po umyciu silnika mułowaty.

Moderator: Moderatorzy

elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

po umyciu silnika mułowaty.

Post autor: elnino »

Witam, mam problem po umyciu silnika (a może to zbieg okoliczności) samochód stał się mułowaty. Nie rozpędza się płynnie, w momencie włączenia turbiny wchodzi wolniej na obroty niż do momentu jej włączenia. piszę o zbiegu okoliczności bo zastanawiam się też nad paliwem. zatankowałem 1 raz bio 100 na bliskiej, wcześniej zawsze ultimate BP. w czym może tkwić problem? jaki ewentualnie dolać specyfik do ropy?
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23272
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

elnino pisze: piszę o zbiegu okoliczności bo zastanawiam się też nad paliwem.
to prawdopodobne,ale malo.

Mysle ze jednak po umyciu silnika cos tam z kabelkami u Ciebie sie stalo,bo wnioskujac po roczniku masz endura DE a tam juz jest np. przeplywomierz i wplywa na dzialanie silnika. Sprawdz wszystkie kostki przy silniku (rozepnij i psiknij jakims kontaktem na zlaczki, zabrudzone polaczenia oczysc mechanicznie). Jak to nie pomoze,to byc moze pod tasma izolacyjna tych kabli masz uszkodzona izolacje kabli, a tam dostala sie woda i robi problemy.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
kris

Post autor: kris »

Wiesiu dobrze gada,jak masz możliwość to wystaw go na dwór(zapowiadają ładną i ciepłą pogode),otwórz mache i daj wyschnąć wszystkim zakamarkom,następnym razem(choć ja nie jestem zwolennikiem mycia silnika) zaopatrz się w sklepie komputerowym bądź elektronicznym w sprężone powietrze w aerozolu,można tym wydmuchać i przesuszyć newralgiczne elementy.
A najlepiej to benzyna,pędzelki,szmatki i ogień,masz satysfakcje ,że ręcznie to zrobiłeś.
I na koniec przypomina mi sie takie powiedzenie

"silnik nie ryba,a woda to nie jego środowisko" :mrgreen:
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23272
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

taki czyszczenie powietrzem moze nie pomoc jak izolacjakablijest uszkodzona.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
kris

Post autor: kris »

jeśli jest,można poodwijać izolacje i dać przeschnąć,no niestety takie są skutki uboczne mycia silnika. aaa
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23272
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

kris2629 pisze:jeśli jest,można poodwijać izolacje i dać przeschnąć
racja, choc to rozwiazanie dorazne, powinno sie zrobic tak: http://allegro.pl/regeneracja-wiazki-wi ... 64749.html

Ale jesli to nie bedzie wina kabli,to nie ma sensu tego ruszac.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino »

a ten kontakt w sprayu to jaki np? kostek tam nie ma za wiele, z tego co kojarze jedna do filtra powietrza, jedna jakas chyba przy pompie wtryskowej i coś tam może ewentualnie przy termotacie. chyba że od spodu coś? a ten przepływomierz to gdzie jest?
Kudłaty_EZG
Posty: 3397
Rejestracja: 23 sie 2009, 10:31
Lokalizacja: Głowno

Post autor: Kudłaty_EZG »

elnino, obojętnie- często to nazywa się nawet po prostu kontakt spray itp- idziesz do sklepu mówisz ze chcesz kontakt i tyle :D

[ Dodano: Wto 08 Mar, 2011 ]
pierwszy z brzega
http://www.johansson-ab.com/pl/products/ks005.php
Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie :DDD
elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino »

Ok kupię, psiknę i zdam relację wieczorem. Mam nadzieję, że się powiedzie. Człowiek chciał zaoszczędzić i samemu to zrobić, a się w jeszcze większe koszty wciąga :/
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23272
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

elnino pisze:jedna do filtra powietrza
elnino pisze:a ten przepływomierz to gdzie jest?
no wlasnie w tych okolicach, przeplywomierz jest na rurze idacej z filtra do silnika.

