Strona 1 z 2
Kolektor od RS'a do RDA.
: 26 mar 2011, 10:30
autor: emtees
Jak w temacie-ostatnio wymyśliło mi się, żeby spróbować założyć kolektor dolotowy od RS'a do zwykłego zeteca 1.8. Wydechowy pasuje prawda? Dolotowy z tego co się orientuję pasować nie chce. Widziałem jednak, że angole dają rade takiego moda zrobić. Da sie przespawać flansze od seryjnego dolotowego do tego z RS'a? Bawił się ktoś w podobne rzeczy u nas?
I jeszcze pytanie odnośnie podciśnień, krokowca i przepustnicy. Ma ktoś jakiś opis który wężyk jest od czego przy seryjnym kolektorze? W naszych fordach od cholery tego tam jest, jakieś śmieszne napowietrzanie spalin itd prawda? Wywalić to można bez żadnych konsekwencji? Do krokowca i przepustnicy wtyczki z wiązki pasują czy trzeba przerabiać?
: 30 mar 2011, 02:35
autor: iglaxr3i
Ani dolotowy ani wydechowy nie pasuje ,trzeba przespawywac flansze ,o ile w wydechowym jest to łatwiejsze to sssacy jest z alu wiec sam domysl sie reszty.
: 30 mar 2011, 12:51
autor: emtees
To sobie coś ubzdurałem z tym wydechowym. No dobra, czyli lipa
Dzięki za odpowiedź
: 05 kwie 2011, 22:06
autor: WieSiu
nie wspominając już o krokowcu który jest w zupełnie innym miejscu,bo na obudowie filtra powietrza.
: 07 kwie 2011, 20:10
autor: orion
Takim zabiegiem więcej sobie zaszkodzisz niż zyskasz, już jeden taki na fefku był co przespawał kolektor wydechowy od rs i wsadził to do zeteca, a potem bardzo szybko wyrzucił.
Policz najpierw optymalną pojemność obu układów i dopiero działaj, najlepiej zbuduj ITB , tylko kot to potem ustawi
: 07 kwie 2011, 20:25
autor: emtees
W liczenie to wiadomo, że nikt się bawić nie będzie
Szkoda, że ITB to nie ta liga kosztów... W zasadzie tylko one powstrzymują, bo szlak już jest przetarty
Przepustnice z GSX-R, flansze nawet bym mógł wziąć ze swojego starego kolektora dolotowego, całość postawić na Megasquircie, albo nawet na naszym rodzimym Ecumasterze i można latać
Dzięki za każde info, skutecznie mi ten pomysł wybiliście z głowy
Trzeba kombinować inaczej
btw-orion, pamiętasz może kto się bawił w to?
: 08 kwie 2011, 09:59
autor: orion
emtees pisze:btw-orion, pamiętasz może kto się bawił w to?
remik
: 08 kwie 2011, 10:18
autor: emtees
Dziękować
: 19 maja 2011, 19:27
autor: iglaxr3i
Dobra odgrzebuje koltleta, Padła taka parafraza i bardzo mnie to zastanowiło .
orion pisze:Takim zabiegiem więcej sobie zaszkodzisz niż zyskasz, już jeden taki na fefku był co przespawał kolektor wydechowy od rs i wsadził to do zeteca, a potem bardzo szybko wyrzucił.
Policz najpierw optymalną pojemność obu układów i dopiero działaj, najlepiej zbuduj ITB , tylko kot to potem ustawi
A dlaczego, bo tez chciałem sobie zamontowac takie cosik i nie wiedziałem czy na tym zabiegu nie starce.I co ??? nie straciłem nawet ,nawet,nawet ani troche.
Majac kolektor od rs-a została dospawana do niego flasza od zeteca (uzyskana z ów kolektora -szlifowanie i takie tam ).Nie dawno został to ustrojstwo załozone do mojego samochodu i normalnie bomba.Silnik bardzo łatwo sie wkreca juz od samego dołu co na zeliwnym kolektorze był dosc kiepskie.Moze to moje tylko takie odczucie ,ale szczerze w to watpie bo zrobiłem porównanie na obu kolektorach i jest duza róznica w pracy silnika.
Szczerze polecam jesli ktos ma czas ochote i troche kasy zakładajcie kolektory rórowe od rs-a warto naprawde.
: 20 maja 2011, 10:12
autor: orion
Mnie przekona jedynie profesjonalny pomiar, a wspawywanie kolektora na "pałę" nic dobrego nie wróży, to że inaczej brzmi nie znaczy że szybciej jedzie
: 20 maja 2011, 10:30
autor: WieSiu
lepsze brzmienie wplywa znaczaco na poczucie lepszych osiagow
takze orionik ma calkowita racje, przydalby sie pomiar, a nie odczucia. Juz pomiar do 100km/h w powtarzalnych warunkach i z dobrym pomiarem moglby prawde powiedziec.
: 20 maja 2011, 12:05
autor: emtees
To nie jest takie do końca wspawywanie "na pałę". Kolektor z RS'a to kolektor zaprojektowany na większy przepływ więc na pewno odniesie jakiś pozytywny skutek po założeniu go do RDA/RKC/RQB. Zresztą o czym tutaj mówić, seryjny kolektor od w/w silników jest tak z d*py, że samodzielnie wyspawane, bylejakie 4-2-1 pewnie by coś dało
: 20 maja 2011, 19:59
autor: iglaxr3i
A kto tu mówi o mruczeniu czy ryczeniu ,opisałem to obserwujac zegary silnika nie jego brzmienie.
: 09 paź 2011, 10:20
autor: kris
Podepne się pod temat,mam zamiar wsadzić do swojego kolektor z RS-a,teraz pytanie czy góra pasuje plug&play do bloku silnika,bo dół to wiem ,że trza przespawać?
I jeszcze jedno pytanko,bo z metalurgii jestem zielony,czy żeliwo da się pospawać do stali? bo rozumię ,że kolektor z RS-a jest stalowy?
: 09 paź 2011, 10:22
autor: Yagr
kris2629, chyba inna flansza jest u góry...