Przyczyny uszkodzenia sondy lambda oraz objawy

Moderator: Moderatorzy

Vieczur

2 pytania dotyczące sondy lambda

Post autor: Vieczur »

Z jakich powodów może się popsuć sonda oraz jakie objawy oprócz wysokiego spalania występują gdy ulegnie już ona uszkodzeniu ? Z gory dziekuje za odpowiedzi :)
Ostatnio zmieniony 08 gru 2005, 14:08 przez Vieczur, łącznie zmieniany 1 raz.
czubek

Post autor: czubek »

Witaj!!
Co ciekawe dopiero teraz widzę Twój dopisek :oops:
Co do sondy:
1)psują się bo tak mają różne cześci, że się psują :wink:
2)często w zużytych silnikach przedostaje się olej do spalin i to je zatyka i zmienia temp. pracy na wyższż
3)objawy to wyższe spalanie(często nawet o połowę), spadek dynamiki szczególnie po rozgrzaniu, dymienie na biało-szaro przy przyspieszeniu
4)sprawdzenie jest banalnie proste:samemu miernikiem lub u elektryka, np. BOSCH-SERVICE, gdzie mogą zazwyczaj sprawdzić resztę elektroniki jeśli sonda jest OK, a auto nie jeździ OK
Lucas7911

Post autor: Lucas7911 »

Nie ma to jak dopisać post prawie półtora roku pózniej.
Czy objawem niesprawnej sondy może być tylko zwiększone zużycie paliwa.
Podczas gdy dynamika pozostaje na tym samym poziomie
SlaVkoEg

Post autor: SlaVkoEg »

Umnie byla tez nierownomierna praca silnika- skakaly mi obroty.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23580
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Lucas7911, moze byc wieksze zuzycie paliwa,to wlasnie jeden z objawow, ale przy okazji moze sie okazac,ze auto ma ciut wieksza moc lub w skrajnym przypadku bedzie go zalewac benzyna.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
MJP

Post autor: MJP »

Ci co nie znają wiedzą, że mam dwie Ezynki w domu z tymi samymi silnikami. Ostatnim czasem mój zaczął bardzo nierówno pracować dymił na czarno i panił strasznie dużo paliwa. Byłem pewien, że to sonda Lambda. Prosta diagnoza.Wziełem siostry autko identyczny motor działający jak igiełka i odpiełem sondę. Zamochód zaczął nierówno pracować , ale w granicy rozsądku. Skakały obroty, gasł itp. Potem zrobiłem to samo w swoim i nic. Pojechałem do zaprzyjaźnionego warsztatu , gdzie za 30zł + 20zł napiwku sprawdzono mi sondę komputerkiem i ciśnienie w cylindrach. Okazało się, że elektronika gra. Może to coś pomoże. Najlepiej jak to Wiesiu przez telefon mi powiedział na komputerze sprawdzić. :)
Lucas7911

Post autor: Lucas7911 »

Wiecie już nic nie rozumiem - zalałem auto za 30 zł wskaźnik podskoczył od czerwonej kreski do pierwszej od dołu przejechałem około 60 km i wskaźnik zatrzymał się na tym miejscu co był ( ciut powyżej czerwonej) zalałem potem za 15zł i wskaźnik poszedł znów do pierwszej kreski i po przejechaniu 5-6 km w mieście spadł prawie do czerwonej wczoraj zatankowałem za 35 zł i wskazówka podeszła trochę niżej niż do środkowej i po zrobieniu 110 km opadła do pierwszej od dołu ( jadąc po mieście i na trasie ). Ten mój Essi chyba się ze mną drażni , u mnie kompletna diagnostyka ( wszystkie czujniki, sonda, kody błędów) w bosch-owskim serwisie to 150-200 zł ale jak nie znajdę nic tańszego to chyba się wybiorę
Patryk

Post autor: Patryk »

Lucas7911, wskaznik paliwa w Essich (a szczegolnie w starszych modelach) jest tylko orientacyjny a potem to juz dezorientacyjny :razz: ja na ten przyklad w ogole na niego nie patrze tylko licze ze spali ok 10/100km i tyle litrow ile zatankuje x 10 i wychodzi ile zrobie na tym kilometrow, a przyczyna jest to ze mam sciezke juz w baku przetarta i w pewnym momencie po prostu wskaznik wariuje :mrgreen: pozdro
Lucas7911

Post autor: Lucas7911 »

A da się jakoś sprawdzić ten wskaźnik bo do niedawna działał normalnie ale jak mówisz z czasem mógł zwariować
Patryk

Post autor: Patryk »

Hmm trudno rzec sprobuj moze zalac zbiornik do pelna i tak pojezdzic tankujac co jakis czas w gornych przedzialach wskaznika, jesli bedzie chodzil w miare poprawnie to znaczy ze powinienes wymienic ten element przy pompie ale to nie bedzie ani latwe ani tanie bo takiej plytki do kupienia jeszcze nie widzialem a do jej wymiany to cza caly zbiornik sciagac (chyba ze wolisz tak jak jeden kolega z forum wyciac dziure pod siedzeniem tylnym :mrgreen: )
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Najpierw przeczyść styki połączeń między zbiornikiem a wskaźnikiem.
Bo sam pływak jest jak wiadomo w zbiorniku i trzeba go wytargać razem ze zbiornikiem. :(
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Lucas7911

Post autor: Lucas7911 »

co do tankowania do pełna to odpada ( brak środków) ale może w drugą stronę, kanister z paliwem wyjeździć wszystko w baku i zalać np 5-10 l i wtedy zobaczę czy mnie przekłamuje wskaźnik czy może z mojego 1.4 zrobił się smoczek
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

przy wyjechaniu do końca z baku musisz się liczyć jeszcze z tym , że może ci zasrać cały filtr paliwa tym co chlapnie na sam koniec.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
KuRowSKi
Posty: 582
Rejestracja: 13 lut 2007, 08:16
Lokalizacja: Świętochłowice
Kontakt:

Post autor: KuRowSKi »

Jeżeli chodzi o objawy sondy to w moim przypadku było pożeranie 15 litrów na setke.
Okazało się że jest lekko udeżona i miała poprzerywane kable chyba od wypadku.
Po wymianie na używaną Made in USA Bosh orginalną (chyba) którą wykręciłem z innego Escorta doznałem szoku że silnik CFI 1,4 może spalić 7 litrów ( to nie żart).
Lucas7911

Post autor: Lucas7911 »

jamszoł oczywiście muszę się z tym liczyć

a czy we wszystkich Essach jest sonda podłączona na cztery kable np w MKIV (2 białe 1 czarny 1 szary)
ODPOWIEDZ