Brak iskry po swapie z 1.6 16 v na 1.8 16 v

Moderator: Moderatorzy

giza323

Brak iskry po swapie z 1.6 16 v na 1.8 16 v

Post autor: giza323 »

Witam.

Jestem nowy na forum więc witam wszystkich użytkowników forum.

Mój problem polega na tym, że po przełożeniu silnika 1.6 zetec na 1.8 105 km nie ma iskry i prawdopodobnie nie pracuje pompa paliwa. Byłbym bardzo wdzięczny gdyby ktoś mi napisał co mogłem pominąć nie podłączyć lub uszkodzić, oraz gdzie mogę szukać przyczyny awarii.

Dodam ze sprawdziłem czujnik położenia wału i jest dobry.

Znalazłem wiązkę na allegro http://moto.allegro.pl/ford-escort-94r- ... 79830.html pochodzi ona z samochody o tej samej pojemności i z tego samego rocznika.

czy ta wiązka rozwiązała by mój problem??
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

giza323 pisze:Dodam ze sprawdziłem czujnik położenia wału i jest dobry.
A sprawdziłeś obwód elektryczny tego czujnika ?
Z Twojego opisu może wynikać , że rzeczywiście nie ma impulcu z tego czujnika przy kompie
Chociaż po przekręceniu stacyjki pompa powinna się odezwać na te 2-3 s
Impuls na wtryski dochodzi ? Jeśli też go nie ma to ja obstawiam wyżej wymieniony obwód
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
giza323

Post autor: giza323 »

A mógłbys mi opisać jak to sprawdzić??

Mam miernik cyfrowy ale elektryka do dla mnie czarna magia
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Przypomniało mi się o jeszcze jenym czujniku :

Czujnik na wale rozrządczym
Specyfikacja
Różne czujniki będą miały różne opory, jednak zazwyczaj typowy czujnik z przemiennikiem magnetycznym będzie miał pomiędzy 200 omów a 1 000 omów. Napięcie wytwarzane przez czujnik zależy od prędkości koła wyzwalającego i ilości obrotów w cewce, a zatem napięcie wyjściowe mogłoby wynosić pomiędzy 2 V a 20 V. Sygnał wytwarzany przez czujnik ma bardzo małą energię i może zostać z łatwością stłumiony przez inne silniejsze sygnały, na przykład układ zapłonowy. W związku z tym kable z czujnika do ECU są dobrze osłonięte


Diagnostyka
Odłączyć czujnik i sprawdzić, czy opór wynosi w przybliżeniu pomiędzy 200 omów a 1 000 omów. Jeżeli odczyt pokazuje zero lub wartość nieskończoną, wymienić czujnik.
Sprawdzić rozmiar szczeliny powietrznej pomiędzy czujnikiem a kołem wyzwalającym.
Sprawdzić, czy występuje małe wyjście napięcia wtedy, gdy przedmiot ze stopu żelaza przesuwa się szybko obok końcówki czujnika.
Sprawdzić ciągłość i stan przewodów i końcówek, zwracając uwagę na stan osłony

Czujnik na wale korbowym

Specyfikacja
Różne czujniki będą miały różne opory, jednak zazwyczaj typowy czujnik z przemiennikiem magnetycznym będzie miał pomiędzy 200 omów a 1 000 omów. Napięcie wytwarzane przez czujnik zależy od prędkości koła wyzwalającego i ilości obrotów w cewce, a zatem napięcie wyjściowe mogłoby wynosić pomiędzy 5 V a 20 V. Sygnał wytwarzany przez czujnik ma bardzo małą energię i może zostać z łatwością stłumiony przez inne silniejsze sygnały, na przykład układ zapłonowy. W związku z tym kable z czujnika do ECU są dobrze osłonięte.


Diagnostyka
Odłączyć czujnik i sprawdzić, czy opór wynosi w przybliżeniu pomiędzy 200 omów a 1 000 omów. Jeżeli odczyt pokazuje zero lub wartość nieskończoną, wymienić czujnik.
Sprawdzić rozmiar szczeliny powietrznej pomiędzy czujnikiem a kołem wyzwalającym.
Sprawdzić, czy występuje małe wyjście napięcia wtedy, gdy przedmiot ze stopu żelaza przesuwa się szybko obok końcówki czujnika.
Sprawdzić ciągłość i stan przewodów i końcówek, zwracając uwagę na stan osłony.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
giza323

Post autor: giza323 »

a nie moża jakoś za pomocą miernika zmierzyć ciągłości przewodów i jak sprawdzić czy impuls dochodzi do wtrysków??
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Na lewym kablu dochodzącym do wtryskiwacza masz +12 po przekręceniu stacyjki a na prawym +3V - sterowanie - chwilowy impuls otwarcia wtrysku

Przewody od i do czujnika można "przedzwonić" miernikiem - wpinasz się przy czujniku i eku - miernik przełączasz na pomiar oporności lub na pikadełko
Ale który to pin przy eku to nie pamiętam
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
giza323

Post autor: giza323 »

ok który to pin to opanuje tylko mi napisz skąd dokąd ma iść to sobie na schemacie sprawdzę.

I co ma mi pokazać miernik jaki opór żebym wiedział czy jest ok i czy mogę w ten sposób zbadać wszystkie czujniki czy dochodzi do nich prąd??
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Jeśli zapiszczy brzęczyk na mierniku to przejście jest - to wystarczy
Co do czujnika - znalazłem jeszcze taki schemat z opisem :

Uproszczony schemat obwodu pokazuje układ pomiarowy czujnika przetwornika magnetycznego (rysunek 3). Napięcie wyjściowe czujnika doprowadzane jest do obwodu wyzwalającego Schmitt'a A, gdzie sinusoidalny kształ fali zamieniany jest na falę prostokątną o tym samym czasie trwania. Sygnał jest następnie wykorzystywany przez jednostkę ECU do obliczania zwrotnego położenia odkorbowego i czasu dla układu wtrysku i zapłonu.

Oscyloskop może być często przydatnym narzędziem diagnozowania usterek.

Pomiar napięcia wykonywany jest pomiędzy X i Y.
Załączniki
111.jpg
111.jpg (10.16 KiB) Przejrzano 4579 razy
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
giza323

Post autor: giza323 »

o kurka Czarna magia

a powiedz mi jakbym chciał to oporem zmierzyć to co mi pokarze i jeszcze jak ustawić miernik żęby tak jak mówisz piknoł??
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Nie powinno być oporu - jeśli jest to gdzieś styki są nie teges
Mówię wyraźnie - jeśli miernik zapika to jest OK jak nie , to albo nie ten kabel albo gdzieś jest przerwa
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

giza323, a ty mi napisz jak u ciebie z immobilizerem? jest w kmpie czy osobno? komp przekładałes razem z silnikiem?
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
giza323

Post autor: giza323 »

tzn mój escort jest z 94 a dawca był 92 tam chyba nie ma immo jeszcze ?? A kompa przełożyłem z dawcy i na kompie z 1.8 i z 1.6 efekt taki sam brak iskry
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

giza323 pisze:tzn mój escort jest z 94 a dawca był 92 tam chyba nie ma immo jeszcze ??
Jak najbardziej były
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
giza323

Post autor: giza323 »

to skoro byly to co trzeba zrobic??
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

giza323, najprościej to zakodować kod z immo na obecny kluczyk, potrzeba oczywiście do tej operacji kluczyka z tego 1,8 i w dobrych punktach dorabiania kluczyków ci to zrobią.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ODPOWIEDZ