Kosmetyki do NASZYCH wozów :)

Tutaj opisujemy wszystko co zwiazązane z Car detailing'iem czyli profesjonalnie i półprofesjonalnie o pielęgnacji lakieru w naszych autach

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4819
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

Gajek, ale wysyłka 11zł
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

S3ci0r, ale my mamy odbiór osobisty za 0zl :D
Awatar użytkownika
Gajek
Posty: 1053
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Gajek »

Pożyczyłem sobie polerkę, ale muszę kupić jakieś pady do niej. Pasty mam dwie: ścierną i lekko ścierną. Jakie polecacie gąbki? Lepsza jest na rzep czy na gwint M14? Mile widziane jakieś linki.
Awatar użytkownika
clhseba
Posty: 2651
Rejestracja: 22 sie 2009, 22:00
Lokalizacja: Katowice
Pojemność: 2000
Rocznik: 2007
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi

Post autor: clhseba »

Jeśli masz zamiar jednorazowo użyć polerki to raczej gąbki z gwintem
jeśli będzie to na dłuższą metę zabawa to raczej tarcza na rzep i gąbki osobno ( tylko większy wydatek)

tarcza na rzep : ( sam takiej używam )

http://mrcleaner.pl/tarcza-mocujaca-125 ... p1433.html

gąbki :
http://mrcleaner.pl/index.php?podkat=37 ... 605&sort=0


i zapewne kilka mniejszych gąbek by się przydało ;) ( ja uzywam takich z gwintem firmy ABW )

http://allegro.pl/gabka-tarcza-polerska ... 88097.html

Obrazek


no i IPA by się zdała albo zmywacz silikonowy do inspekci po polerowaniu
Awatar użytkownika
Gajek
Posty: 1053
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Gajek »

clhseba, te małe kupię na bank i wybiorę gąbki na rzep, ale jakie kolory mam wybrać? Czarny i biały wystarczy? Które wybrać z tych co mi podałeś w linku?
Awatar użytkownika
clhseba
Posty: 2651
Rejestracja: 22 sie 2009, 22:00
Lokalizacja: Katowice
Pojemność: 2000
Rocznik: 2007
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi

Post autor: clhseba »

Na kolory to raczej nie patrz ;) różne firmy różne kolory :)

Mocno tnąca ( zazwyczaj biała )
średnio tnąca ( zazwyczaj pomarańczowa,żółta )
wykańczająca ( zazwyczaj czarna )

Ps. i zastanów się też czy czasem futra nie będziesz potrzebował ?
( Bardzo mocno tnące )
Awatar użytkownika
Gajek
Posty: 1053
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Gajek »

A kiedy używa się futra? Pierwszy raz będę polerował auto i za bardzo nie wiem co mi będzie potrzebne. I czy warto kupić glinkę i na ile ona starcza? Znalazłem taką: http://allegro.pl/glinka-do-lakieru-val ... 92903.html

czy ona się nadaje?
Awatar użytkownika
clhseba
Posty: 2651
Rejestracja: 22 sie 2009, 22:00
Lokalizacja: Katowice
Pojemność: 2000
Rocznik: 2007
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi

Post autor: clhseba »

Futro jest MEGA tnące na naprawdę głębokie rysy


Glinka to PODSTAWA może nie tyle przed korektą ( choć też nie zaszkodzi ) co po korekcie raz na kilka tygodni użyć glinki

a na jak długo starczy tego to już Ci nie powiem zależy od tego jak " zasyfione" będzie auto ;)

w moim wypadku po pierwszy glinkowaniu glinka była tak zasyfiona że nadawała się do wyrzucenia :mrgreen:
Awatar użytkownika
Gajek
Posty: 1053
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Gajek »

clhseba,a czy te tarcze mocującą gąbkę muszę wybrać taką drogą? Czy taka z castoramy za 20zł nie starczy mi? A gąbki o średnicy 180mm nadają się czy lepiej kupić te o średnicy 150mm?
Awatar użytkownika
clhseba
Posty: 2651
Rejestracja: 22 sie 2009, 22:00
Lokalizacja: Katowice
Pojemność: 2000
Rocznik: 2007
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi

Post autor: clhseba »

Gajek pisze:clhseba,a czy te tarcze mocującą gąbkę muszę wybrać taką drogą? Czy taka z castoramy za 20zł nie starczy mi? A gąbki o średnicy 180mm nadają się czy lepiej kupić te o średnicy 150mm?
ta z casto jest dobra ale pod papier do szlifowania :)
za TWARDA do gąbki
gąbki 180 mm bym sobie odpuścił za duże i raczej nie wygodnie się bedzie na nich pracowało ( choć sam tego nie sprawdzałem ) ja posiadam 150 mm 1356 mm i 80 mm i jest OK
Awatar użytkownika
Gajek
Posty: 1053
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Gajek »

Z tych tarcz mocujących mógłbyś polecić coś tańszego z jakiś innych sklepów? Może być 125mm lub 150mm.
Awatar użytkownika
clhseba
Posty: 2651
Rejestracja: 22 sie 2009, 22:00
Lokalizacja: Katowice
Pojemność: 2000
Rocznik: 2007
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi

Post autor: clhseba »

Gajek pisze:Z tych tarcz mocujących mógłbyś polecić coś tańszego z jakiś innych sklepów? Może być 125mm lub 150mm.
niestety ale ale talerze pod gąbki są niestety w takich cenach :( no i do tego dochodzi koszt jeszcze gąbek :(

może to ?

http://allegro.pl/gabka-polerska-ixell- ... 54057.html

albo ABW ( mam od nich małe 80mm gąbki i są OK )

http://allegro.pl/gabka-polerska-abw-na ... 40975.html
Awatar użytkownika
Gajek
Posty: 1053
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Gajek »

Coś trzeba będzie pomyśleć o talerzu. Mam gąbkę z gwintem i na rzep, ale tarcza do niej jest taka z Castoramy a i tak lepiej się jej używa. A kształt gąbki ma jakieś znaczenie?
Awatar użytkownika
clhseba
Posty: 2651
Rejestracja: 22 sie 2009, 22:00
Lokalizacja: Katowice
Pojemność: 2000
Rocznik: 2007
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi

Post autor: clhseba »

nie za bardzo wiem o co chodzi z tym kształtem :(

dobrze żeby gąbka była troszkę większa od talerza :)
Awatar użytkownika
Gajek
Posty: 1053
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Gajek »

clhseba, chodzi o to, że gąbki są waflowe, inne mają nacięcia w kształcie plastra miodu, a jeszcze inne w kształcie diamentów. Chyba zdecyduję się na gąbki z gwintem. Wczoraj używałem takiej i fajnie tym się robi.
ODPOWIEDZ