SWAP silnika
Moderator: Moderatorzy
Mi chodzi tylko i wyłącznie o czytanie ze zrozumieniem. Przeczytaj jeszcze raz twoją odp na mój post. Nie można wnioskować o ogóle silników na podstawie jednego - twojego egzemplarza. To jest tak jak ja bym napisał, że Zetec jest naj bo w czerwonym esie mam 115 fabrycznych koni po 12 latach. To, że napisałem, że są żywotniejsze jest informacją z wielu źródeł od ludzi głęboko siedzących w motoryzacji, sportach samochodowych i warsztatach. Nie napisałem też, że RS nie jest żywotny. 2.0 Żetec z mondeo ma taki sam osprzęt jak Escort, łapy są te same, poza tym nie widać po silniku, że to inny niż 1.6. (nie trzeba zminiać dowodu, ubezpieczenia, itd - a to też trzeba wliczyć w koszty) Do tego jest bardziej podatny na mody. Nie miałem nigdy RS2000 więc mogę wskazać tylko dobre strony Zetec'a, jednak tak jak pisałem wcześniej opinia wielu fachowców, znających się na Fordach jest taka, że Zetec dłużej pojeździ niż RS. Dla przykładu - U mnie pod domem sąsiad ma firmowego Focusa Mk1 Zetec'a z przebiegiem 920tys km, a to o czymś świadczy. Anglicy modzą bardziej w Zetecach, ogólnie się mówi, że Zetec to ostatni udany silnik Forda, bo Duratec to juz nie to samo, choć ja osobiście nie mam zdania na ten temat, bo nie miałem duratec'a.nonam pisze:Tigerbart, chyba jesteś grubo przewrażliwiony na temat komentowania Twoich postów, piszesz że ZETEC jest żywotniejszy, pokazuję Ci że się mylisz, poza tym łatwiej do escorta wsadzić silnik który w nim występował, niż taki którego tam nigdy nie było. Nie wiem o co Ty się ciągle rzucasz, masz jakiś kompleks ? Te "gówniarskie sprzeczki" właśnie od Ciebie wychodzą, Ty coś napiszesz, ktoś CI odpowie, a Ty się obrażasz, daj spokój.
Kończąc - Arcadio może założyć N7A jak i Zetec'a. Chodziło o świadomość. Oba silniki mają swoje zalety i wady. A ty napisałeś swoje....
Z tego co pamiętam to wypluł na rolkach coś w okolicy 138 kucy, więc nie jest raczej źle, uderzaj do yeża na PW albo gg to na pewno dowiesz się wszystkiego co potrzebujesz Miałem od niego MTXa w swoim RS i był to udany zakupArcadio pisze:kwestia czy wart zainteresowania
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.
Kierowca bombowca.
Kierowca bombowca.
- Arcadio
- Posty: 2785
- Rejestracja: 15 lip 2007, 08:59
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Pojemność: 2000
- Rocznik: 1995
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
czy przy swapie z mondeo jest jakaś rzeźba potrzebna w sensie wycinanie spawanie itp?Tigerbart pisze:2.0 Żetec z mondeo ma taki sam osprzęt jak Escort, łapy są te same
z tego co widzę dużo łatwiej znaleść mondeo w dobrej cenie z tym silnikiem do swapa niż rs2000. róznica w kuniach niewielka, pozatym z czasem kunie zdychają. Kwestia czy rzeczywiście tak łatwo zrobić swapa, bo z dostępnością dawcy napewno łatwiej. Co ze skrzynią i kompatybilnością kompa, osprzętu etc.
