Odcinka przy jakich obrotach Escort 1.3 endura

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

No właśnie :mrgreen: u mnie też do 100km na II dochodzi.
1.6 Zetec-E 90KM/5500, 6175 (5950) - skrzynia manualna
Nie jestem przekonany u mnie dochodzi może z 1mm , może mniej od 7000 obrotów .
Przy oponach 175/70/14 licznikowe 100 odpowiada nawigacji 100.

Pewnikiem każdy Es jest inny i jeszcze inna jest instrukcja :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23581
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

jaka by nie byla instrukcja,to raczej to co tam jest napisane, powinno sie stosowac,wiec nie radze przekraczac obrotów przepisanych przeze mnie
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
mlekolowickie

Post autor: mlekolowickie »

WieSiu pisze:(obroty maksymalne zalecane)
mam nadzieje ze kazdy z was jezdzi zgodnie z zaleceniami :P
dla mnie 6k to miazga dla silnika...
Misiek dawaj ten film, bo az ciekawy jestem jak ten Twoj sie wkreca
MisiekP

Post autor: MisiekP »

mleko spokojnie... póki co pada i mam mało paliwka :P ale obiecuję, że w przeciągu kilku dni będzie :P
Falconx

Post autor: Falconx »

A po co tak wysoko kręcić silnik , skoro powyżej obrotów mocy max . i tak to nic nie daje , poza zwiekszonym zużyciem paliwa i silnika . Moc spada i poza hałasem nic z tego nie będzie .
Najlepiej jak silnik pracuje pomiędzy max momentem i max mocą.
Sprawdzajcie na postoju jak wysoko silnik kręci to zobaczycie prędzej , czy pózniej jak wyglądają obrócone panewki :grin: , albo wystawi wam korbę bokiem i będzie wesoło.
Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4658
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nonam »

Falconx pisze:A po co tak wysoko kręcić silnik
Chociażby po to, żeby przy szybkim wpięciu kolejnego biegu, zaczynać go z wyższych obrotów, a co za tym idzie większej mocy i momentu. Jak dla mnie to odcinka jest po to, żeby nie przekęcić silnika i jest w miejscu, którego przekraczać się nie powinno, a do tego momentu, niech dusza szaleje. Spróbuj się kiedyś pościgać i zmieniać biegi przy 4tys a kolejny bieg zaczynać z 2-2.5tys obrotów :)

Dla RS'a akurat max moc masz przy 6tys obrotów, moment max wskakuje przy ok 4.5tys obrotów, wyobraź sobie teraz, że przy 6tys zmieniasz bieg, obroty spadają Ci do 4tys i zaczynasz ciągnąć kolejny bieg z prawie max (180Nm) momentem i 120 koniami, zmieniając bieg przy 4.5tys obroty zjeżdżają na 2.5tys i kolejny bieg zaczynasz ze 130Nm i 85km, wynika z tego, że jesli miałbyś ochotę się pościgać, to nie miałbyś żadnych szans, no chyba że z F126P :)

A na koniec, dla RS'a odcinka (wg hamowni) jest w okolicy 6300 obrotów. To tak dla uzupełnienia Wiesia rozpiski :)
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
choody88

Post autor: choody88 »

Ja też nieraz dosyć mocno przeciągam. Raczej się nie ścigam bo i nie ma czym... lecz przy wyprzedzaniu np. odczuwalne jest to kiedy moc max się skończy.

wydaje mi sie również że zmiana opon nie zmieni wskazań licznika...
wystarczy inna guma, troche inne ciśnienie w kole i bedzie odcinała 10km/h w te lub we wtę inaczej ;)
chyba że mierzymy prędkość innego typu sprzętem.

dokładność obrotomierza nie ma znaczenia, bo wg wyliczeń liczyłem rzeczywiste obroty silnika.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

nonam pisze:to nie miałbyś żadnych szans, no chyba że z F126P
Che che - potrafiłem zapiszczeć kolami z I na II bieg i z II na III bieg :mrgreen:
Maluszek wcale nie jest takim mułem jak by się komuś wydawało :evil:
Podejrzewam , że Kupcowi bym się nie dal :razz:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
mlekolowickie

Post autor: mlekolowickie »

jamszol zamielic butami przeskakujac na II bieg nie jest wcale trudno :>
ostatnio z kolega z forum testowalismy nasze autka, w sumie to palowanie na az tak wysokie obroty przy hustaniu na max nie dawalo rezultatu, zmiany biegow odbywaly sie w granicach 4,8k do tego mialem zdemontowany filtr powietrza.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14643
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

choody88 pisze:wydaje mi sie również że zmiana opon nie zmieni wskazań licznika...
A tu się mylisz - prędkościomierz jest napędzany linką i wyskalowany pod konkretny obwód koła - zmieniasz obwód koła (oponę) - zmienia się wskazanie licznika. Tzn wskazania będa takie same dla takich samych obrotów na kole ale że zmieni sie obwód to i pokonywana w tym czasie droga sie zmieni a więc i prędkość faktyczna ;) http://www.opony.com.pl/opony/opony_zamienniki.asp można sobie posprawdzać jakie sa różnice dla różnych kółek ;)
A co do obrotomierza to przy pomiarze prędkości nie ma on nic do rzeczy, był to raczej przykład (nie)dokładności wskazań ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
MisiekP

Post autor: MisiekP »

jeśli chodzi o mój test będzie się odbywał na oponach 185/60/R14... a więc standardowy rozmiar, z tym, że zastrzegam, że w lecie na innych 185/60/14 sprawdzałem z GPS mam rozbieżność ~5-6km/h (licznikowe 100 to ok 95 na GPS)...
Falconx

Post autor: Falconx »

nonam pisze:Chociażby po to, żeby przy szybkim wpięciu kolejnego biegu, zaczynać go z wyższych obrotów, a co za tym idzie większej mocy i momentu. Jak dla mnie to odcinka jest po to, żeby nie przekęcić silnika i jest w miejscu, którego przekraczać się nie powinno, a do tego momentu, niech dusza szaleje. Spróbuj się kiedyś pościgać i zmieniać biegi przy 4tys a kolejny bieg zaczynać z 2-2.5tys obrotów :)
Widzę że nic nie zrozumiałeś z mojego postu - proponuje obejrzeć jakikolwiek wykres z hamowni to może wtedy zrozumiesz o co mi chodzi.
Masz jakieś dziwne samochody skoro u ciebie skrzynia jest tak zestopniowana że przy zamianie biegu obroty na silniku spadają o 2000 .U mnie różnica jest w zależności od biegu od 500-800 obr/min.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Trzeba jeszcze dopowiedzieć - odcinka jest po to , żeby przy bezpiecznych jeszcze obrotach - silnik nie zwiększał ich - bo może to być już dla niego niebezpieczne.
O co ta cała kłótnia ?
Prędkość obrotowa silnika przy odcince jest całkowicie bezpieczna .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4658
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nonam »

Falconx, przykłady mocy i niutków przy danych obrotach podawałem Ci wg mojego wykresu RS'a także wykres widziałem i to nie jeden, a przy normalnej zmianie biegu na pewno obroty nie spadną Ci o 500, zmień z 2 na 3 przy 4000 obrotów, na pewno nie będzie z tego na 3 3500 :)
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
choody88

Post autor: choody88 »

I 3.58;
II 1.91;
III 1.28;
IV 0.95;
V 0.76;
przełożenia dla 1.6 zetec.

przekładnia głowna 3.82.

tak więc możecie analogicznie policzyć współczynnik o jaki spadną obroty :)
ODPOWIEDZ