodniej,
5. Mi jak blacharz robił progi to przecinakiem leciał, ale chyba nawiercić można,
6. Ja generalnie wszystkie plastiki wyciągnąłem, no generalnie wszystko co sie dało, a wiązkę podniosłem i podwiązałem żeby nie przyjarało jej,
7. Wydaje mi sie że jest po całości,
A ciekawe jak wygląda w środku próg?
U mnie nie wyglądało to aż tak źle, ale będzie zabezpieczony i git.
2. Ocynku nie kupuj bo się nie opłaca, był nawet gdzieś temat o reperaturkach nadkoli ocynkowanych,
3. Błotnika nie trzeba demontować , można go sobie odchylić delikatnie,
4. Drzwi to jak najbardziej do zdjęcia, będzie wygodniej,
5. Mi jak blacharz robił progi to przecinakiem leciał, ale chyba nawiercić można,
6. Ja generalnie wszystkie plastiki wyciągnąłem, no generalnie wszystko co sie dało, a wiązkę podniosłem i podwiązałem żeby nie przyjarało jej,
7. Wydaje mi sie że jest po całości,
A ciekawe jak wygląda w środku próg?
U mnie nie wyglądało to aż tak źle, ale będzie zabezpieczony i git.
Otwierasz drzwi, odpinasz wiązkę, następnie odkręcasz kluczem nasadowym torx (chyba 8 ) śrubki zabezpieczające na zawiasach, po czym unosisz drzwi do góry i wsio.
Może być opcja że nie będą chciały zejść tak łatwo, to zlej to jakimś odrdzewiaczem i ewentualnie użyj młotka przez pręt czy coś.
Może być opcja że nie będą chciały zejść tak łatwo, to zlej to jakimś odrdzewiaczem i ewentualnie użyj młotka przez pręt czy coś.
Ostatnio zmieniony 24 sty 2011, 01:07 przez ~m!s!3k, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie są drogie
http://www.forst.pl/klucze-torx/130-zes ... -yato.html
http://www.forst.pl/klucze-torx/130-zes ... -yato.html
- S3ci0r
- Posty: 4782
- Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
- Lokalizacja: Łódź
- Pojemność: 1988
- Rocznik: 1997
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Hatchback
na allegro nie widzę progów do mojego modelu może ktoś zerknąć i sprawdzić czy ja ślepy nie jestem jeśli tego nie ma na allegro to gdzie kupić te progi? z zagranicy trzeba będzie sprowadzać?
[EDIT]
znalazłem takie progi w aukcjach zakończonych: http://allegro.pl/progi-escort-3d-91-00 ... 94385.html
czy to jest normalne że jeden próg jest dłuższy od drugiego co widać na zdjęciach? wygląda to tak jakby ten jeden był obcięty o ten element który wchodzi pod błotnik.
jutro zadzwonię do gościa i się zapytam czy jeszcze je ma itd.
[EDIT]
znalazłem takie progi w aukcjach zakończonych: http://allegro.pl/progi-escort-3d-91-00 ... 94385.html
czy to jest normalne że jeden próg jest dłuższy od drugiego co widać na zdjęciach? wygląda to tak jakby ten jeden był obcięty o ten element który wchodzi pod błotnik.
jutro zadzwonię do gościa i się zapytam czy jeszcze je ma itd.
Ostatnio zmieniony 24 sty 2011, 01:45 przez S3ci0r, łącznie zmieniany 1 raz.
Ja kupiłem w Polcarze, ale w Intercarsie tez powinni mieć
http://allegro.pl/listing.php/search?st ... y=620&sg=0 a to nie takie?
http://allegro.pl/listing.php/search?st ... y=620&sg=0 a to nie takie?
