Lakierowanie reperaturki

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Mn1s1ek
Posty: 233
Rejestracja: 21 sty 2007, 18:56
Lokalizacja: Biskupiec

Lakierowanie reperaturki

Post autor: Mn1s1ek »

Witam

Udało mi się w końcu zakupić reperaturkę do błotnika, który wymaga wymiany:
Obrazek
Obrazek

Ugadałem się z bratem, że mi to wstawi, wyszlifuje no i moim zadaniem będzie doprowadzenie tego do stanu jako takiej wyglądalności.

Z tego co wiem to trzeba najpierw dać podkład a potem lakier.
Czy moglibyście przybliżyć mi co miałbym kupić ? Jaki podkład jaki lakier ? Jakie ilości tego potrzebne są na ten błotnik ?

Zaznaczam, że najważniejsze dla mnie jest minimalne koszty. Lakier nie musi być jakiś tam super pasujący - nie będzie mi przeszkadzało jak się będzie odróżniać od pozostałych blach.

Mój Es jest już trochę sterany, lakier nie jest w najlepszym stanie, dużo rys i zmatowień więc nie chcę się pieścić z wyglądem. Ważne żeby było tanio i TRWALE - żebym po zimie nie musiał tego powtarzać.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14522
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Mn1s1ek, jedziesz do firmy gdzie maja mieszalnię do lakierów, dobierasz z nimi kolor wg próbnika. Mówisz im że chcesz najtańszy i le go potrzeba na błotnik i ci dobiorą. Zwykle w takich firmach maja lakiery z kilku półek cenowych. Od razu jak dobierzesz sobie kolor to ci poradzą jaki do tego lakieru jest najlepszy podkład i kupisz na miejscu.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Mn1s1ek
Posty: 233
Rejestracja: 21 sty 2007, 18:56
Lokalizacja: Biskupiec

Post autor: Mn1s1ek »

Mieszkam w małym mieście - nie mamy tu mieszalni lakierów.
Myślałem, że kupię sobie buteleczkę podkładu, jakiś mały lakier w sprayu za 20-30 zł na Allegro i będzie po sprawie...
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11736
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

no to znajdz sobie na allegro sprzedawce lakierow, zamow u niego jakis podklad (np. koloru szarego), podaj mu kod lakieru z tabliczki znamionowej to ci dobierze [dorobi] do tego lakieru, na koniec zamow jeszcze bezbrawny lakier, papier scierny wodny lub chociaz paste tempo i jazda. moze super nie bedzie wygladac ale jak ladnie lakier dobierze to z daleka nie bedzie widac :D

ja robilem spratyem to taki sprawy spokojnie wystarcza na jedna strone (ten mniejszy), ten wiekszy na dwie

ps. zakladam, ze dostaniesz juz auto dotarte i poszpachlowane bo inaczej to jeszcze w szpachle sie musisz uzbroic, duzo papieru sciernego i cierpliwosci przy docieraniu :D

ps2. jak juz wszystko zrobisz warto zainwestowac w jakiegos baranka i prysnac sobie progi zeby je troche zabezpieczyc
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
Mn1s1ek
Posty: 233
Rejestracja: 21 sty 2007, 18:56
Lokalizacja: Biskupiec

Post autor: Mn1s1ek »

A co to jest "baranka" ? Serio pytam bo nie wiem...
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14522
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Mn1s1ek pisze:A co to jest "baranka" ? Serio pytam bo nie wiem...
http://moto.allegro.pl/listing.php/sear ... ng=baranek
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

cidzej pisze:ps. zakladam, ze dostaniesz juz auto dotarte i poszpachlowane bo inaczej to jeszcze w szpachle sie musisz uzbroic, duzo papieru sciernego i cierpliwosci przy docieraniu :D
Widzę , że kolega nie jest wtajemniczony w malowania itd.
Więc dodam , że szpachel idzie na gołą blachę a dopiero później podkłady i lakiery
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
dziku
Posty: 589
Rejestracja: 06 gru 2008, 20:10
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: dziku »

A ja tylko dodam że jeśli zdjecie które wstawiłeś jest Twojego auta to radzę też wymienić próg i zobaczyć czy czasem podłoga nie jest już zjadana. Poniżej zobacz link do mojego tematu - zobacz jaką ja miałem dziurę w progu i co się okazało po otwarciu:

http://fordescort.pl/forum/viewtopic.ph ... 838#117838

Możliwe że u Ciebie będzie podobnie - choć nie życzę. Bo jeśli tak to na pewno bedziesz musiał przygotować sporo więcej kasy na naprawę tego.
Awatar użytkownika
iglaxr3i
Posty: 887
Rejestracja: 17 lut 2009, 16:55
Lokalizacja: Kozin
Pojemność: 2800
Rocznik: 1992
Generacja: MK5
Nadwozie: Hatchback

Post autor: iglaxr3i »

Sorry kolego ale czytajac twoje posty poprostu sie posikałem ze smiechu ,(niewiedza) tak wiem nie kazdy musi wszystko wiedziec.
Do tematu ,zrób blacharke ze zdjecia wynika ze bedzie nakole i próg.

