Moduł Pro Turbo EXUS PT-04
Moderator: Moderatorzy
- Jamszoł
- Posty: 22184
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Moduł Pro Turbo EXUS PT-04
Coś dla posiadaczy wozów z silnikiem TD http://www.mse.pl/index.php?p833,modul- ... 4-kod-2726
http://www.all-max.pl/product_info.php?products_id=104
http://www.all-max.pl/product_info.php?products_id=104
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Montowałem. Działa. Podtrzymuje pracę silnika przez zdaje się dwie minuty.
Niemniej ostrzeżenie: pozostawianie włączonego silnika bez nadzoru, a tak może się zdarzyć, wysiądziecie z auta, a moduł nadal będzie podtrzymywał pracę silnika, jest NIELEGALNE w Polsce (nie tylko). I jak się trafi jakiś funkcjonariusz, to mogą być problemy.
Były te moduły też zblokowane z alarmami:
http://www.all-max.pl/product_info.php? ... cts_id=262
Niemniej ostrzeżenie: pozostawianie włączonego silnika bez nadzoru, a tak może się zdarzyć, wysiądziecie z auta, a moduł nadal będzie podtrzymywał pracę silnika, jest NIELEGALNE w Polsce (nie tylko). I jak się trafi jakiś funkcjonariusz, to mogą być problemy.
Były te moduły też zblokowane z alarmami:
http://www.all-max.pl/product_info.php? ... cts_id=262
- kupiec
- Posty: 12818
- Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
- Lokalizacja: tychy
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 2005
- Generacja: Inny samochód
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
pomysł dobry tylko po co kupować jak można spokojnie odczekać te 1-2 min? ja tak robie i jakoś daje rade.
Mikoszowi pisałem jak powinno się gasić TD. turbo dzaiała po przekroczeniu 1900-2400 obr/min. wiedząc że zaraz będę się zatrzymywał to nie gazuje tak samochodu a po zatrzymaniu odpinam pasy, wyłączam dmuchawe (klime już wcześniej ) i radio. poczekam jeszcze chwilke i gasze auto.
dla mnie to strata kasy na takie cuda
Mikoszowi pisałem jak powinno się gasić TD. turbo dzaiała po przekroczeniu 1900-2400 obr/min. wiedząc że zaraz będę się zatrzymywał to nie gazuje tak samochodu a po zatrzymaniu odpinam pasy, wyłączam dmuchawe (klime już wcześniej ) i radio. poczekam jeszcze chwilke i gasze auto.
dla mnie to strata kasy na takie cuda
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
- WieSiu
- Posty: 23427
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Robie dokładnie tak samo jak kupiec i jak narazie żadna turbina mi nie padła. Najgorsze jest gaszenie turbo silnika jak się jechało autostrada z większą prędkością i zjechało np.na parking. Widzę wielu ludzi co gasza takie auta od razu.ale to pewnie w większości służbowe.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Po ostatnich rozmowach z Kupcem na PW od tamtej pory czekam jeszcze dodatkowo kilkanaście sekund dłużej czyli parę czynności wpierw sie wyłącza a na koniec silnik
Widzę że tu o czymś zapomniano a więc jak odpalacie wóz na zimnym silniku to nie wolno ostro przyśpieszać jak wskazówka od temperatury nie jest jeszcze na czarnym polu (białe zegary) lub na literze "N". Zaszkodzi turbinie czy coś. Tak robię od czasu kiedy kupiłem auto, jadę se spokojnie na zimnym silniku, jak sie rozgrzeje to można rozpędzać z wykorzystaniem turbawki...
Tak jak pisał Kupiec, też bym nie kupił takiego bajeru. Za taką kase wydałbym na coś innego
Jeżeli ktoś z Was widział jakiś filmik o działaniu turbiny to niech se tu wklei link, jestem ciekaw na czym polega praca turbiny skoro potrzebuje olej silnikowy którego o tym nie wiedziałem
Widzę że tu o czymś zapomniano a więc jak odpalacie wóz na zimnym silniku to nie wolno ostro przyśpieszać jak wskazówka od temperatury nie jest jeszcze na czarnym polu (białe zegary) lub na literze "N". Zaszkodzi turbinie czy coś. Tak robię od czasu kiedy kupiłem auto, jadę se spokojnie na zimnym silniku, jak sie rozgrzeje to można rozpędzać z wykorzystaniem turbawki...
Tak jak pisał Kupiec, też bym nie kupił takiego bajeru. Za taką kase wydałbym na coś innego
Jeżeli ktoś z Was widział jakiś filmik o działaniu turbiny to niech se tu wklei link, jestem ciekaw na czym polega praca turbiny skoro potrzebuje olej silnikowy którego o tym nie wiedziałem
- Jamszoł
- Posty: 22184
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Głównie turbina dostaje po tyłku przy wyłączaniu silnika .
Gdy silnik zimny - również ale w mniejszym stopniu.
Jak wyżej wspominałem - turbina pracuje na ceramicznych łozyskach , które potrzebują wysokiej temperatury do poprawnej pracy.
Tak więc - jeśli chcemy pogonic , to należy najpierw zagrzać silnik.
Gdy silnik zimny - również ale w mniejszym stopniu.
Jak wyżej wspominałem - turbina pracuje na ceramicznych łozyskach , które potrzebują wysokiej temperatury do poprawnej pracy.
Tak więc - jeśli chcemy pogonic , to należy najpierw zagrzać silnik.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Moze sie komus przyda http://images.google.pl/imgres?imgurl=h ... _Abu-5j1Cg
Albo obrazkowo które znalazłem w google http://www.technikajazdy.info/wp-conten ... ezarka.jpg
I tak nie wiem którędy płynie olej skoro nic nie pisze o oleju...
I tak nie wiem którędy płynie olej skoro nic nie pisze o oleju...
Na youtube oglądałem sporo filmów o turbospreżarce. Tu wklejam 2 linki jak się składa i jak działa
http://www.youtube.com/watch?v=vqzHzD3ore4
http://www.youtube.com/watch?v=QX2AaSx-SFE
http://www.youtube.com/watch?v=vqzHzD3ore4
http://www.youtube.com/watch?v=QX2AaSx-SFE
- kupiec
- Posty: 12818
- Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
- Lokalizacja: tychy
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 2005
- Generacja: Inny samochód
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Mikosz może to pomoże
http://www.tas-moto.org/opcja.php?kat=leksykon&id=85
http://www.tas-moto.org/opcja.php?kat=leksykon&id=85
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Turbina jeszcze chodzi na zgaszonym silniku, nie ma smarowania...
Prosze bardzo http://www.youtube.com/watch?v=H1MryAt1dw8&feature=fvw
Prosze bardzo http://www.youtube.com/watch?v=H1MryAt1dw8&feature=fvw