przygotowanie Diesla do dluzszej trasy.
Moderator: Moderatorzy
A co za różnicę w doświadczeniu czyni ilość sprawdzanych escortów, skoro de facto sprawdza się ciągle tą samą konstrukcję, tyle że z różnym osprzętem? Ja równie dobrze mógłbym stwierdzić że mam większe doświadczenie, bo wiem jak mój diesel działa na BIO, czystym OR, zwykłej ropie, i wszelakich "uszlachetnionych". I wiem że różnica jest - zwłaszcza w przypadku OR, na którym ten silnik działał najlepiej.
Na wiosnę planuję sesję w hamowni, która to trochę uwiarygodni.
Na wiosnę planuję sesję w hamowni, która to trochę uwiarygodni.
- WieSiu
- Posty: 23275
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
i wtedy powiem Ci, tak miales racje ! A to ze sprawdzalem na roznych escortach,to chyba jest wazne,bo wynika z tego,ze Twoj jest inny,a wiekszosc prawdopodobnie jest normalna i takie paliwa nie zmieniaja mu mocy,zeby dalo sie ja wyczuc. Ty piszesz o 1 sztuce, ja o 3,takze statystyka jest nieublaganaMinisterQ pisze:Na wiosnę planuję sesję w hamowni, która to trochę uwiarygodni.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- WieSiu
- Posty: 23275
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
konkretnej to my tu nie zrobimy,bo jest nas za maloMinisterQ pisze:Konkretna statystyka opiera się na większych danych źródłowych.
Ale jakis zalazek statystyki juz jest i szansa jest spora ze Twoje jest inne Oby turbo mu sluzylo,ciekawe jakie wtedy bedziesz mial odczucia co do paliwa
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- kupiec
- Posty: 12704
- Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
- Lokalizacja: tychy
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 2005
- Generacja: Inny samochód
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Widzę że temat zszedł na paliwa to i ja coś napiszę.
Mój diesel 90KM jeździł na: bio, normalnej ropie, v-coś tam z Shella, Verva z Orlenu, Ultimate z BP i Gold z Statoil.
Na bio - śmierdziało i żadnej różnicy w pracy silnika czy mocy
Na tych lepszejszych - żadnej różnicy w pracy silnika a czy moc się zwiększyła? Też nie widziałem różnicy
Spalanie też wyszło bez szału
Więc nie przepłacam i leje normalne paliwo Tylko żadnego badziewia z marketów bo lałem dwa razy i miałem większy przepał
A powracając do tematu o przygotowanie diesla do dłuższej trasy to po co to robić?
W zeszłym roku bez specjalnego przygotowania lodówka pokonała wciągu 7 dni ponad 1500 km wystarczy na bieżąco sprawdzać stan olejów i płynów
Mój diesel 90KM jeździł na: bio, normalnej ropie, v-coś tam z Shella, Verva z Orlenu, Ultimate z BP i Gold z Statoil.
Na bio - śmierdziało i żadnej różnicy w pracy silnika czy mocy
Na tych lepszejszych - żadnej różnicy w pracy silnika a czy moc się zwiększyła? Też nie widziałem różnicy
Spalanie też wyszło bez szału
Więc nie przepłacam i leje normalne paliwo Tylko żadnego badziewia z marketów bo lałem dwa razy i miałem większy przepał
A powracając do tematu o przygotowanie diesla do dłuższej trasy to po co to robić?
W zeszłym roku bez specjalnego przygotowania lodówka pokonała wciągu 7 dni ponad 1500 km wystarczy na bieżąco sprawdzać stan olejów i płynów
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
- Mateklobez
- Posty: 3320
- Rejestracja: 16 wrz 2009, 21:32
- Lokalizacja: Łobez / Rees
- Pojemność: 1597
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Hatchback
- Kontakt:
- kupiec
- Posty: 12704
- Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
- Lokalizacja: tychy
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 2005
- Generacja: Inny samochód
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
są tacy co wciągu dnia tyle robią chodziło mi o to że nie trzeba specjalnie nic robić przed drogą tylko na bieżąco dbać o autoMateklobez pisze:Więcej w 2 dni robiłem i to bez IC
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
-
- Posty: 3397
- Rejestracja: 23 sie 2009, 10:31
- Lokalizacja: Głowno
ale w tak starym aucie zawsze może coś paść jak by się nie dbało nie znam konstrukcji tego diesla ale moje 1.6 16V było holowane z Łodzi- brak iskry
najprawdopodobniej czujnik położenia wału
najprawdopodobniej czujnik położenia wału
Ostatnio zmieniony 16 lut 2011, 12:08 przez Kudłaty_EZG, łącznie zmieniany 1 raz.
Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie
Prosta, mechaniczna konstrukcja. Bez elektroniki. Jedyne co może go kompletnie unieruchomić to pęknięcie paska. Z resztą typowych przygód sobie można w trasie poradzić.jarekezg pisze:ale w tak starym aucie zawsze może coś paść jak by się nie dbało nie znam konstrukcji tego diesla ale moje 1.6 16V było holowane z Łodzi- brak iskry
- cidzej
- Posty: 11735
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
juz widze wymiane sprzegla gdzies na poboczu austriackiej autostrady
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
ministerQ mógłbyś to rozwinąć co powiedziałeś? wybieram się nad morze w wakacje, wszystko w aucie jest zrobione, tylko sprzęgło nie wiem czy kiedykolwiek właściciel wymieniał, a przebieg 280tys już za chwilę. Faktem jest, że 2 miesiące temu musiałem podkręcić przy pedale linkę imbusem o jakieś 1/3 obrotu, bo sprzęgło wbijało biegi dopiero przy samej podłodze i były trudnosci z 1 i wstecznym. Dodatkowo ktoś kiedyś stwierdził że twardo mi chodzi sprzęglo a ja nie wiem bo nie mam porównania. Faktem jest, że domowe sposoby na jego sprawdzenie nie wykazują żeby się ślizgało, no ale wiadomo ślizganie to nie jedyny objaw zużycia sprzęgła, może po prostu coś strzelić jakaś sprężynka i trach.
Jest
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km