zakup diesla
Moderator: Moderatorzy
- kupiec
- Posty: 12724
- Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
- Lokalizacja: tychy
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 2005
- Generacja: Inny samochód
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
zakup diesla
1 najlepiej kupić zimą wtedy mamy pewność co do kompresji
przy braku kompresji ( na wszystkich cylindrach lub tylko dwóch ) auto nie odpali lub źle odpali nawet przy 0`C
2 przy problemach z odpaleniem nie wierzyć sprzedającemu że wystarczy świece wymienić, niech wymieni i oddacie mu kase później
3 jeżeli po zapaleniu auta z rury wydobywa się dużo czarnego dymu i przy przekroczeniu 2500 obr/min wydobywa się jeszcze więcej czarnego dymu to podkręcony na pompie lub końcówki wtrysków do wymiany. regulacja pompy 100-500 zł. końcówki wtrysków ok 40zł za szt.
4 podczas jazdy próbnej TD 90 KM po przekroczeniu 2500 obr/min musimy poczuć nagły przyrost mocy ( załączenie się turbiny ), jeżeli tego nie ma to turbina jest beee... regeneracja turbiny od 200 do ...
5 rozrusznik musi kręcić szybko, jeżeli kręci wolno to jest problem z odpaleniem i punkty 1 i 2 już można sobie odpuścić
jak coś mi się jeszcze przypomni to dopisze
przy braku kompresji ( na wszystkich cylindrach lub tylko dwóch ) auto nie odpali lub źle odpali nawet przy 0`C
2 przy problemach z odpaleniem nie wierzyć sprzedającemu że wystarczy świece wymienić, niech wymieni i oddacie mu kase później
3 jeżeli po zapaleniu auta z rury wydobywa się dużo czarnego dymu i przy przekroczeniu 2500 obr/min wydobywa się jeszcze więcej czarnego dymu to podkręcony na pompie lub końcówki wtrysków do wymiany. regulacja pompy 100-500 zł. końcówki wtrysków ok 40zł za szt.
4 podczas jazdy próbnej TD 90 KM po przekroczeniu 2500 obr/min musimy poczuć nagły przyrost mocy ( załączenie się turbiny ), jeżeli tego nie ma to turbina jest beee... regeneracja turbiny od 200 do ...
5 rozrusznik musi kręcić szybko, jeżeli kręci wolno to jest problem z odpaleniem i punkty 1 i 2 już można sobie odpuścić
jak coś mi się jeszcze przypomni to dopisze
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
wygłuszenie pod maką jak zatka intercooler , to powietrze wychodzące z turba a idące poprzez intercooler nie będzie chłodzone.
Intercooler to nic innego jak chłodnica dla powietrza , które jest rozgrzane w turbinie i jest zbyt gorace , żeby być wtłoczone do cylindrów .
Zbyt gorace powietrze , jest rozrzedzone - a więc zawiera za mało tlenu - po to jest schładzane.
I nic ponad to .
Zatkany intercooler przez wygłuszenie nie ma najmniejszego wpływu przy odpalaniu silnika i dopóki turbina się nie rozgrzeje - intercoolera może nie być wcale.
Przy gorącym - i tak odczujemy kopa przy przyspieszaniu - będzie tylko nieco słabszy.
Intercooler to nic innego jak chłodnica dla powietrza , które jest rozgrzane w turbinie i jest zbyt gorace , żeby być wtłoczone do cylindrów .
Zbyt gorace powietrze , jest rozrzedzone - a więc zawiera za mało tlenu - po to jest schładzane.
I nic ponad to .
Zatkany intercooler przez wygłuszenie nie ma najmniejszego wpływu przy odpalaniu silnika i dopóki turbina się nie rozgrzeje - intercoolera może nie być wcale.
Przy gorącym - i tak odczujemy kopa przy przyspieszaniu - będzie tylko nieco słabszy.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- kupiec
- Posty: 12724
- Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
- Lokalizacja: tychy
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 2005
- Generacja: Inny samochód
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
chodzi o p. 4 czyli kopa przy przyśpieszniuJamszoł pisze:Zatkany intercooler przez wygłuszenie nie ma najmniejszego wpływu przy odpalaniu silnika i dopóki turbina się nie rozgrzeje - intercoolera może nie być wcale.
no właśnie, słabszy lub nieodczuwalnyJamszoł pisze:Przy gorącym - i tak odczujemy kopa przy przyspieszaniu - będzie tylko nieco słabszy.
czyli teoretycznie...
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Panowie jakie są słabe punkty tego modelu : http://otomoto.pl/ford-escort-diesel-C14329932.html
na co szczególnie zwrócić uwagę (wiadomo na blachę bo tę ford ma h*****), ale jak się sprawują te silniki
na co szczególnie zwrócić uwagę (wiadomo na blachę bo tę ford ma h*****), ale jak się sprawują te silniki
Ostatnio zmieniony 04 sie 2010, 12:14 przez ThundeR, łącznie zmieniany 1 raz.
- Yagr
- Posty: 14522
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Coś jest tam nie tak: albo to jest TD bez intercoolera z mocą 70KM albo diesel bez turbo, wtedy ma 60KM. Co do słabych punktów to poza elementami opisanymi wyżej przeczytaj jeszcze http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=8007
A tu możesz sobie zobaczyć czego być nie powinno http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=330
A tu możesz sobie zobaczyć czego być nie powinno http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=330
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- WieSiu
- Posty: 23292
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
ten silnik 70KM jest znacznie slabszy niz 90KM mimo ze tez ma turbine, bardziej mu do 60KM Mialem taki 70KM silnik i nie zajechalem go,wiec uwazam ze jest dobry Jak odpala rano bez problemow bez telepania (na zimno) i nie dymi,to bedzie zyl
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- Yagr
- Posty: 14522
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Najpopularniejszy diesel to turbo intercooler z mocą 90KM, drugi to zwykły diesel bez turbinki z mocą 60KM a trzeci to turbo bez intercoolera spotykany najczęściej z mocą 70KM ale spotkałem się też z escortem van z endurą-de i mocą w dowodzie tak jak kolega podaje-75KM.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- WieSiu
- Posty: 23292
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
ciekawe, ja takiego wlasnie mialem i do tego jeszcze prawie z konca produkcji i nie mial 75 Ale moze w miedzyczasie robili 75... 75 to mial wypisane na boku,ale to byla wersja ladownosci, moze niektorzy to myla z moca ? (na ogloszeniach tak czesto jest)Yagr pisze:spotkałem się też z escortem van z endurą-de i mocą w dowodzie tak jak kolega podaje-75KM.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982