Falconx pisze:A po co tak wysoko kręcić silnik
Chociażby po to, żeby przy szybkim wpięciu kolejnego biegu, zaczynać go z wyższych obrotów, a co za tym idzie większej mocy i momentu. Jak dla mnie to odcinka jest po to, żeby nie przekęcić silnika i jest w miejscu, którego przekraczać się nie powinno, a do tego momentu, niech dusza szaleje. Spróbuj się kiedyś pościgać i zmieniać biegi przy 4tys a kolejny bieg zaczynać z 2-2.5tys obrotów
Dla RS'a akurat max moc masz przy 6tys obrotów, moment max wskakuje przy ok 4.5tys obrotów, wyobraź sobie teraz, że przy 6tys zmieniasz bieg, obroty spadają Ci do 4tys i zaczynasz ciągnąć kolejny bieg z prawie max (180Nm) momentem i 120 koniami, zmieniając bieg przy 4.5tys obroty zjeżdżają na 2.5tys i kolejny bieg zaczynasz ze 130Nm i 85km, wynika z tego, że jesli miałbyś ochotę się pościgać, to nie miałbyś żadnych szans, no chyba że z F126P
A na koniec, dla RS'a odcinka (wg hamowni) jest w okolicy 6300 obrotów. To tak dla uzupełnienia Wiesia rozpiski