- S3ci0r
- Posty: 4782
- Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
- Lokalizacja: Łódź
- Pojemność: 1988
- Rocznik: 1997
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Hatchback
znalazłem w katalogu IC, http://ekatalog.intercars.com.pl/tree3. ... L&&fld=205
72,51zł sztuka, tyle do 3-drzwiówki, bo do 4/5 jest już po 46,96
72,51zł sztuka, tyle do 3-drzwiówki, bo do 4/5 jest już po 46,96
- Yagr
- Posty: 14517
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
S3ci0r pisze:na allegro nie widzę progów do mojego modelu
http://moto.allegro.pl/listing.php/sear ... egory=4096
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- S3ci0r
- Posty: 4782
- Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
- Lokalizacja: Łódź
- Pojemność: 1988
- Rocznik: 1997
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Hatchback
dobra przejrzałem całe allegro w poszukiwaniu progów i znalazłem parę opcji ale wciąż nie wiem które brać, oto propozycje:
1. http://allegro.pl/prog-ford-escort-3d-1 ... 42355.html
2. http://allegro.pl/prog-ford-escort-hb-s ... 67804.html
3. http://allegro.pl/ford-escort-3d-91-00r ... 96723.html
4. http://allegro.pl/ford-escort-prog-3-dr ... 39266.html
5. http://allegro.pl/ford-escort-91-00-pro ... 09730.html
6. http://allegro.pl/ford-escort-90-99-3-d ... 89950.html
7. http://allegro.pl/progi-prog-ford-escor ... 57386.html
jak widać 3 pierwsze pozycje są w przedziałach cenowych 85-90zł + wysyłka 21-31zł
4 pozycja chyba totalnie się sama eliminuje ze względu na masakryczne koszta wysyłki 40-50zł
pozostałe pozycje w przedziale cenowym 65-55zł + wysyłka 25-32zł
analizując powyższe propozycje ostatnia (7) wydaje się najkorzystniejsza - 55zł od sztuki i przesyłka 25zł
zastanawia mnie jedna rzecz, czemu te progi z pierwszych 3 pozycji sa takie drogie? są z innego materiału niż te tańsze czy to próba zarobienia na potencjalnym kliencie który myśli pewnie że jak droższe to będą lepsze a tak naprawdę to są takie same jak te tańsze
bardzo bym prosił o pomoc przy zakupie, z jednej strony nie chcę żałować kasy bo mają mi one służyć już do końca z drugiej jednak nie chcę przepłacać skoro to nie będzie miało sensu.
pozdrówki i czekam z niecierpliwością na odzew... progi muszę mieć jak najszybciej więc już dziś chciałem dokonać zakupu
1. http://allegro.pl/prog-ford-escort-3d-1 ... 42355.html
2. http://allegro.pl/prog-ford-escort-hb-s ... 67804.html
3. http://allegro.pl/ford-escort-3d-91-00r ... 96723.html
4. http://allegro.pl/ford-escort-prog-3-dr ... 39266.html
5. http://allegro.pl/ford-escort-91-00-pro ... 09730.html
6. http://allegro.pl/ford-escort-90-99-3-d ... 89950.html
7. http://allegro.pl/progi-prog-ford-escor ... 57386.html
jak widać 3 pierwsze pozycje są w przedziałach cenowych 85-90zł + wysyłka 21-31zł
4 pozycja chyba totalnie się sama eliminuje ze względu na masakryczne koszta wysyłki 40-50zł
pozostałe pozycje w przedziale cenowym 65-55zł + wysyłka 25-32zł
analizując powyższe propozycje ostatnia (7) wydaje się najkorzystniejsza - 55zł od sztuki i przesyłka 25zł
zastanawia mnie jedna rzecz, czemu te progi z pierwszych 3 pozycji sa takie drogie? są z innego materiału niż te tańsze czy to próba zarobienia na potencjalnym kliencie który myśli pewnie że jak droższe to będą lepsze a tak naprawdę to są takie same jak te tańsze
bardzo bym prosił o pomoc przy zakupie, z jednej strony nie chcę żałować kasy bo mają mi one służyć już do końca z drugiej jednak nie chcę przepłacać skoro to nie będzie miało sensu.
pozdrówki i czekam z niecierpliwością na odzew... progi muszę mieć jak najszybciej więc już dziś chciałem dokonać zakupu
A czemu nie dasz zarobić blachartzowi? dajesz mu auto ustalasz cene i nic cie nie obchodzi a na poważnie jutro zapytam kumpla który robi w jednej z hurtowni blacharskich i spytam co i jak a co do wycinanek to chcesz to robić sam czy dasz to komuś?jeśli będziesz to robić sam to zadam ci jedno pytanie robileś już kiedyś blacharke w jakim kolwiek samochodzie czy będziesz sie uczył na swoim?