Strona 1 z 1

Krzyżak skrzyni biegów zatarty

: 03 mar 2011, 20:45
autor: mazi292
Witam. No dzis po robocie wracam do domu i dup mam tylko drugi bieg, skrzynia lata wiadoma rzecz ale jakoś zajechałem na 2 biegu te 6km.

Już byłem w warsztacie i urwał się ten drążek bo zatarł się krzyżak..

Problem w tym że nie ma zbytnio części na alledrogo, nie wiem da radę kupić to w jakimś sklepie na śląsku?

w intercarsie też tego nie maja

: 03 mar 2011, 20:50
autor: Yagr
mazi292, nie do końca wiem o jaki krzyżak ci chodzi ale całe skrzynie na pewno znajdziesz i może sie okazać że cię to taniej wyniesie niż sprowadzanie i wymiana tej części w skrzyni ;)

: 03 mar 2011, 21:01
autor: Jamszoł
krzyżak od drążka zmiany biegów - tak wnioskujęmazi292,
Zajedź no na jakiegoś szrota albo do Karola Małego lub się z Karolem skontaktuj - on przez płot ma szrota

: 03 mar 2011, 21:03
autor: mazi292
To jest to co u mnie, zdjęcie znalezione w necie też z esiora....

Obrazek

: 03 mar 2011, 21:24
autor: Jamszoł
Zadzwoń do Karolka - telefon masz na dole każdego z jego postów

: 03 mar 2011, 21:27
autor: mazi292
No muszę się z nim jutro skontaktować i ewntualnie podjechać roboczym samochodem.

A jeszcze pytanie o koszty naprawy to zaśpiewał mi 150zł, to dużo?

: 03 mar 2011, 21:31
autor: Jamszoł
Dużo - nie powinien wziąć za samą robociznę więcej jak 50 zl
Sam to zrobisz z kanału

: 03 mar 2011, 21:43
autor: mazi292
No właśnie tak też mi się wydawało że to za dużo ale jak to koleś stwierdził roboczogodzina 140zł :twisted:

Wymiana rozrządu u nich to 400zł........

Wszędzie po 200zł wymieniają a tu dwa razy drożej... No nic dzięki ci za info a ten krzyżak to jest to co wchodzi ta blacha okrągła i to się śrubą z nakrętką przykręca ten drążek?

: 03 mar 2011, 21:47
autor: Yagr
Eee... no jak to tylko o krzyżak wybieraka chodzi to nie masz się czym przejmować - zrób jak ci Jurek radzi ;)

: 03 mar 2011, 21:49
autor: Jamszoł
tak z jednaj strony dochodzi do tego wałka co wylazi ze skrzyni a z drugiej do tej puszki co jest pod spodem woza (pod wajchą zmiany biegów
Ale można wybić sam krzyżak i tylko jego wymienić
Roboty może na 10 minut - ale pod wozem wtedy potrzebne 2 osoby - co by jedna potrzymała drążek i przytrzymała przy nim młotek a druga drugi - mniejszy młotek i wybijak w garść
Ośki krzyżaka powinny wyleść bez trudu
Raptem do wybicia jedna ośka a od skrzyni odkręcasz jedną śrubę zaciskającą krzyżak na wałku

: 04 mar 2011, 06:06
autor: mazi292
Czyli tej wajchy nie muszę wymieniać? Bo z tego wnioskuje że tam się to pod wajchą też mocuje. OK.

Dzięki za info, zadzwonię do Karola to może coś załatwi...

A jeszcze jedno. Przyczyna tego że to się urwało, zatarło jakaś jest? Może mieć to coś wspólnego że odkąd go kupiłem to miałem problem ze wstecznym biegiem? Trzeba było go mocno wbić, bo jak nie to czasem była wiertarka, czasem wchodził dobrze.

: 04 mar 2011, 06:28
autor: WieSiu
mazi292, jak wsteczny nie chce wchodzic to naciskaj w jego strone jakbys chcial go wbic (ale delikatnie bo po co na sile) i w miedzyczasie popuszczaj delikatnie sprzeglo a zobaczysz ze od razu wskoczy :D

: 04 mar 2011, 07:12
autor: karol MAŁY
Wajchów do zmiany biegów u nas jak mrówków :mrgreen: z jakiego chcesz 3 drzwi 5 drzwi kombi sedan zielony czerwony i nawet fioletowy :mrgreen: co do ceny myśle że wiecej jak 40 nie wezmą :razz:

: 04 mar 2011, 19:47
autor: Jamszoł
mazi292, żółta strzałka wskazuje śrubę , którą wykręcasz
W niebieskim kółku masz tą część krzyżaka , którą musisz rozebrać
Przykładasz młotek , tak jak narysowałem a drugim młotkiem + wybijakiem walisz tak jak dałem czerwoną strzałkę
To samo robisz z tą wajchą , którą dostaniesz od Karolka .
Następnie wmontowujesz ją do drążka - tego co idzie od wajchy zmiany biegów .
Potem wciskasz wystający drążek od skrzyni biegów do środka skrzyni , naprowadzasz krzyżak na ten drążek , wyciągasz ręką drążek ze skrzyni - tak , żeby skrzynia była na " luzie " - przytrzymujesz ręką ten drążek , żeby się już nie przestawiał , druga osoba siada za kółkiem i ustawia wajchę zmiany biegów ( delikatnie - bez nerwacji ) na sam środek czyli tam gdzie powinien być " luz "
Zaciskasz śrubą krzyżak i sprawdzasz , czy wejda wszystkie biegi
Sprawdzanie - przód/tył - najlepiej 3 i 4 bieg
W lewo - 1 i 2 bieg - w prawo 5 i wsteczny bieg.
PAMIĘTAJ
Wajcha idzie w lewo - drążek przy skrzyni idzie w prawo , wajcha w prawo - drążek w lewo / wajcha do przodu - drążek do tyłu / wajcha do tyłu - drążek do przodu
Zawsze drążek idzie odwrotnie niż wajcha.
Jeśli w którąś stronę będzie nie teges - to popuszczasz tą śrubę zaciskową przy krzyżaku i przestawiasz - ale o " włos" - nie więcej.

Prościzna- zrobisz sam na rowie

Obrazek

: 06 mar 2011, 10:22
autor: mazi292
No już się pytałem tam koło karola na złomie :D

W poniedziałek jadę odebrać to coś bo ma go przewrócić na bok żeby wykręcić.

[ Dodano: Wto 08 Mar, 2011 ]
Sory za post pod postem.

No więc zostało to zrobione i esior śmiga, tylko kurde troche lata ta skrzynia w dół i w góre ma takie luzy, da się to jakoś zniwelować?