Strona 1 z 2

Remont bębnów Mk7

: 05 lut 2011, 16:11
autor: bobson
Witam, z góry przepraszam jeśli temat był wałkowany ale muszę do jutra złożyć zamówienie na części.

Od jakiegoś czasu szurały mi bębny, ale tylko przez kilka pierwszych hamowań. Ostatnio auto stało 3 dni z zaciągniętym ręcznym, i niestety coś nawaliło. Nie można zaciągnąć ręcznego, pedał jest miększy, coś bardzo mocno hałasuje i uderza w bębnie...

I tak planowałem remont ale nie teraz więc na co wrócić uwagę?

Zapewne bez tego się nie obędzie
http://ford.sklep.pl/pl,product,319066, ... h,trw.html

Doczytałem że są różne cylinderki 19mm, 20,6mm i 22,2 mm - wszystkie są p&p? Zależy mi na jak najlepszych hamulcach.

Jaki ubytek może być w bębnach? Wyczytałem gdzieś, że jeśli jest powyżej 1mm mniej niż nominał to są do wymiany - ile w tym prawdy?

Bardzo proszę o szybką pomoc, na przyszły tydzień potrzebuje auto, do jutra muszę to zamówić aby na środę max było u mnie.


EDIT: doczytałem, że zestaw trw który podałem ma cylinderki 22,2mm więc to jest już jasne. Inna kwestia - mam abs na 4 koła. Ma to jakieś znaczenie w tym przypadku?

: 05 lut 2011, 16:54
autor: Jamszoł
Średnica wewnętrzna bębna - max 204 mm
hamowniki Ci przyrdzewiały - więc mogły się urwać jak ruszałeś
Myślę , że spokojnie ten zestaw co zapodałeś ,
Wymień wszystko i nie patrz , że cos tam jeszcze jest dobre
Jak masz możliwość , to bębny przetocz ( bardzo wskazane) - chyba , że wymiar przed przetoczeniem jest już zbyt duży , to wtedy niestety do wymiany

: 05 cze 2012, 19:42
autor: Gajek
Od dłuższego czasu planuje wymianę wszystkiego co w bębnach. Mam zamiar kupić zestaw naprawczy szczęk. Chciałem się zapytać o bębny, czy lepiej kupić jakieś firmowe czy mogą być obojętnie jakie? Mogę kupić za 70zł nowe bębny firmy Brakeworld- 2 sztuki, tylko musiałbym kupić łożyska i to jest kolejny koszt. Nie wiem w jakim mam stanie bębny. Nie mam jak na razie dojścia do kanału i raczej będę rozkręcał śrubę w z przodu bębna. Jak to jest z dokręcaniem tej śruby? Lepiej dokręcić kluczem dynamometrycznym czy na wyczucie? Chciałbym na długi weekend rozebrać jeden bęben i sprawdzić jego stan. Trochę się obawiam, że jak rozkręcę i później dokręcę bęben to łożysko się rozleci. Klucza dynamometrycznego na weekend nie będę miał, bo muszę pożyczyć.

Re: Remont bębnów Mk7

: 05 cze 2012, 20:37
autor: gregzw
bobson pisze: Inna kwestia - mam abs na 4 koła. Ma to jakieś znaczenie w tym przypadku?
Jeśli wymieniasz same cylinderki i szczęki-nie ma znaczenia,jeśli bębny-już ma.Bębny w Esach z abs-em mają obsadzenie na pierścień abs-u.

: 06 cze 2012, 13:24
autor: mateusz_175
Sorry, ale co to za bębny za 70zł ? Z plasteliny ?
Wolałbym zostawić stare oryginalne. Mój Escort ma w ciul przejechane a bębny są w dobrym stanie. Ciekawe jak będą wyglądały te za 70zł po dajmy na to 50tyś km ? Jakoś nie przekonuje mnie ani nazwa firmy, ani cena.

