Nie odpala , pod maską coś pstryka .

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
majbiker
Posty: 518
Rejestracja: 16 maja 2005, 21:36
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Nie odpala , pod maską coś pstryka .

Post autor: majbiker »

Mój padlun , nie chce odpalić .
Gdy przekręcam stacyjkę , coś pod maską pstryka - 1-den konkretny pstryk , głośny .

Cztery dni temu byłem u elektryka wyciągną rozrusznik (ma 12 miesięcy) obejrzał , rozkręcił i powiedział że jest spoko .
Podłączał go do prądu i rozrusznik kręcił .

Zasugerował że można by było elektor-magnes wymienić i tak zrobiłem .
Auto 1 dzień odpalało normalnie , potem stan-dart tylko , pstryk po przekręceniu zapłonu .

Odpaliłem na pych i pojechałem do innego elektryka , tam odpalało ze stacyjki , chyba ze 30 razy .
Po prostu samo się coś naprawiło .
Przyjechałem do domu i korzystałem z auta normalnie .

Dziś znowu tylko na pych , a jak przekręcam kluczyk to jedno konkretne pstryknięcie i jak trzymam nadal kluczyk to kontrolki przygasają .
Akumulator ma prądu dosyć , wspomagany innym aku ,rezultat taki sam .

Co w moim aucie mogło umrzeć ??
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14579
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

majbiker, wygląda własnie na automat ale może być dobry a tylko kable nie maja przejścia, może przy montażu źle dokręcone. Ewentualnie możesz jeszcze spróbować aku podmienić.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12825
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

Podepnij mase z aku bezposrednio do rozrusznika. W lodowce miem podobnie i za namowa Jamszola tak zrobilem i pomoglo :D
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
majbiker
Posty: 518
Rejestracja: 16 maja 2005, 21:36
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: majbiker »

kupiec pisze:Podepnij mase z aku bezposrednio do rozrusznika.
Czyli do obudowy rozrusznika , tak ?
Nie poprze silnik tylko bezpośrednio do obudowy , czy pod jakąś konkretną nakrętkę ?
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12825
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

Ja mialem doprowadzone od akuma do sruby mocujacej rozrusznik.
Na probe wez szelki do odpalania i podlacz jak pisalem i sprawdz efekt :) no chtba ze od razu poprowadzisz kabel bo to nie duzy koszt :)
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
majbiker
Posty: 518
Rejestracja: 16 maja 2005, 21:36
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: majbiker »

oki
Jak to nie pomoże , to jakieś inne pomysły ?
Które śruby na rozruszniku zewrzeć kluczem, śrubokrętem aby odpalić go na krótko ?
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23432
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Maly i duży gwint śrub do których są przykrecone kable
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
majbiker
Posty: 518
Rejestracja: 16 maja 2005, 21:36
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: majbiker »

Dałem masę 35mm , kupiłem kabel w sklepie z kablami do spawarek .
Nic nie pomogło , odpala kiedy chce .

Teraz jak na złość odpala cały czas .
Wyciągnę rozrusznik i wymienię na inny , jak dostane taki sam .
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12825
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

To szukaj dalej, u mnie to pomoglo :)
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11759
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

U mojego brata był rozrusznik regenerowany potem automat wymieniany jeszcze raz a finalnie winnym okazała się kostka przy grodzi od stacji do rozrusznika MMozna to sprawdzić zdejmujac obudowę stacyjki i jak nie odparła z kluczyka to zawrzeć srubokretem i jak dalej nie kręci to pewnie to.
Awatar użytkownika
majbiker
Posty: 518
Rejestracja: 16 maja 2005, 21:36
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: majbiker »

cidzej pisze: finalnie winnym okazała się kostka przy grodzi od stacji do rozrusznika
Gdzie mam tego szukać ???

Rozrusznik był u speca z automatem , gość daje głowę pod topór że rozrusznik i automat są sprawne !

Sugerował jakieś łączenie kabli ,przekaźnik .
Gdzieś muszę znaleźć tą usterkę , tylko gdzie ?
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12825
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

wiesz co? ja kiedyś chciałem zagwarantować swoją głową w pewnej sprawie w pracy i teraz bym chodził bez głowy :P

nie wiem jak u Ciebie ale w dieslu to jak patrzysz na silnik to po prawej stronie taki cienki kabel prawie przy samej grodzi jest z taką wtyczką :) ale nie przy błotniku tylko bardziej bliże silnika
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11759
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

tak jak pisze kupiec w mk7 z immo to szedl jak dobrze pamietam czarny kabel tak na oko grubosci 1,5mm kwadrat do czarnej wtyczki a dalej szedl taki sam czarny i czerwony. naprawa polega na puszczeniu bezposrednio kabla od stacyjki za ta wtyczke na czarny kabel. "minus" tylko taki tego rozwiazania ze wczesniej jak sie wlaczylo immo to ani zaplonu ani rozrusznik nie krecil a teraz rozrusznik bedzie krecil (ale iskry dal nie bedzie)
Ostatnio zmieniony 23 paź 2013, 19:44 przez cidzej, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22185
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

majbiker, Koledzy napisali konkretną podpowiedź :
Wal przewód od stacyjki bezpośrednio pod rozrusznik - ten cienki
Bez żadnych przerw - połączeń - z całości
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
majbiker
Posty: 518
Rejestracja: 16 maja 2005, 21:36
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: majbiker »

Jamszoł pisze:majbiker, Koledzy napisali konkretną podpowiedź :
Wal przewód od stacyjki bezpośrednio pod rozrusznik - ten cienki
Bez żadnych przerw - połączeń - z całości
Auto jest u ,,inżyniera - naprawia,, czyli włoży z powrotem rozrusznik .
Będę maił auto to postaram się wymienić owy kabel .

Po włożeniu rozrusznika znowu odpala normalnie , wymieniłem klemy przy akumulatorze i odnowa zacisnąłem wszystkie kable przy akumulatorze .
Poczekam do awarii i wtedy zmierzę prądy przy rozruszniku .
ODPOWIEDZ