po nocy na mrozie gwizdze a nie zapala ale tylko chilowo
Moderator: Moderatorzy
po nocy na mrozie gwizdze a nie zapala ale tylko chilowo
dzis rano jak odpalalem forda to za 3 podejsciem zaczelo gwizdac tak jakby zawory w glowicy nie domykaly sie i stad moje zapytanie
mnial ktos z tym stycznosc w zetecu a jesli tak to na jakim oleju silnik lata ,bo mnie sie wydaje ze ten co ja zalewam czyli mineral jest za gesty i zle sie kasują popychacze luz .
Dzieje sie to tylko po nocy i przy duzym mrozie np dzis był taki efekt jakby sie pasek zerwal rozrzadu albo wykrecil wszystkie swiece efekt podobny
rok temu byl ten sam objaw wiec silnik jest ok skoro do dzis lata
dodam jeszcze ze aku nowe a rozrusznik kreci tak ze boje sie ze juz przy nizszej temp nie zapali boje sie ze szczotki i tuleje beda do wymiany chociaz latem i w cieple dni zapierdziela dobrze i pali na dotyk,no ale moze to wlasnie rozrusznik daje znac ze czas go nareperowac
mnial ktos z tym stycznosc w zetecu a jesli tak to na jakim oleju silnik lata ,bo mnie sie wydaje ze ten co ja zalewam czyli mineral jest za gesty i zle sie kasują popychacze luz .
Dzieje sie to tylko po nocy i przy duzym mrozie np dzis był taki efekt jakby sie pasek zerwal rozrzadu albo wykrecil wszystkie swiece efekt podobny
rok temu byl ten sam objaw wiec silnik jest ok skoro do dzis lata
dodam jeszcze ze aku nowe a rozrusznik kreci tak ze boje sie ze juz przy nizszej temp nie zapali boje sie ze szczotki i tuleje beda do wymiany chociaz latem i w cieple dni zapierdziela dobrze i pali na dotyk,no ale moze to wlasnie rozrusznik daje znac ze czas go nareperowac
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Ale odpalił ?bodzio82 pisze:dzis rano jak odpalalem forda to za 3 podejsciem zaczelo gwizdac tak jakby zawory w glowicy nie domykaly sie i stad moje zapytanie
Ja tak miałem 2 lata temu - rozrusznik kręcił , silnik krecił jak by były zawory uniesione ale silnik nie chciał odpalić .
Co zrobiłem ? - maska do góry , zdjąłem wtyczkę od czujnika położenia wału , założyłem i wóz odpalił .
Za dnia zdjąłem powtórnie ta wtyczkę , prysnąłem "kontaktem" i do dziś jest spokój .
Zrób tak - powinno mu przejść .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ok tak zrobie
ogolnie to trwalo jakies 3 sekundy i odpalił,ale tak jak mowie to sie dzieje tylko jak jest duzy mroz ,latem nie ma opcji ze cos takiego sie zdazy
ogolnie jak zapale silnik to slychac jakby ktorys popychacz przez jakis czas nie kasowal luzu bo klepia zawory ,odkad go mam czyli teraz bedzie szedl 3 rok nic sie nie zmienia poklepie jak diesel i spokój
ogolnie to trwalo jakies 3 sekundy i odpalił,ale tak jak mowie to sie dzieje tylko jak jest duzy mroz ,latem nie ma opcji ze cos takiego sie zdazy
ogolnie jak zapale silnik to slychac jakby ktorys popychacz przez jakis czas nie kasowal luzu bo klepia zawory ,odkad go mam czyli teraz bedzie szedl 3 rok nic sie nie zmienia poklepie jak diesel i spokój
- WieSiu
- Posty: 23309
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
no widzisz, a ja ryzykuje w swoim niedawno zakupionym dieslu i zmienilem 15w40 na 10w40,bo wiem jaka masakre ma silnik przy -20. I co z tego ze mam drobny wyciek oleju i co z tego ze nie wiem jak silnik na ten olej zareaguje, wazne zeby w zimie odpalal bez problemu.bodzio82 pisze:no ale jak juz sie przyzwyczaił to niech juz bedzie tak jak jest
