Alternator
Moderator: Moderatorzy
Alternator
Witam mam taki problem ze nie doladowywuje mi akumulatora. Przy wlaczonym silniku mam na klemach 13,9v bez zadnych odbiornikow a na alternatorze jakies 14,2v. Wszystko ok ale jak wlacze radio, swiatla i dmuchawe z ogrzewaniem to napiecie na klemach i alternatorze spada do 12.2v. Co moze byc przyczyna? Moze wymienic regulator napiecia na altku, dobrze kombinuje? Z gory dzieki za pomoc
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Dobrze kombinujesz ale --- ALE !!!Pawel85man pisze: Moze wymienic regulator napiecia na altku, dobrze kombinuje? Z gory dzieki za pomoc
Nie powinieneś mieć w zasadzie żadnej różnicy w napięciu przy altku i i akuPawel85man pisze:Przy wlaczonym silniku mam na klemach 13,9v bez zadnych odbiornikow a na alternatorze jakies 14,2v.
Na początek poczyść :
Połączenie grubego przewodu na wyjściu z altka
Połączenie tego samego przewodu z rozrusznikiem
Przy rozruszniku łączą się dwa dodatnie przewody - ten co idzie od altka i ten co idzie prosto z aku .
Na koniec wyczyść połączenie przy samej klemie .
Następnie :
Wyczyść połączenie minusowe aku - karoseria
Wyczyść połączenie karoseria silnik .
Na koniec przeczytaj temat w dziale technicznym MK 5/6/7 - elektryczne - poprawienie ładowania i poprzerabiaj tak jak tam opisywaliśmy / podpowiadaliśmy .
Czyli tu - http://fordescort.pl/forum/viewtopic.php?t=6596
Jeśli to nie pomoże - wtedy dobierz się do alternatora .
Gdy jest wszystko OK - przy zapalonym silniku nie ma prawa zmieniać się napięcie - obojętnie ile czego pozałączasz we wozie i jakie obroty masz w danej chwili .
Napięcie jest zawsze stałe - np. 14,3 V
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ok dzieki wszystkim, juz wszystko wiem, bedzie chwila wolnego to sie wezme za robote
[ Dodano: Sro 03 Lis, 2010 ]
No i wymienilem regulator napiecia, chcialem zrobic fotorelacje ale odkreca sie 3 srubki wymienia i wkreca te 3 srubki wiec sobie darowalem
Wszystko ladnie laduje bez obciazenia 14V ale po wlaczeniu swiatel spada do 12,8V. Po wlaczeniu reszty odbiornikow spada do 12,3V czyli nie wiele wiecej bo spadek jest o 0,5V. Same swiatla powoduja spadek o 1,2V. Moze cos ze swiatlami jest? Przy lewej lampie przedniej sa jakies nie izolowane zasniedziale poskrecane przewody, jakby wtyczki byly zmieniane, moze to ma jakis zwiazek? A moze poprostu jedna dioda padla i pod obciazeniem daje mniejsze napiecie?
[ Dodano: Sro 03 Lis, 2010 ]
No i wymienilem regulator napiecia, chcialem zrobic fotorelacje ale odkreca sie 3 srubki wymienia i wkreca te 3 srubki wiec sobie darowalem
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
AAA choć by tu :
http://allegro.pl/mostek-diodowy-altern ... 46659.html
http://allegro.pl/mostek-alternatora-lu ... 01803.html
Acha - czy czyściłeś papierkiem ściernym komutator czy jak mu tam jest - czyli to mejsce po którym ślizgają się szczotki ?
dy będzie tam przybrudzone , to pod obciążeniem będzie tam iskrzyć i brak styku spowodować może spadek napięcia
http://allegro.pl/mostek-diodowy-altern ... 46659.html
http://allegro.pl/mostek-alternatora-lu ... 01803.html
Acha - czy czyściłeś papierkiem ściernym komutator czy jak mu tam jest - czyli to mejsce po którym ślizgają się szczotki ?
dy będzie tam przybrudzone , to pod obciążeniem będzie tam iskrzyć i brak styku spowodować może spadek napięcia
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
No i okazalo sie ze dioda walnieta, rozleciala sie na 2 czesci. Zauwazylem tez ze na stojanie 2 druciki sa jakby przezarte przez cos zielonego jakby sie utlenialy. Narazie jeszcze stojan jest dobry z tego co pomierzylem ale nie wiem jak dlugo. Z powodu stojana nie oplaca mi sie kupowac calego mostka bo nie wiem jak dlugo stojan wytrzyma. Tylko teraz problemem jest ta dioda bo nigdzie nie idzie jej dostac. Moze ktos z forum wymienial caly mostek i ma stary na stanie?