A jak to wszystko nie pomoze i jest duza szansa ze to w kablach siedzi woda,to porzadne suszenie calych kabli i mozliwe ze pomorze (oczywiscie jesli ich nie bedziesz wymienial,ale i tak warto by bylo jesli maja pokruszona izolacje)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
driver98
Posty: 1415
Rejestracja: 28 lis 2007, 11:10
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: driver98 »

Koledzy,a może do filtra powietrza dostała się woda?

[ Dodano: Wto 08 Mar, 2011 ]
Wyjmij filtr i sprawdź bez,a potem kombinuj z elektryką.

[ Dodano: Wto 08 Mar, 2011 ]
Diesel jest bardzo czuły pod tym względem.

[ Dodano: Wto 08 Mar, 2011 ]
Przyczyną może być to urządzonko błędnie zwane ssaniem,tj-od pompy wtryskowej idzie linka do silniczka która,doładowuje dawkę paliwa i działa bez względu na temperaturę,lecz przy każdorazowym gwałtowniejszym dodaniu gazu.Sprawdź przy włączeniu zapłonu czy słychać takie charakterystyczne (Bzzzzz).
PRAWDZIWY FACET JEŹDZI DIESLEM,A BENZYNA I GAZ...DLA PANIENEK😎
elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino »

no więc tak, zacząłem od filtra powietrza. jest suchy, chociaż po obu stronach jest pomarszczony tak jakby dostał wilgoci. poza tym jest brudny, przedmuchałem go kompresorem a jutro wymienie na nowy. co do kabli, kupiłem ten kontakt w sprayu ale tam jest napisane zeby po psiknięciu odczekać 4 minuty i spłukać wodą... więc znowu bym je zalał. bez sensu w sumie. chyba że mogę śmiało psiknąć poczekać aż wyschnie i podłączyć (?)

PS. Już wiem gdzie i co to przepływomierz :)

driver, chodzi ci o to cykanie po przekręceniu stacyjki? takie tyrkotanie?

"tyrkocze" tak samo jak i przed także to nie to.
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14518
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

elnino, jaki ty kontakt kupiłeś że trzeba go woda spłukiwać? :shock:
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino »

podrzuce nazwe później bo jestem w pracy. przy okazji tego tematu chciałbym zapytać o jeszcze jedno. otóż wężyk który idzie od takiej metalowej rurki do czujnika ciśnienia doładowania (Booster) jest zagięty co podejrzewam może być przyczyną tego, że kiedy (ale to już problem od dawna) wdepnę mu gaz to nie rozpędza się tak dynamicznie jak w momencie gdy zaczynam ten gaz popuszczać z powrotem jakby. Chciałbym wymienić ten wężyk bo widać że ma swoje lata.
I teraz pytanie, bo na rurce metalowej wyszło suwmiarką 7,92 a przy boosterze optycznie wydaje się większe. czy są specjalne wężyki do tego czy zwykły przelewowy wystarczy? i czy długość ma znaczenie? czy musi być tak na styk?
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
mazi292

Post autor: mazi292 »

TU nawet nie ma co psikać.... Kilka razy psikniesz i powietrza już nie ma, byś musiał kupić z 4 puszki...

Ja jestem pewny że to od tego BIO paliwa, jeżdzę w pracy dieslem i raz zatankowałem bo musiałem bo trzeba było dojechać to samochód nie ma mocy kompletnie, ledwo 110 na A4 wycisnął gdzei na Paliwie nawet z carrefoura bo tam tankujemy bo tanio to ciśnie się 150-160 citroenem berlingo....

Także ja bym na twoim miejscu w pierw wyjeżdził to co jest i wlać tą z BP czy Orlen a jak nie pomoże to wtedy myśl...

A po za tym po co myłeś silnik?
ODPOWIEDZ