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Jamszoł nie ma opcji jak by mi tyle brał to dla mnie silnik zlom,mnialem fiata sedicivalvole znawcy wiedza co to za auto i on mi wpierdzielal na 1000 litr oleju ale silnik byl juz zajechany na maksa w koncu panewka sie obrucila i sie skonczyla przygodaJamszoł pisze:bodzio82, 16 zaworowiec może łyknąć nawet do 0,8 l oleju na 1000 km
Dolewasz raz na pół roku - ile masz wtedy przejechane
co do forda to wymienialem olej w lato to zrobilem jakies 5 tys przez 5msc,tak mniej wiecej robie 10 =12 tys w roku czyli okolo 1000 na msc mniej wiecej
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
bodzio82, wg. producenta 8 zaworowe mogą wpierniczyć do 0,6 litra na 1000km a 16 zaworowe do 0,8 l na 1000km i jest to dla nich jeszcze do przyjęcia
Więc ja tobie zniknie 0,5l oleju na 5-6 tys km to jest wszystko lepiej niz ok
Nie wiem na co się jeszcze oglądasz - wymieniaj na półsyntetyk
Więc ja tobie zniknie 0,5l oleju na 5-6 tys km to jest wszystko lepiej niz ok
Nie wiem na co się jeszcze oglądasz - wymieniaj na półsyntetyk
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- clhseba
- Posty: 2647
- Rejestracja: 22 sie 2009, 22:00
- Lokalizacja: Katowice
- Pojemność: 2000
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
Przyczepie się do temat bo zaciekawiło mnie to z tym olejem
Ja od czasu jak kupiłem Essa leje 15W40 wczesniej Lotos teraz Castrol
wymieniam co 10000 i na 10000 tysięcy nie dolewałem ani razu a przy zmianie to mechanik powiedział ze moze z 0,5 L ubyło
Więc chyba smiało moge zalac 10W40 ?
Castrol czy może Lotos ?
aha i mam LPG ( jakis badziew) a w mrozy pali moze nie na dotyk ale nie mam problemu
Ja od czasu jak kupiłem Essa leje 15W40 wczesniej Lotos teraz Castrol
wymieniam co 10000 i na 10000 tysięcy nie dolewałem ani razu a przy zmianie to mechanik powiedział ze moze z 0,5 L ubyło
Więc chyba smiało moge zalac 10W40 ?
Castrol czy może Lotos ?
aha i mam LPG ( jakis badziew) a w mrozy pali moze nie na dotyk ale nie mam problemu
- WieSiu
- Posty: 23309
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
tak, zobaczysz ze latwiej bedzie sie krecil na zimno i z tych dwoch to castrol.clhseba pisze:Więc chyba smiało moge zalac 10W40 ?
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- cidzej
- Posty: 11737
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
Panowie !
po pierwsze to temat jest w złym miejscu - nie opisujecie przygod z mk1/2/3/4 prawda ??
po drugie to nie jest temat o olejach !!!!
po trzecie macie te swoje minerale do ZETECa powinna byc Formula E lub inny z ACEA w klasie A1/A5 !!!! (czyli m.in. orlen platinum synthetic F 5W30 itd) a minimum to chociaz Lotos/Orlen 10W40
po pierwsze to temat jest w złym miejscu - nie opisujecie przygod z mk1/2/3/4 prawda ??
po drugie to nie jest temat o olejach !!!!
po trzecie macie te swoje minerale do ZETECa powinna byc Formula E lub inny z ACEA w klasie A1/A5 !!!! (czyli m.in. orlen platinum synthetic F 5W30 itd) a minimum to chociaz Lotos/Orlen 10W40
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415