przygotowanie Diesla do dluzszej trasy.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Jaszczur
Posty: 678
Rejestracja: 15 mar 2010, 00:27
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Jaszczur »

A co za różnicę w doświadczeniu czyni ilość sprawdzanych escortów, skoro de facto sprawdza się ciągle tą samą konstrukcję, tyle że z różnym osprzętem? Ja równie dobrze mógłbym stwierdzić że mam większe doświadczenie, bo wiem jak mój diesel działa na BIO, czystym OR, zwykłej ropie, i wszelakich "uszlachetnionych". I wiem że różnica jest - zwłaszcza w przypadku OR, na którym ten silnik działał najlepiej.
Na wiosnę planuję sesję w hamowni, która to trochę uwiarygodni.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23275
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

MinisterQ pisze:Na wiosnę planuję sesję w hamowni, która to trochę uwiarygodni.
i wtedy powiem Ci, tak miales racje ! A to ze sprawdzalem na roznych escortach,to chyba jest wazne,bo wynika z tego,ze Twoj jest inny,a wiekszosc prawdopodobnie jest normalna i takie paliwa nie zmieniaja mu mocy,zeby dalo sie ja wyczuc. Ty piszesz o 1 sztuce, ja o 3,takze statystyka jest nieublagana :P
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Jaszczur
Posty: 678
Rejestracja: 15 mar 2010, 00:27
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Jaszczur »

WieSiu pisze:statystyka jest nieublagana
Konkretna statystyka opiera się na większych danych źródłowych. ;)
Spoko, do wiosny niedaleko. Przy okazji będę mógł stwierdzić jak turbienie mojemu dieslowi będzie służyć. ;)
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23275
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

MinisterQ pisze:Konkretna statystyka opiera się na większych danych źródłowych.
konkretnej to my tu nie zrobimy,bo jest nas za malo :)

Ale jakis zalazek statystyki juz jest i szansa jest spora ze Twoje jest inne :P Oby turbo mu sluzylo,ciekawe jakie wtedy bedziesz mial odczucia co do paliwa ;)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12704
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

Widzę że temat zszedł na paliwa to i ja coś napiszę.
Mój diesel 90KM jeździł na: bio, normalnej ropie, v-coś tam z Shella, Verva z Orlenu, Ultimate z BP i Gold z Statoil.
Na bio - śmierdziało i żadnej różnicy w pracy silnika czy mocy :p
Na tych lepszejszych - żadnej różnicy w pracy silnika a czy moc się zwiększyła? Też nie widziałem różnicy :p
Spalanie też wyszło bez szału :p
Więc nie przepłacam i leje normalne paliwo :D Tylko żadnego badziewia z marketów bo lałem dwa razy i miałem większy przepał :p


A powracając do tematu o przygotowanie diesla do dłuższej trasy to po co to robić?
W zeszłym roku bez specjalnego przygotowania lodówka pokonała wciągu 7 dni ponad 1500 km :p wystarczy na bieżąco sprawdzać stan olejów i płynów :p
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
Mateklobez
Posty: 3320
Rejestracja: 16 wrz 2009, 21:32
Lokalizacja: Łobez / Rees
Pojemność: 1597
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback
Kontakt:

Post autor: Mateklobez »

kupiec pisze:lodówka pokonała wciągu 7 dni ponad 1500 km
Więcej w 2 dni robiłem i to bez IC ;)
Zachodniopomorska Elita
*Escort Turnier Ghia 1,8 TD 1999
>Escort MK7 "RS1600" 1996
>Fiesta ST150 2008
>>C4 Picasso 2.0 BlueHDi150 2015
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12704
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

Mateklobez pisze:Więcej w 2 dni robiłem i to bez IC ;)
są tacy co wciągu dnia tyle robią :p chodziło mi o to że nie trzeba specjalnie nic robić przed drogą tylko na bieżąco dbać o auto :p
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
jakobs72
Posty: 900
Rejestracja: 15 paź 2006, 22:47
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie

Post autor: jakobs72 »

kupiec pisze:nie trzeba specjalnie nic robić przed drogą tylSko na bieżąco dbać o auto :p
Święte słowa. W sumie można by to nazwać puentą tego tematu :D . podpisuję się pod tym dwoma rękoma :mrgreen:
Kudłaty_EZG
Posty: 3397
Rejestracja: 23 sie 2009, 10:31
Lokalizacja: Głowno

Post autor: Kudłaty_EZG »

ale w tak starym aucie zawsze może coś paść jak by się nie dbało nie znam konstrukcji tego diesla ale moje 1.6 16V było holowane z Łodzi- brak iskry
najprawdopodobniej czujnik położenia wału
Ostatnio zmieniony 16 lut 2011, 12:08 przez Kudłaty_EZG, łącznie zmieniany 1 raz.
Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie :DDD
Awatar użytkownika
Jaszczur
Posty: 678
Rejestracja: 15 mar 2010, 00:27
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Jaszczur »

jarekezg pisze:ale w tak starym aucie zawsze może coś paść jak by się nie dbało nie znam konstrukcji tego diesla ale moje 1.6 16V było holowane z Łodzi- brak iskry
Prosta, mechaniczna konstrukcja. Bez elektroniki. Jedyne co może go kompletnie unieruchomić to pęknięcie paska. Z resztą typowych przygód sobie można w trasie poradzić.
matek10912

Post autor: matek10912 »

mozna sobie poradzic jezeli ktos ma pojecie jakiekolwiek o mechanice :grin:
Ostatnio zmieniony 16 lut 2011, 12:28 przez matek10912, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11735
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

juz widze wymiane sprzegla gdzies na poboczu austriackiej autostrady :594:
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
matek10912

Post autor: matek10912 »

oj tam od razu sprzeglo :mrgreen: i bez tego sie pojedzie. dwa dobre wielbłady pociagowe i jedziemy dalej :grin:
Awatar użytkownika
Jaszczur
Posty: 678
Rejestracja: 15 mar 2010, 00:27
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Jaszczur »

Oj... się chłopcy czepiają, zwłaszcza że sprzęgło jakby nie patrząc rzadko pada z dnia na dzień, i o ile mi wiadomo nie jest to część składowa napędu charakterystyczna dla diesla. :P
elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino »

ministerQ mógłbyś to rozwinąć co powiedziałeś? wybieram się nad morze w wakacje, wszystko w aucie jest zrobione, tylko sprzęgło nie wiem czy kiedykolwiek właściciel wymieniał, a przebieg 280tys już za chwilę. Faktem jest, że 2 miesiące temu musiałem podkręcić przy pedale linkę imbusem o jakieś 1/3 obrotu, bo sprzęgło wbijało biegi dopiero przy samej podłodze i były trudnosci z 1 i wstecznym. Dodatkowo ktoś kiedyś stwierdził że twardo mi chodzi sprzęglo a ja nie wiem bo nie mam porównania. Faktem jest, że domowe sposoby na jego sprawdzenie nie wykazują żeby się ślizgało, no ale wiadomo ślizganie to nie jedyny objaw zużycia sprzęgła, może po prostu coś strzelić jakaś sprężynka i trach.
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
Zablokowany