Jak auto wróci ze spawania robisz ponizsze punkty:

1 oczyszczenie zamontowanych blach z podkładu orginalnego

2 nałozenie (wyrównanie)szpachli na miejsca spawania i tego podobne by uzyskac wyglad wyjsciowy
A szpachel z włóknem
B szpachel uniwersalna
C szpachel wykanczajaca

3 połozeni podkładu wstepnego

4 połozenie podkładu podwoziowego na próg i srodkowa czesc nadkola nie musi to byc baranek wystarczy biteks

5 na elementach typu nadkole mozna kłasc wtedy lakier ale przed ówczesnym przygotowaniu powierzchni do lakierowania


co do lakierowania to juz musisz udac sie do jakiegos fachowca bo samo pisanie ci tego nie zobrazuje
:mikolaj:
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Moim zdaniem jak ktoś chce pomalować sprejem blacharę , to niech w ogóle nie maluje
Niech nikt nie wciska kitu , że da się pomalować cały element sprajem i nie bedzie tego widać .
Sprejem można pomalować lusterko czy inną tego typu pierdołę .
iglaxr3i pisze:nie musi to byc baranek wystarczy biteks
A i owszem - może być ale Bitex raczej nie jest zbyt odporny na wypłukiwanie przez wode z piaskiem .
Niech lepiej kolega jednak kupi Bollka lub APP oczywiście baranka - one ładnie przyjmują lakier .
Poza tym podstawowa sprawa - ciepły garaż - powyżej 15 C
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11736
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

ej panowie ale wy sie tu od razu bawicie w profesjonalne lakierowanie a kolega wyraznie napisal, ze ma to byc zrobione tanio, trwale i bez duzego nakladu roboty wiec .... :cool: spray, spray i jeszcze raz spray :D
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Illuminati75

Post autor: Illuminati75 »

No właśnie - co chcecie od spray'ów i wałków? :DDD I jednym i drugim da się nałożyć lakier :)
Strong
Posty: 33
Rejestracja: 26 paź 2009, 00:16
Lokalizacja: Marki

Post autor: Strong »

Również malowałem zderzak i tylne nadkole sprayem, na zderzaku nie widać praktycznie różnicy, za to z tyłu na nadkolach tak, ale i tak jest dużo lepiej niż jakby było pomarańczowo a wręcz rudo:)
Awatar użytkownika
Mn1s1ek
Posty: 233
Rejestracja: 21 sty 2007, 18:56
Lokalizacja: Biskupiec

Post autor: Mn1s1ek »

cidzej pisze:ej panowie ale wy sie tu od razu bawicie w profesjonalne lakierowanie a kolega wyraznie napisal, ze ma to byc zrobione tanio, trwale i bez duzego nakladu roboty wiec .... :cool: spray, spray i jeszcze raz spray :D
No właśnie o to chodzi - wyraźnie to napisałem. Gdybym zastosował się do Waszych rad i zrobił to profesjonalnie tak jak radzicie to wygląd końcowy byłby... żałosny; piękne, lśniące nadkole i błotnik oraz cała reszta, porysowane, zmatowiała, pełna rys itd.
iglaxr3i pisze:(...)czytajac twoje posty poprostu sie posikałem ze smiechu(...)
ten dopisek pozostawię bez komentarza - a za szczegółową instrukcję bardzo dziękuję, gdyż przybliżyła mi temat lakierowania samochodu.
Awatar użytkownika
iglaxr3i
Posty: 887
Rejestracja: 17 lut 2009, 16:55
Lokalizacja: Kozin
Pojemność: 2800
Rocznik: 1992
Generacja: MK5
Nadwozie: Hatchback

Post autor: iglaxr3i »

Ej no sory ale takie załatwianie sprawy mnie bawi ,no niestety nie kazałem sie lubic ,a jestem człekiem ,który nie owija w bawełne,podałem ci przyblizone porady skorzystasz to dobrze to juz twoja decyzja.
:mikolaj:
ODPOWIEDZ