Escort Cabrio RS
Jeśli się nie mylę to 2.0 SilverTop wejdzie bez najmniejszych problemów, tylko z BlackTopem chyba trzeba było mocowania przerabiać. Bartek będzie wiedział, chyba nawet opisywał to w swoim wątku. Jednak ja bym się zdecydował przy swapie na BlackTopa z racji, że jest to o wiele nowsza konstrukcja.Arcadio pisze:czy przy swapie z mondeo jest jakaś rzeźba potrzebna w sensie wycinanie spawanie itp?Tigerbart pisze:2.0 Żetec z mondeo ma taki sam osprzęt jak Escort, łapy są te same
z tego co widzę dużo łatwiej znaleść mondeo w dobrej cenie z tym silnikiem do swapa niż rs2000. róznica w kuniach niewielka, pozatym z czasem kunie zdychają. Kwestia czy rzeczywiście tak łatwo zrobić swapa, bo z dostępnością dawcy napewno łatwiej. Co ze skrzynią i kompatybilnością kompa, osprzętu etc.
Muszę uważać na każde słowo, które tu napiszę. A więc moim zdaniem:
Zalety (o których wiem) N7A:
- fabrycznie 150 koni 198 NM
- łatwość montażu (jeśli się ma skrzynię biegów MTX75)
- prestiż
Wady N7A (o których wiem):
- z wiekiem traci wydajnośc szybciej od Zetec'a
- trudniej dostępny
- dostępne silniki często były mocno eksploatowane.
- pod maską od razu widać, że to nie jest 1.6
- trudno dostępne części zamiene, zwykle droższe niż do Zetec'a
- blok silnika wrażliwy na mody
- zmienić trzeba cały układ napędowy i paliwowy (prawda?), łapy silnika, skrzyni, osprzęt i kolektory (mylę się?), układ wydechowy, sprzęgło.
Trzeba by kupić całe auto aby mieć wszystkie graty. Lub przód auta.
Zalety silnika Zetec:
- 1.6, 1.8, 2.0 (silver), 2.3 wyglądają niemal identycznie.
- łatwo dostępne części zamiene, większość jest ta sama do wszystkich silników
- osprzęt silnika jest ten sam, układy takie same.
- wytrzymalsze bloki na mody (wolnossące jednostki lub z softem turbo), czym można uzyskać moc N7A
- zadbany długo wydajny
- łatwo dostępny, od różnych właścicieli, nawet takich, co jeżdżą w niedziele do kościoła.
- mniej gratów do kupienia = mniej grzebania = mniejsze ryzyko błędów
Wady Zetec'a:
- fabrycznie mniejsza moc i moment przy podobnym spalaniu jak N7A
Zakup całego auta nie jest konieczny.
Osobiście wolę zdrowego 2.0 silvera i cieszyć się 130-136 konikami, niż taką samą/podobną mocą z N7A, co świadczy o jego większym zużyciu. Po prostu większe ryzyko awaryjności w przyszłości.
Ale, zeby co poniektórych nie denerwować, że coś każę robić lub nie mam uznania dla N7A możesz Arcadio zrobić tak:
Blok silnika 2.3 z Galaxy a góra z N7A - z tego co widziałem to wychodzi jakieś 180 koni a montujesz Zetec'a. Kolektory tylko są do zmiany, plus kilka drobiazgów.
Zalety (o których wiem) N7A:
- fabrycznie 150 koni 198 NM
- łatwość montażu (jeśli się ma skrzynię biegów MTX75)
- prestiż
Wady N7A (o których wiem):
- z wiekiem traci wydajnośc szybciej od Zetec'a
- trudniej dostępny
- dostępne silniki często były mocno eksploatowane.
- pod maską od razu widać, że to nie jest 1.6
- trudno dostępne części zamiene, zwykle droższe niż do Zetec'a
- blok silnika wrażliwy na mody
- zmienić trzeba cały układ napędowy i paliwowy (prawda?), łapy silnika, skrzyni, osprzęt i kolektory (mylę się?), układ wydechowy, sprzęgło.
Trzeba by kupić całe auto aby mieć wszystkie graty. Lub przód auta.
Zalety silnika Zetec:
- 1.6, 1.8, 2.0 (silver), 2.3 wyglądają niemal identycznie.
- łatwo dostępne części zamiene, większość jest ta sama do wszystkich silników
- osprzęt silnika jest ten sam, układy takie same.
- wytrzymalsze bloki na mody (wolnossące jednostki lub z softem turbo), czym można uzyskać moc N7A
- zadbany długo wydajny
- łatwo dostępny, od różnych właścicieli, nawet takich, co jeżdżą w niedziele do kościoła.
- mniej gratów do kupienia = mniej grzebania = mniejsze ryzyko błędów
Wady Zetec'a:
- fabrycznie mniejsza moc i moment przy podobnym spalaniu jak N7A
Zakup całego auta nie jest konieczny.
Osobiście wolę zdrowego 2.0 silvera i cieszyć się 130-136 konikami, niż taką samą/podobną mocą z N7A, co świadczy o jego większym zużyciu. Po prostu większe ryzyko awaryjności w przyszłości.
Ale, zeby co poniektórych nie denerwować, że coś każę robić lub nie mam uznania dla N7A możesz Arcadio zrobić tak:
Blok silnika 2.3 z Galaxy a góra z N7A - z tego co widziałem to wychodzi jakieś 180 koni a montujesz Zetec'a. Kolektory tylko są do zmiany, plus kilka drobiazgów.
- Arcadio
- Posty: 2785
- Rejestracja: 15 lip 2007, 08:59
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Pojemność: 2000
- Rocznik: 1995
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
dzięki Bartek za wyjaśnienie. Napewno Twoje argumenty są właściwe. Większość popieram na reszcie się nie znam RS2000 ciężko znaleśc i pewnie był "jeżdzony" a takim Mondkiem to helmut mógł do Aldi po zakupy raz w tygodniu jeździć. To jest fakt. Popytam jeszcze specjalistów. dzięki wam wszystkim za słowa wyjaśnienia.
Teraz mi się to poukłada w głowie i coś wyjdzie.
Teraz mi się to poukłada w głowie i coś wyjdzie.
Escort Cabrio RS
Do tej dyskusji która rozwija się szczęśliwie w dobrym kierunku dodam tylko że kolejna różnice o której nikt tu jeszcze nie wspomniał to głośność N7A vs Zetec. (jezdzilem obiema wersjami /modelami )
Już sam Clarkson jadac w RSem w TopGear w 1991 roku stwierdził ze w zasadzie silnik RS2K nie ma wad poza tym ze jest ... głośny i jakby to ująć "narowisty" I to się zgadza, Zetec jest relatywnie cichym silnikiem, N7A poprostu nie jest. No ale coś za coś, N7A ma prawie wieczny łańcuch rozrządu. Zetec paseczek
TOP GEAR 1991
Dlatego jeżeli zależy Ci na kulturze pracy i komforcie (ciszy) - możesz rozważyć młodego 2.0 z małym przebiegiem, zamiast starego nie 100% pewnego N7A.
Już sam Clarkson jadac w RSem w TopGear w 1991 roku stwierdził ze w zasadzie silnik RS2K nie ma wad poza tym ze jest ... głośny i jakby to ująć "narowisty" I to się zgadza, Zetec jest relatywnie cichym silnikiem, N7A poprostu nie jest. No ale coś za coś, N7A ma prawie wieczny łańcuch rozrządu. Zetec paseczek
TOP GEAR 1991
Dlatego jeżeli zależy Ci na kulturze pracy i komforcie (ciszy) - możesz rozważyć młodego 2.0 z małym przebiegiem, zamiast starego nie 100% pewnego N7A.
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
- WieSiu
- Posty: 23291
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
tutaj to komfortu za duzo sobie nie podniesie,bo ma cabrio i tak szumi w nim bardziej niz w normalnym aucieVen pisze:Dlatego jeżeli zależy Ci na kulturze pracy i komforcie (ciszy)
Swoja droga ciekawy pomysl z tym od mondeo,ale powiedzcie mi czym go wysterowac ? jaki komputer podejdzie,bo nie uwierze,ze ten od 1.6 czy 1.8 tak sobie bez problemu z tym silnikiem poradzi
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- WieSiu
- Posty: 23291
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
to kolejny minus,ale pewnie do przejscia, nie sadze aby mial wiecej czujnikowTigerbart pisze:No ECU z Mondka równiesh trzeba zamontować.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982