wymiana uszczelniaczy zaworów w 1,3 JLA

Moderator: Moderatorzy

Robson

wymiana uszczelniaczy zaworów w 1,3 JLA

Post autor: Robson »

w jaki sposób można wymienić uszczelniacze bez zdejmowania głowicy?
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23614
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

trzeba miec sciskacz do sprzezyn zaworowych, aby spokojnie wyciagnac te sprzezyny i potem zalozyc, wtedy jest juz dojscie do uszczelniaczy (przynajmniej tak to widzialem), tylko trzeba uwazac zeby zawory nie wpadly do silnika :P Gdzies na forum ktorys z kolegow opisal ta metode.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3489
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

Akurat jestem po tym zabiegu.Co prawda w silniku trochę innym,ale w sierce robiłem to też 'na podwórku", a była gaźnikowcem.
Podstawowy sprzęt jaki potrzebujesz, to napinacz do sprężyn zaworowych, bardzo dobrze pasuje od Poloneza, ale uprzedzam jest to sprzęt raczej profesjonalny.Jeżeli tego nie zdobędziesz, to nie ma dalej o czym pisac, lepiej kupić uszczelniacze (2,80 szt.), uszczelkę pod pokrywę zaworów (27,00 szt) i wybrać się do mechanika.Koszt wymiany z Twoim materiałem, to ok. 50-60 PLN.
Jak będziesz miał napinacz, to daj znać pociągnę dalszy opisik.
Robson

Post autor: Robson »

napinacz będę miał pożyczę od znajomego mechnika :)
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3489
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

No to jedziemy.
Pokrywę zaworów już masz zdjętą (zakładam) następnie odkrecasz dźwignie zaworowe i np. kawałkami szmatek zakrywasz naturalne otwory w głowicy, bierzesz do ręki młotek i kawałek rurki z otworem ok. 20mm. Przykładasz rurkę do sprężyny, która jest zakończona płaską podkładką i nap... uderzasz nie za mocno ale i nie za słabo tak z wyczuciem. Sprężyna musi się dość mocno ugiąc, aby popuściły takie "pierdolniki" w kształcie półksieżyców, które trzymają właśnie ową sprężynę na trzonkach zaworowych. Na każdym trzonku komplet to dwie połówki. Czasami bywa że wyskakują bardzo łatwo i dlatego na początku zabezpieczyłeś szmatkami otwory aby nie wpadły do silnika.Zakładam, że to już za Tobą. Następnie dobrze jest mieć przygotowany pręt 6 mm podgięty w kształcie hokeja aby można przez otwory po świecach zapłonowych (które trzeba prędzej odkręcić) przytrzymać zawór aby nie opadł do silnika.Tu przydaje się pomoc "trzymacza" któremu nie drży ręka.
Jeżeli ta operacja już za tobą, to teraz dużym śrubokrętem a czasami tylko palcami ściągasz w górę stary uszczelniacz.Będzie twardy jak kamień, a na jego miejsce nowiutki,mięciutki. Dobrze jest skorzystać z następnej rurki średnicy 10 mm i lekko pobić go z góry, aby dobrze się wpasował,następnie zakładasz zdjętą sprężynę,przyrząd mocujesz śrubą 6 mm do otworu gdzie jest przykręcona pokrywa zawórów (najbardziej pasująca dziurka) , naciskasz na dźwignię przyrządu i ...... albo się udaje założyć "pierdolnik" za pierwszym razem albo do skutku.I tak 8 lub 16 razy.
Dalej w odwrotnej kolejności poskładać wsio do kupy.
Aha obracaj sobie wałem np. poprzez śrubę mocującą rozrząd abyś miał zawsze zawór który robisz u GóRY.
Robson

Post autor: Robson »

jak zrozumiałem to nie zdejmować wszystkich sprężyn na raz bo któreś dwa zawory mogą wpaść mi do cylindra..zdejmuje sprężyny i uszczelniacz stary i zaraz po tym zakładam nowy uszczelniacz i sprężynę i póksiężyce...robie najpierw powiedzmy 1 i 4 a później 2 i 3...tak?
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3489
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

Zrozumiałeś idealnie. Od początku do końca po jednym komplecie.
Robson

Post autor: Robson »

dzięki za dokładne objaśnienie...teraz tylko pozostało się za to zabrać.... :)
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23614
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

troche odwagi, cierpliwosci i spokojoju i duzo wolnego czasu i na pewno sie uda :)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Robson

Post autor: Robson »

no i po kłopocie!!! zaczołem od rana i skończone. Mieliście racje te stare uszczelniacze były tak twarde jak plastik, zero uszczelnienia, co gorsza nie trzymały się prowadnicy tylko chodziły sobie razem z zaworem, makabra. Ale już po krzyku zalożyłem nowe uszczelniacze, wszystko ładnie wymyłem i zauważyłem jakby samochód sie ożywił:) dziekuje wam bardzo. Najbardziej darkun'owi4 !! (zaraz klikne "pomóg") bo to dzieki niemu to zrobiłe.
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3489
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

ok robson. Sprawdź teraz poziom oleju i porównaj za miesiąc. Może jeszcze brać na pierścionkach.
tom_1612

Post autor: tom_1612 »

a ja mam jeszcze jedno pytanko, widziałem już dwa rodzaje uszczelniaczy jedne takie:
http://ford.sklep.pl/pl,product,321578, ... oetze.html
i drugie takie:
http://ford.sklep.pl/pl,product,321579, ... lring.html
czy ktoś z was wie może które pasują na 100% do eska 1.6 8v EFI 105km, na wtrysku.
Będę miał tylko dzień na wymianę tego pomiędzy 1000km trasą więc nie chciał bym marnować czasu na szukanie i zamienianie na właściwe. W sklepach niby pracują fachowcy ale już nie raz mi się zdarzyło jechać zamieniać cześć która rzekomo była na stówę prawidłową.
Awatar użytkownika
Damian
Posty: 317
Rejestracja: 06 mar 2008, 17:10
Lokalizacja: Kudowa Zdr, Ruda Śl
Kontakt:

Post autor: Damian »

sa dwa rodzaje bo pierwszy to ace a drugie to wydechowe :P pierwsze to tylko 1.3 a drugie tylko 16v, ale niemam pojecia czy podejda do ciebie
"Nie jeździj szybciej, niż Twój anioł stróż potrafi latać"

Ford Escort Club Polska
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3489
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

Do mojego podeszły te pierwsze. Wszystkie 8 szt. pasowały.
Nie zapomnij jeszcze o tym: http://ford.sklep.pl/pl,product,321510, ... g,cvh.html
tom_1612

Post autor: tom_1612 »

Nie zapomnij jeszcze o tym:
O właśnie, dzięki, tych uszczelek też jest kilka.

Jak będę wymieniał to postaram się porobić foty i wrzucić na forum.
ODPOWIEDZ