Łożyska najlepiej SKF jeżeli nie oryginał. Kup zestaw naprawczy tylnych hebli, TRW kosztuje 200zł, jest tam wszystko, te sprężynki, bolczyki itp... U siebie przed przeglądem będe wymieniał bo słabiutki ręczny :)
Wymieniałem już raz same szczęki, cylinderki miały X lat i w trasie przez to 2 razy bo raz jeden padł, raz drugi, nie miałem hamulców... dlatego zawsze będe już wymieniał komplet :P

Łożysk stożkowych nie dokręca się ile siły. Sprawdź jakim momentem dokręca się w Escorcie jeżeli będziesz miał klucz dynamometryczny, jeżeli nie to dokręć aż poczujesz opór. Mi gość dokręcił na chama obydwie strony po wymianie szczęk to za 1,5 miesiąca musiałem kupować łożyska tak huczały.
Bęben spokojnie ściągniesz po odkręceniu nakrętki, pamiętaj że jest lewy gwint :)

: 06 cze 2012, 15:52
autor: Gajek
mateusz_175, napisałem, że kupuję zestaw naprawczy.

Zamawiam dzisiaj zestaw TRW http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Szczeki- ... scort/2318 albo http://ford-sklep.pl/szczeki-hamulcowe- ... -1604.html



Który zestaw jest odpowiedni do mojego auta? Bębny są 180mm, ale czy reszta wymiarów jest zgodna to nie wiem?

: 06 cze 2012, 16:04
autor: WieSiu
musisz sobie beben zmierzyc i dopiero wtedy zamawiaj.

: 06 cze 2012, 16:16
autor: Gajek
WieSiu, tzn. co mam w nich zmierzyć? Klucza dynamometrycznego nie będę miał, bo jednak nikt nie ma takiego klucza do pożyczenia. Będę musiał spróbować odkręcić 4 śruby, które trzymają piastę.

: 06 cze 2012, 16:49
autor: WieSiu
wymiary bebna, jego grubosc, bo srednice juz znasz

: 06 cze 2012, 17:46
autor: Gajek
Udało mi się rozkręcić bęben, odkręciłem te 4 śruby. Ale mam problem, bo bęben mi się zablokował na szczękach i jedna z blaszek, która trzyma je, wypadła i nie mogę nic ruszyć. Szczęka na bębnie jest pod kątem.

[ Dodano: Sro 06 Cze, 2012 ]
Bęben całkowicie ściągnięty, przez przypadek udało się. Ręcznego nie było, ponieważ samoregulator był zardzewiały, troszkę go rozruszałem i czyściłem. Bębny muszą iść do przetoczenia. Powierzchnia styku szczęki z bębnem jest nie równa i jest lekka krawędź. Szerokość szczęk to 30mm. Cylinderek nie wiem jak zmierzyć, w którym miejscu się go mierzy?

[ Dodano: Sro 06 Cze, 2012 ]
Co powinno się ruszać w samoregulatorze? Ten półksiężyc czy jeszcze ta okrągła część?

: 06 cze 2012, 19:45
autor: KULEK
sam półksiężyc

: 06 cze 2012, 19:54
autor: Jamszoł
Gajek,
Bo jak bys się podpytał , to bym Ci podpowiedział , jak ściągnąć bęben , żeby się nie skosowały szczęki :razz:
Nie potrzeba klucza dynamometrycznego , żeby to skręcić
Przykręcasz nakrętkę - dopukujesz młotkiem bęben ( między szpilkami ) i jeszcze dokręcasz do oporu .
Przekręcasz bębnem - jeśli kręci się luźno - jeszcze dokręcasz łożyska
W pewnym momencie poczujesz , że bęben zaczyna iść ciężko - wtedy popuszczasz nakrętkę o ok 30 C
Przykręcamy nakrętkę na klej do gwintów

: 06 cze 2012, 21:37
autor: Gajek
Jamszoł, odkręciłem te 4 śruby z tyłu bębna. Wszystko już wyczyściłem, a jutro składam to do kupy. Będę pisał jakbym nie mógł czegoś złożyć.

: 06 cze 2012, 21:43
autor: Jamszoł
Gajek, jak by co , to masz mój temat o wymianie wszystkiego oprócz bębnów

: 06 cze 2012, 21:48
autor: Gajek
Jamszoł, już go dzisiaj czytałem :smile: