Strona 1 z 1

ford escort 16 8v silnik padł

: 23 mar 2011, 09:43
autor: Benko
Ta jak napisałem mój ford escort 16 8v EFI z 1991 roku zwany' Ferdynant' Wczoraj usłyszałem diagnoze że silnik jast do wymiany sciana ? wzwiązku z tym mam pytanie ? czy wymieniać silnik ,jesli tak to czy można zadoptować od innego madelu jakiś mocniejszy ? Czy lepiej zainwestować w remont mojego? Sinik odpala ,jest słaby' bierze olej jak olejo holik' :567: Pomocy

: 23 mar 2011, 09:54
autor: cidzej
zagadaj z martim, moze on bedzie mial jakies 1.6 8v w dobrej cenie (1.4 ma z tego co widzialem za 250 zł). wymiana na inny sie srednio oplaca o ile to nie bedzie 2.0 ale wtedy na samym silniku sprawa sie nei skonczy a dorwac jeszcze silnik w dobrym stanie to dopiero bedzie wyzwanie - taniej i lepiej by bylo kupic drugiego escorta a tego sprzedac - no chyba, ze buda i reszta jest w stanie idealnym

: 23 mar 2011, 10:11
autor: Kwazio
cidzej,

Święte słowa ;-) zakup silnik to nie wszystko , do tego trzeba poszukać mechanika który by się za to zabrał ;-) a przy tym i nie skasował kupę pieniędzy. Smutne to ale prawdziwe. No chyba że faktycznie masz fajną budę i masę nowych części to warto podmieniać. Dodam też iż jakbym miał swoje podwórko i garaż to wtedy bym się skusił na wymianę silnika albo na sprzedaż auta na części.

: 23 mar 2011, 10:30
autor: Benko
Ty kasy utopiłem że szkoda słów zima sporadycznie jeżdżony aa Szykowałem go do sezonu letniego A tu taka niespodzianka :shock:

: 23 mar 2011, 10:32
autor: Yagr
Benko, a sprawdź ty sobie czy to pierścieniami czy zaworami ten olej i kompresja ucieka (próba olejowa), bo możliwe że wystarczy głowicę zrobić i będzie git ;)

ps. andkar ma taki silnik na wydaniu ale nie wiem w jakim stanie.

: 23 mar 2011, 10:33
autor: cidzej
no to ci mowie - pogadaj z zsmartim i napewno zle na tym nie wyjdziesz - silnik powinien cie wyniesc kolo 300-400pln, przekladka kolejne ze 200-400pln i do tego plyny, filtry itd to w 1000pln powinienes sie zamknac ... pytanie tylko czy ci sie oplaca w to swoje auto 1000pln wsadzac ?

: 23 mar 2011, 10:36
autor: Benko
Własnie dzwonił znajomy ma zdjąć głowice i zobaczyć co i jak ,Może to pierścienie ,lub jakieś gumki na zaworach czy coś aa

: 23 mar 2011, 10:54
autor: Yagr
Benko, żeby sprawdzić czy pierścienie czy zawory nie trzeba ściągać głowicy, wystarczy pomiar kompresji przed i po nalaniu odrobiny oleju do cylindra.

: 23 mar 2011, 10:58
autor: Benko
czwarty cylinder to podobno jest już koniec aa okazało sie po sprawdzeniu kompresji

: 23 mar 2011, 10:59
autor: Yagr
Benko, może zawór do dupa już jest.

: 26 mar 2011, 11:40
autor: Benko
Witam i nawstepie jak zwykle zapytam ? czy ktoś z was do silnika 16 efi zakładł cylindryi tłoki od silnika 18 ? macie jakieś sugestie ? Jako iż silnik mam w remońcie przyszło mi coś takiego aby zrobić good

: 26 mar 2011, 12:49
autor: emtees
Przypadkiem bloki nie są takie same w 1.6 16V i 1.8 16V? Tylko pojemność z większego wykorbienia się bierze? Dobrze rozumuje? Na pewno 2.0 już ma większe cylindry i tłoki.

Jeśli bloki są takie same to ten zabieg totalnie nic nie da, a jeśli różnica w pojemności polega na tym samym co między 1.8 i 2.0 to z kolei wg. mnie nie da się cylindrów "przełożyć" :P IMO wtedy jedynie rozwiert i tłoki od 1.8.

: 26 mar 2011, 14:34
autor: Yagr
Benko, wczytaj się w tematy o zvh ;) Głowica zostaje z twojego z dół dodajesz z zeteca. Ale to tylko łatwo sie pisze bo przeróbka ma parę haczyków - najlepiej opisane na stronach angielskich.

: 26 mar 2011, 14:40
autor: emtees
Nie doczytałem, że to 8V :630: