Dlaczego zawsze pada jedna świeca
Moderator: Moderatorzy
Dlaczego zawsze pada jedna świeca
Wie ktoś może z szanownych kolegów co może być powodem awarii jednej i tej samej świecy żarowej? Co roku we wrześniu sprawdzam świece i zawsze jedna i ta sama (z tego samego gniazda) jest niesprawna. Co może być tego powodem?
Jest
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
- Jamszoł
- Posty: 22185
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
może do bani jest na tym cylindrze wtryskiwacz ?
Może "leje" prosto na świece ?
Nie wiem co ile Ci ta świeca siada - piszesz o wrześniu , ale równie dobrze koło lutego może już źle działać
Jeśli możesz to podmień wtryski (zamień) i wtedy sobie sprawdzisz
Pamietaj tylko gdzie dałeś wtrysk z feralnego cylindra
Ewentualnie - jeśli już przelatałeś sporawo na nich to wymień w ogóle na nowe inna opcja - regulacja starych - jeśli da się wyregulować
Bo jak "leją" to tylko wymiana na nowe
Może "leje" prosto na świece ?
Nie wiem co ile Ci ta świeca siada - piszesz o wrześniu , ale równie dobrze koło lutego może już źle działać
Jeśli możesz to podmień wtryski (zamień) i wtedy sobie sprawdzisz
Pamietaj tylko gdzie dałeś wtrysk z feralnego cylindra
Ewentualnie - jeśli już przelatałeś sporawo na nich to wymień w ogóle na nowe inna opcja - regulacja starych - jeśli da się wyregulować
Bo jak "leją" to tylko wymiana na nowe
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- Jamszoł
- Posty: 22185
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Wiem , że powinno się wymienićkupiec pisze:Jamszoł, koncowki wtryskow sie wymienia to nie jest drogie
Nie wiem ile kosztują
Co do regeneracji - mówiłem o wymianie końcówki
Oraz regulacji ciśnienia - podkładkami oczywiście bo to nie stare co sie wkrętakiem regulowało
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- kupiec
- Posty: 12825
- Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
- Lokalizacja: tychy
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 2005
- Generacja: Inny samochód
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
https://www.google.pl/search?q=ko%C5%84 ... =637&dpr=1
może to pomoże http://www.mondeoklubpolska.pl/showthre ... ryskiwacze
może to pomoże http://www.mondeoklubpolska.pl/showthre ... ryskiwacze
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Adamczyk krzyknął 50zł za sprawdzenie 1szt + 600zł regeneracja 1 szt.
czy to normalne że świece są okopcone sadzą ? oczyściłem je jedną wymieniłem bo nie grzała na 4 gnieździe ten przy termostacie. Na starą tej samej firmy jak będzie więcej kasy wymienię do zimy na nowe tylko martwi mnie ta sadza. auto nie kopci na czarno tylko na gęsty biały dym przy odpalaniu i przechodzeniu na inny bieg na wyższych obrotach. oleju i płynu nie bierze w ogóle,
czy to normalne że świece są okopcone sadzą ? oczyściłem je jedną wymieniłem bo nie grzała na 4 gnieździe ten przy termostacie. Na starą tej samej firmy jak będzie więcej kasy wymienię do zimy na nowe tylko martwi mnie ta sadza. auto nie kopci na czarno tylko na gęsty biały dym przy odpalaniu i przechodzeniu na inny bieg na wyższych obrotach. oleju i płynu nie bierze w ogóle,
Jest
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
nie ogarniam tych cen skąd wy je bierzecie, obdzwoniłem kilka warsztatów najtaniej znalazłem 30zł za sprawdzenie 60zł za regenerację od sztuki + końcówki ok 240zł za sztukę. nie wiem czy to kwestia silnika czy firmy wtryskiwaczy. U mnie jest chyba delphi a silnik endura-de z wtryskiem sterującym.
Jest
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
Byłem osobiście okazało się, że wtryski będą tańsze tzn końcówki bo pomylono silnik TD z TDDI ale zaproponowano mi najpierw podłączenie pod komputer ponieważ wyjdzie taniej niż wyjęcie wtrysków i sprawdzanie ich każde z osobna. Czas diagnostyki co najmniej godzina tak się dowiedziałem. Nie wiem czy to tak rzeczywiście długo trwa?
Jest
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
Tzn inaczej. Według opisanych przeze mnie objawów wszędzie zgodnie twierdzą, że to wtryski, oni jednak chcą się upewnić że nie wyjdzie na komputerze nic innego bo bez sensu robota jak efekt średni, mam wtryski ze sterowaniem na 3 gnieździe. Generalnie warsztat jeden z najlepszych w okolicy więc nie przypuszczam żeby chcieli mnie nabić w butelkę.
Jest
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
Czujka na 3 wtrysku jest używana przez ecu na użytek obrotomierza. I tyle. Odłączysz to, i silnik dalej będzie pracował normalnie.
A co do komputera - jak odczytają COKOLWIEK na temat parametrów tego silnika (poza EGR ewentualnie? Obroty silnika jak działa wtrysk sterujący?) - to stawiam trzecie piwo.
Teraz w warsztatach podstawowym narzędziem pracy jest komputer, i tzw. diagnostyka ujęta jest w cenniku, więc nie dziwię się że tak bardzo jej chcą, nawet w tym przypadku. W przypadku tego escorta potrzebujesz kogoś kto zna się dobrze na starszych silnikach diesla, a nie na obsłudze interfejsu diagnostycznego.
Fajnie że twierdzisz że to jest jeden z najlepszych warsztatów w okolicy, ale jak dla mnie oni się skompromitowali już na wstępie z tym komputerem.
A co do komputera - jak odczytają COKOLWIEK na temat parametrów tego silnika (poza EGR ewentualnie? Obroty silnika jak działa wtrysk sterujący?) - to stawiam trzecie piwo.
Teraz w warsztatach podstawowym narzędziem pracy jest komputer, i tzw. diagnostyka ujęta jest w cenniku, więc nie dziwię się że tak bardzo jej chcą, nawet w tym przypadku. W przypadku tego escorta potrzebujesz kogoś kto zna się dobrze na starszych silnikach diesla, a nie na obsłudze interfejsu diagnostycznego.
Fajnie że twierdzisz że to jest jeden z najlepszych warsztatów w okolicy, ale jak dla mnie oni się skompromitowali już na wstępie z tym komputerem.
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "