Witam
Nawet lodówka ma awarie
Sprowadza mnie taki dylemat, dzisiaj znowu (ok 2 miesięcy temu kolega andkar był świadkiem tego po raz pierwszy) wyciekł mi płyn chłodzący a stało się to wtedy jak i dzisiaj w tym samym miejscu czyli przy połączeniu zbiornika wyrównawczego z wężem doprowadzającym płyn do układu chłodzenia.
Usterka została usunięta ale dręczy mnie takie pytanie czy muszę przepłukać układ chłodzenia ponieważ przy całkowitym odłączeniu węża to co wylało się z niego nie można było nazwać wodą (ostatnio na autostradzie wlałem wodę) tylko brązową mazią czy to normalny objaw że płyn nabiera takiego koloru?
Mam płukać przed wlaniem nowego płynu (nie wody tylko płynu) czy tak zostawić?
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Maź się wzięła z tego , że dolałeś wody.
Już pisałem o tym - kiedy płyn ma temperaturę zamarzania powyżej -25 C w układzie zaczyna się pojawiać rdza
jeśli płyn jest na -25 i niżej - jest wszystko OK.
Przepłucz cały układ wodą - najlepiej destylowaną a jak jej nie masz to chociaż przegotowaną i dopiero wlej płynu .
irek jezeli moge Ci polecic to zalej dobrym plynem po przepluczce. polecam k2 kuler. kup koncentrat i sobie sam rozmieszaj.
Jamszoł pisze:Maź się wzięła z tego , że dolałeś wody.
dokladnie. caly plyn spusc. (nie zapomnij otworzyc nagrzewnicy) zalej nowym, dobrym gestym. problem z drobnym wyciekaniem czesto mija po zalaniu ukladu nowym plynem.
pozdr
Ostatnio zmieniony 30 lip 2010, 08:22 przez DaVe, łącznie zmieniany 1 raz.
wczoraj też i ja miałem wyciek płynu na tym samym węże, dokręcanie nic nie dało, po bliższym przyjrzeniu rozkręceniu okazało się, że jest pęknięty ten króciec od zbiorniczka, na który nakłada się wąż - pomogła wymiana zbiorniczka
Dzięki panowie andkar, dlatego ściągałem ten wąż żeby sprawdzić dlaczego wycieka ale i wąż i "cypelek" w zbiorniczku jest ok. Znaczy wąż jest lekko przegniły na końcu ale jeszcze sporo wytrzyma.
Założyłem dwie opaski i jazda po płyn do sklepu. Kupie jeszcze wodę destylowaną chyba że będzie dostępny ten lub podobny płyn co cidzej podał.
Teraz jeszcze dla pewności zapytam o odpowietrzenie układu, wystarczy pocisnąć z buta i sam się odpowietrzy tak?
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
mi w srode tez strzelil znow uklad chlodzenia, tyle ze u mnie trzasnal znow waz gumowy w scorpio. Na szczescie nie wyjechalem tym autem poza wroclaw (a wlasnie jechalem w strone autostrady zeby jechac na slask). Takze nie polecam kupowania uzywanych przewodow gumowych ja plukalem bierzada woda podpinajac sie pod weze. Cisnienie bierzacej wody,dosc ladnie to wyplukalo caly uklad.
polecam koncentrat motorcrafta, albo jest na 5 lat albo bezterminowy (juz nie pamietam dokladnie,ale 5 lat to i tak bardzo duzo)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Płyny do płukania układu , mogą przypadkiem za bardzo go przepłukać
Wystarczy zalać wodą destylowaną lub przegotowaną - odpowietrzyć układ na tej wodzie (po to żeby przepłukać nagrzewnicę )
Spuścić bebeluchę , która sie zrobi i zalać płynem .
kupiec, te przewody z biegiem lat robia sie coraz ciensze,bo sa wyplukiwane przez wode i do tego sa coraz bardziej sparciale,dlatego i tak warto dac nowy,chyba ze za pol roku auto sprzedajesz,to zrobic mozesz z niespodzianka dla przyszlego wlasciciela (ja tego nie polecam,bo nie chcialbym byc takim przyszlym wylasicielem). Nagrzewnice da sie przeplukac pod cisnieniem wody bierzacej, po co auto wlaczac, wystarczy rozpiac przewody od nagrzewnicy przy termostacie i podpiac waz z woda
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
A teraz takie pytanie czysto teoretyczne: jak będę jechał w trasie i ten wąż znowu puści i dojdzie do całkowitego wycieku to jakie będą konsekwencje? Zawsze mam wskazania temperatury w granicach "or" bardziej na "o".
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty