Kolektor od RS'a do RDA.
Moderator: Moderatorzy
Kolektor od RS'a do RDA.
Jak w temacie-ostatnio wymyśliło mi się, żeby spróbować założyć kolektor dolotowy od RS'a do zwykłego zeteca 1.8. Wydechowy pasuje prawda? Dolotowy z tego co się orientuję pasować nie chce. Widziałem jednak, że angole dają rade takiego moda zrobić. Da sie przespawać flansze od seryjnego dolotowego do tego z RS'a? Bawił się ktoś w podobne rzeczy u nas?
I jeszcze pytanie odnośnie podciśnień, krokowca i przepustnicy. Ma ktoś jakiś opis który wężyk jest od czego przy seryjnym kolektorze? W naszych fordach od cholery tego tam jest, jakieś śmieszne napowietrzanie spalin itd prawda? Wywalić to można bez żadnych konsekwencji? Do krokowca i przepustnicy wtyczki z wiązki pasują czy trzeba przerabiać?
I jeszcze pytanie odnośnie podciśnień, krokowca i przepustnicy. Ma ktoś jakiś opis który wężyk jest od czego przy seryjnym kolektorze? W naszych fordach od cholery tego tam jest, jakieś śmieszne napowietrzanie spalin itd prawda? Wywalić to można bez żadnych konsekwencji? Do krokowca i przepustnicy wtyczki z wiązki pasują czy trzeba przerabiać?
- WieSiu
- Posty: 23275
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
nie wspominając już o krokowcu który jest w zupełnie innym miejscu,bo na obudowie filtra powietrza.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Takim zabiegiem więcej sobie zaszkodzisz niż zyskasz, już jeden taki na fefku był co przespawał kolektor wydechowy od rs i wsadził to do zeteca, a potem bardzo szybko wyrzucił.
Policz najpierw optymalną pojemność obu układów i dopiero działaj, najlepiej zbuduj ITB , tylko kot to potem ustawi
Policz najpierw optymalną pojemność obu układów i dopiero działaj, najlepiej zbuduj ITB , tylko kot to potem ustawi
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
W liczenie to wiadomo, że nikt się bawić nie będzie Szkoda, że ITB to nie ta liga kosztów... W zasadzie tylko one powstrzymują, bo szlak już jest przetarty Przepustnice z GSX-R, flansze nawet bym mógł wziąć ze swojego starego kolektora dolotowego, całość postawić na Megasquircie, albo nawet na naszym rodzimym Ecumasterze i można latać
Dzięki za każde info, skutecznie mi ten pomysł wybiliście z głowy Trzeba kombinować inaczej
btw-orion, pamiętasz może kto się bawił w to?
Dzięki za każde info, skutecznie mi ten pomysł wybiliście z głowy Trzeba kombinować inaczej
btw-orion, pamiętasz może kto się bawił w to?
- iglaxr3i
- Posty: 887
- Rejestracja: 17 lut 2009, 16:55
- Lokalizacja: Kozin
- Pojemność: 2800
- Rocznik: 1992
- Generacja: MK5
- Nadwozie: Hatchback
Dobra odgrzebuje koltleta, Padła taka parafraza i bardzo mnie to zastanowiło .
Majac kolektor od rs-a została dospawana do niego flasza od zeteca (uzyskana z ów kolektora -szlifowanie i takie tam ).Nie dawno został to ustrojstwo załozone do mojego samochodu i normalnie bomba.Silnik bardzo łatwo sie wkreca juz od samego dołu co na zeliwnym kolektorze był dosc kiepskie.Moze to moje tylko takie odczucie ,ale szczerze w to watpie bo zrobiłem porównanie na obu kolektorach i jest duza róznica w pracy silnika.
Szczerze polecam jesli ktos ma czas ochote i troche kasy zakładajcie kolektory rórowe od rs-a warto naprawde.
A dlaczego, bo tez chciałem sobie zamontowac takie cosik i nie wiedziałem czy na tym zabiegu nie starce.I co ??? nie straciłem nawet ,nawet,nawet ani troche.orion pisze:Takim zabiegiem więcej sobie zaszkodzisz niż zyskasz, już jeden taki na fefku był co przespawał kolektor wydechowy od rs i wsadził to do zeteca, a potem bardzo szybko wyrzucił.
Policz najpierw optymalną pojemność obu układów i dopiero działaj, najlepiej zbuduj ITB , tylko kot to potem ustawi
Majac kolektor od rs-a została dospawana do niego flasza od zeteca (uzyskana z ów kolektora -szlifowanie i takie tam ).Nie dawno został to ustrojstwo załozone do mojego samochodu i normalnie bomba.Silnik bardzo łatwo sie wkreca juz od samego dołu co na zeliwnym kolektorze był dosc kiepskie.Moze to moje tylko takie odczucie ,ale szczerze w to watpie bo zrobiłem porównanie na obu kolektorach i jest duza róznica w pracy silnika.
Szczerze polecam jesli ktos ma czas ochote i troche kasy zakładajcie kolektory rórowe od rs-a warto naprawde.
- WieSiu
- Posty: 23275
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
lepsze brzmienie wplywa znaczaco na poczucie lepszych osiagow takze orionik ma calkowita racje, przydalby sie pomiar, a nie odczucia. Juz pomiar do 100km/h w powtarzalnych warunkach i z dobrym pomiarem moglby prawde powiedziec.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
To nie jest takie do końca wspawywanie "na pałę". Kolektor z RS'a to kolektor zaprojektowany na większy przepływ więc na pewno odniesie jakiś pozytywny skutek po założeniu go do RDA/RKC/RQB. Zresztą o czym tutaj mówić, seryjny kolektor od w/w silników jest tak z d*py, że samodzielnie wyspawane, bylejakie 4-2-1 pewnie by coś dało
Podepne się pod temat,mam zamiar wsadzić do swojego kolektor z RS-a,teraz pytanie czy góra pasuje plug&play do bloku silnika,bo dół to wiem ,że trza przespawać?
I jeszcze jedno pytanko,bo z metalurgii jestem zielony,czy żeliwo da się pospawać do stali? bo rozumię ,że kolektor z RS-a jest stalowy?
I jeszcze jedno pytanko,bo z metalurgii jestem zielony,czy żeliwo da się pospawać do stali? bo rozumię ,że kolektor z RS-a jest stalowy?
Ostatnio zmieniony 09 paź 2011, 10:23 przez kris, łącznie zmieniany 2 razy.