mazi292, żółta strzałka wskazuje śrubę , którą wykręcasz
W niebieskim kółku masz tą część krzyżaka , którą musisz rozebrać
Przykładasz młotek , tak jak narysowałem a drugim młotkiem + wybijakiem walisz tak jak dałem czerwoną strzałkę
To samo robisz z tą wajchą , którą dostaniesz od Karolka .
Następnie wmontowujesz ją do drążka - tego co idzie od wajchy zmiany biegów .
Potem wciskasz wystający drążek od skrzyni biegów do środka skrzyni , naprowadzasz krzyżak na ten drążek , wyciągasz ręką drążek ze skrzyni - tak , żeby skrzynia była na " luzie " - przytrzymujesz ręką ten drążek , żeby się już nie przestawiał , druga osoba siada za kółkiem i ustawia wajchę zmiany biegów ( delikatnie - bez nerwacji ) na sam środek czyli tam gdzie powinien być " luz "
Zaciskasz śrubą krzyżak i sprawdzasz , czy wejda wszystkie biegi
Sprawdzanie - przód/tył - najlepiej 3 i 4 bieg
W lewo - 1 i 2 bieg - w prawo 5 i wsteczny bieg.
PAMIĘTAJ
Wajcha idzie w lewo - drążek przy skrzyni idzie w prawo , wajcha w prawo - drążek w lewo / wajcha do przodu - drążek do tyłu / wajcha do tyłu - drążek do przodu
Zawsze drążek idzie odwrotnie niż wajcha.
Jeśli w którąś stronę będzie nie teges - to popuszczasz tą śrubę zaciskową przy krzyżaku i przestawiasz - ale o " włos" - nie więcej.
Prościzna- zrobisz sam na rowie